Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-03-2024, 07:50   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,330
SAS SK1461 2/3 - Diverted eller via KRS?

Ser morgenens fakir flight OSL-CPH gikk via KRS. FR24 har den som divertet til KRS, men fortsatt videre til CPH. Så var dette en planlagt stopp for å plukke opp passasjerer der?
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2024, 09:50   #2
B747-8
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,224
Default Re: SK1461 2/3 - Diverted eller via KRS?

Dette er bare et lite fly. Vanligvis flys denne avgangen OSL-CPH med en A320.
Men i dag CRJ9 = Mitsubishi CRJ-900LR (EI-FPU).
Og flyet har reist videre fra CPH så da kan det ikke være noe teknisk med flyet.
Kan det være en teknisk feil hos FR24?
B747-8 is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2024, 09:55   #3
doof
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2012
Location: KRS
Posts: 121
Default Re: SK1461 2/3 - Diverted eller via KRS?

Dette er reelt. SK 7417 KRS-LPA måtte også via CPH i dag, sikkert fordi de ikke kunne bruke bane 21. Så kan det være at de måtte innom med ekstra crew til syden flyet?
doof is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2024, 10:21   #4
SK384
ScanFlyer Dusty
 
SK384's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 4,045
Default Re: SK1461 2/3 - Diverted eller via KRS?

Jeg ser at Jettime som skulle gå direkte til fra KRS til LPA var nedom i BLL på veien.
__________________
Upcoming flights: OSL-ARN-ALC (jun 25), ALC-CPH-OSL (jun 25)
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2024, 20:34   #5
storg
ScanFlyer Molded
 
storg's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,621
Default Re: SK1461 2/3 - Diverted eller via KRS?

Quote:
Originally Posted by SK384 View Post
Jeg ser at Jettime som skulle gå direkte til fra KRS til LPA var nedom i BLL på veien.

Det pleier å være fuel.


Sent from my iPhone using Tapatalk
storg is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2024, 21:22   #6
SBT
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 854
Default Re: SK1461 2/3 - Diverted eller via KRS?

Quote:
Originally Posted by storg View Post
Det pleier å være fuel.


Sent from my iPhone using Tapatalk
men det forklarer ikke hvorfor OSL -CPH måtte ned på Kjevik
SBT is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2024, 16:23   #7
Trdfly
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Trdfly's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 7,611
Default Re: SK1461 2/3 - Diverted eller via KRS?

Quote:
Originally Posted by SBT View Post
men det forklarer ikke hvorfor OSL -CPH måtte ned på Kjevik
Kan ha vært vektbegrensninger eller mangel på 1stk crew på SAS sin charterflight til LPA,
så måtte CRJn ta de med ned til CPH for å fylle fuel (kutte på vekten ved avgang fra KRS) eller ta på et nytt crew, tipper jeg.
Trdfly is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Reg 28.12.2013 SK1461 LN-TKP Register- og ATC-Forum 1 01-10-2014 19:49
Bonustur KRS-LYR-KRS med SAS Fredrik Propell TripReports 35 01-07-2012 10:45
KRS-CPH-KRS idag? Bizflyer Register- og ATC-Forum 2 14-08-2008 23:57
NAS til KRS (eller?) CK Flyforum 6 07-10-2005 14:20


All times are GMT +2. The time now is 19:53.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.