![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
En beruset passasjer ombord på et fly fra Norwegian ble hentet av politiet etter at flyet landet på Evenes.
http://www.ht.no/incoming/article9732157.ece Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Raring, altså!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
mer fyldig rapport fra Nettavisen:
http://www.nettavisen.no/nyheter/--f...r/8447379.html Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ikke bra, dette skal absolutt ikke skje. Som crew er vi alltid meget påpasselige med hvem vi tar ombord, jeg kan ikke helt forstå hvordan han i det hele tatt kom seg gjennom sikkerhetskontrollen, dersom han var like utagerende på det stadiet selvfølgelig. Han burde iallefall ha blitt stoppet ved Gate. Hvis det stemmer at han var like høylytt og sjenerende som avisen skriver, så skulle nok crewet (i samråd med kapteinen) absolutt sett sikkerhetsrisikoen her og offloadet denne passasjeren før avgang. Vi har absolutt nulltolleranse for slik oppførsel ombord, jeg har selv opplevd at vi har offloadet passasjerer for mindre alvorlige hendelser enn dette.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er mange som strammer seg opp når de passerer gaten. Og det er bortimot umulig for en gateagent som boarder 180 pax på 15-20 minutter å merke at en passasjer er full med mindre de gjør noe som får dem til å stikke seg fram. Og med automatisk boarding er det enda vanskeligere.
Security bryr seg vel minimalt om dette, så lenge de får gjort jobben sin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Peter Fox
|
![]()
Støtter siste taler LN-MOW, nå er dog boarding i Norge enkel - ingen ID-sjekk osv...
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Jeg har truet to karer (åpenbart overstadig beruset) som satt på GM at jeg ville tipse gaten om tilstanden deres, med mindre de ikke satte fra seg de halvliterne de hadde foran seg, og gikk over på vann. Det hjalp selvfølgelig på villigheten at jeg "flashet" id-kortet jeg tilfeldigvis hadde i håndbagasjen (var ikke på jobb).
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Quote:
Når det gjelder gate-agenter er det tydelig at de bryr seg kvekk om hvorvidt passasejerene er overstadig beruset eller har med alt for stor kabinbagasje, dessverre. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det finnes også gode gate-agenter som følger med og som tar kontakt med kapteinen ved tvilstilfeller. Så jo, de bryr seg kvekk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Her dreper du ditt siste argument med det første. En gateagent har som jobb bl.a å ta seg av dette, men med øket automatisering og færre i gate, minskes kontakten. Håndbagasjekontroll gjør også at man får mindre tid til å observere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
I snitt så har man 10-15 min til å vurdere opptil ca 200 personer. Men jeg regner med at flinke deg klarer å se forskjellen på trøtte, slitne, folk i godt humør - og de som er beruset på noen få sekunder.
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flyfylla er et økende problem for flyselskapene.
SAS anmeldte 13 personer på grunn av oppførsel i 2013. Nå er det ikke sikkert at alle var ruset på alkohol. Andre rusmidler virker å være et økende problem i samfunnet. Men 13 stykker for et selskap er 13 stykker for mange, uansett hva man ruser seg på. http://www.finnmarken.no/finnmarkdag...cle7463773.ece Vidar Last edited by LN-VLE; 07-07-2014 at 20:19. Reason: La inn link |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair-passasjer klaget på maten, ble hentet av politiet | Blubird | Flyforum | 73 | 29-07-2010 20:34 |
Klagde på flymaten - ble hentet av politiet | Desk pilot | Flyforum | 1 | 21-07-2010 13:06 |
Hvem har hentet denne i St. Petersburg? | Blubird | Bilder & foto | 1 | 29-10-2008 20:31 |
Politiet og bonuskort | learjet | Flyforum | 42 | 27-04-2008 14:32 |
Beruset på jobb | EKGH | Flyforum | 6 | 12-06-2007 13:16 |