Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 28-01-2014, 16:16   #1
Savipix
ScanFlyer Rusty

Savipix's Avatar

SkyTeam Använde flygbiljett för att äta gratis i ett år

Låter nästan som någonting en forumist hade kunnat finna på

Quote:
Med sin förstaklassbiljett hade mannen tillträde till flygplatsens vip-lounge och buffén som serverades där. Genom en listig manöver kunde han äta gratis under nästan ett helt år
http://www.dn.se/ekonomi/anvande-fly...atis-i-ett-ar/
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2014, 16:41   #2
krølle
ScanFlyer Crusty

Default Re: Avände flygbiljett för att äta gratis i ett år

Gleder meg til T/R
Dere som liker bilder av mat i disse kan jo glede dere ekstra mye
krølle is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2014, 20:27   #3
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Default Re: Använde flygbiljett för att äta gratis i ett år

Jeg hadde blitt sjuuukt lei av fiskebollene i SAS kantina etter hvert altså... Ikke noe for meg, med andre ord
Old 29-01-2014, 07:55   #4
peterfox
Peter Fox

peterfox's Avatar

Denne historien gjentar seg
Da SK fløy mellom MMX-CPH, til og med F-Class var det en alkoholisert svenske som dro hver dag til RVCC kantinen i Kastrup og tilbrakte hele dagen der
Old 29-01-2014, 22:23   #5
Ståle
Amatør

Ståle's Avatar

Funker det ikke med f. eks SAS også da? Om jeg booker en Plusbillett kl 20:00, og dukker opp på loungen på OSL kl 17:30 - avbestiller min billett her og blir sittende.

Er dette et problem? Jeg kan vel gå til skranken når klokka nermer seg 20 og si at jeg ikke kan reise allikevel og har avbooket. De følger vel da meg ut av avreisehallen?

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2014, 23:31   #6
JoeW
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Ståle View Post
Funker det ikke med f. eks SAS også da? Om jeg booker en Plusbillett kl 20:00, og dukker opp på loungen på OSL kl 17:30 - avbestiller min billett her og blir sittende.

Er dette et problem? Jeg kan vel gå til skranken når klokka nermer seg 20 og si at jeg ikke kan reise allikevel og har avbooket. De følger vel da meg ut av avreisehallen?
du går opp ved transfer, og finner veien ut på egen hånd.
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2014, 08:09   #7
Ståle
Amatør

Ståle's Avatar

..og det eneste tapet i mitt tilfelle blir vel de 40 kronene SAS skal ha som administrasjonstillegg?

Hvor lenge før må jeg avbestille billetten? Blir billetten "aktivert" / sjekka inn når de leser meg inn på loungen, eller er dette en triks som kan funke på OSL?

Since 01.02.2007
Old 30-01-2014, 08:48   #8
Wig-wag
ScanFlyer Molded

Wig-wag's Avatar

Quote:
..og det eneste tapet i mitt tilfelle blir vel de 40 kronene SAS skal ha som administrasjonstillegg?
Da må man forutsette at du allerede befinner deg på OSL av en annen årsak.
Om man skulle reise til OSL ene og alene for et gratis måltid vil utgiftene til flytog/flybuss eller parkering langt overskride verdien på gratismåltidet du får hos SAS, vil jeg tro?
Old 30-01-2014, 09:23   #9
Fly med oss
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Wig-wag View Post
Da må man forutsette at du allerede befinner deg på OSL av en annen årsak.
Om man skulle reise til OSL ene og alene for et gratis måltid vil utgiftene til flytog/flybuss eller parkering langt overskride verdien på gratismåltidet du får hos SAS, vil jeg tro?
Øl og vin, derimot, kan man fort drikke inn
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2014, 12:27   #10
econ
ScanFlyer Silver

econ's Avatar

Hvis du skal ut å fly og reiser i GO, samt at du ikke har status.

Bestill en fullflex pluss billett til samme dag, (trenger ikke være på samme flight) bare husk å ikke registrer EB på begge bestillingene. Gå inn på loungen, spis drikk og benytt wifi for å gå inn på sas.no og avbestille plussbilletten din.

Så er det bare å gå til gate mett og litt brisen
econ is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2014, 14:13   #11
Ståle
Amatør

Ståle's Avatar

Merker jeg har lyst til å prøve dette snart for morro skyld, å booke en kveldsflight til CPH - dra til OSL, sette meg i loungen og avbestille flighten der.

Reisen til og fra OSL gjør jeg gratis.

Men må jeg egentlig ikke ha gyldig boardingpass for å komme innenfor sikkerhetskontrollen, og dette krever vel en innsjekking? Etter check-in får jeg vel heller ikke avbestilt billetten?

Since 01.02.2007
Old 30-01-2014, 16:23   #12
LN-TIB
ScanFlyer Molded

Skal man være skikkelig slem, så booker man en Plus billett med SAS som gir tilgang, og reiser med annet selskap

Quote:
Men må jeg egentlig ikke ha gyldig boardingpass for å komme innenfor sikkerhetskontrollen, og dette krever vel en innsjekking? Etter check-in får jeg vel heller ikke avbestilt billetten?
Man trenger vel ikke være innsjekket for å komme gjennom sikkerhetskontrollen. Mener det holder at man har en gyldig booking. DY har jo "Direkte til Gate" mulighet som gjør at man går gjennom sikkerhetskontrollen uten å være innsjekket.

LN-TIB is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2014, 17:22   #13
Larsabal
ScanFlyer Blue

Larsabal's Avatar

hva med handel i tax-free når man først er innom? (hvis man ikke er så nøye med 24 timers regelen)
Larsabal is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2014, 18:11   #14
C-klasse
ScanFlyer Blue

Har hørt om de som kjøper en 199 kroners billett med Norwegian og går og handler taxfree kvoten for så å gå ut igjennom transfer igjen. Vips noen hundrelapper spart.
C-klasse is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2014, 19:45   #15
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by C-klasse View Post
Har hørt om de som kjøper en 199 kroners billett med Norwegian og går og handler taxfree kvoten for så å gå ut igjennom transfer igjen. Vips noen hundrelapper spart.
Fra Torp er utenlandbilletter enda billigere og der er ankomst og avgang i samme sone så det burde være veldig lett å snike seg til en runde innom taxfree om man bare har boardingkort.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2014, 20:34   #16
The Ticketor
ScanFlyer Dusty

Du trenger ikke ha boardingkort for å slippe igjennom, du kan bruke f eks en utskrift av en reiserute.
Old 01-07-2014, 12:51   #17
RJon
ScanFlyer Dusty

RJon's Avatar

Lufthansa Re: Använde flygbiljett för att äta gratis i ett år

En mann prøvde på det samme med LH ved å kjøpe en buisniessbillett MUC-ZRH, blei dømt til å betale nesten €2000 etter å ha endret billetten 36 ganger etter innsjekk.

Artikkelen er på tysk, så jeg siterer den korte artikkelen på dårlig Google-translate norsk da jeg ikke rekker å oversette alt selv.
http://www.lto.de/recht/nachrichten/...xibles-ticket/

Quote:
En flybillett er kjøpt primært å reise til et bestemt sted. The Business Lounge tilbyr mange flyselskaper til sine kunder, er bare en ekstra service. Som gjentatte ganger umbucht hans billett og til slutt kansellert, men heller benytter disse tjenestene i salongen for å fullføre, derfor oppfører seg i ond tro. Dette ble avgjort av tingretten (AG) i München på et søksmål Lufthansa (dom datert 27/02/2014, Ref 213 C 31293/13).
Retten beordret en "kunde" av flyselskapet til en utbetaling på nesten 2000 euro. Mannen hadde totalt 36 ganger siden den business lounge av Lufthansa og tatt det tilbyr slikt som mat og drikke tjenester. Dette ble gjort mulig ved en fleksibel én vei business class billett fra München til Zürich på prisen på € 744,46. Dette gjør det mulig for kundene å booke fortsatt gratis etter innsjekking. Denne mannen gjorde også. Med hans boarding pass fikk han tilgang til lounge i venteområdet. Slutten av 2012 han kansellert billetten hans og fikk tilbake airfare. Han gjentok 36 ganger uten noen gang faktisk flyr.
I juni 2013, Lufthansa gitt til kunden for hvert besøk deretter 55 euro. Han nektet med den begrunnelse at billetten ikke inneholder noen restriksjoner på antall overføringer. Han gjorde så bare brukt de mulighetene som tildeler ham Lufthansa. Med visningen, men sto han alene. Den AG München ga flyselskapet lov og beordret mannen til å betale erstatning. Han hadde brutt den generelle lojalitetsplikten. En passasjer må ikke bare betale billettprisen, men flyselskapet tillater å gi sine kontraktsmessige forpliktelser, noe som medførte i dette tilfellet, transport fra München til Zürich. Men visste mannen ikke vil.
Lufthansa er heller ikke nødvendig i den grad justere sine vilkår at deres tjenester ikke kan være klar utnyttet kontraktsbrudd. Business class billetter er bevisst åpent og fleksibelt design, fordi bedriftskunder måtte planlegge på kort varsel.
At mengden av erstatningskrav, retten hadde ingenting å klage om. Det anslås verdien av alle besøk i business lounge er også 55 euro.
RJon is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2014, 16:26   #18
The Ticketor
ScanFlyer Dusty

En fornuftig dom, helt klart.
Old 01-07-2014, 18:41   #19
TommyL
Trangsynt

Dommen er helt på sin plass, da dette ikke er annet enn ren svindel og tyveri.
TommyL is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2014, 18:45   #20
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Noen som har en våt drøm om noe lignende
http://onemileatatime.boardingarea.c...lass-terminal/

Posting Rules