![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Her sitter man fremdeles litt halvperpleks etter tre uforglemmelige dager.. Det skjedde såpass mye at mane lett kunne stykket opp dette og spredd det utover noen uker med små pauser for «ettertanke».
Del 1: Jeg kan ta litt om selve jomfruturen opp (EK159) hvor jeg fikk vite noen f å dager før at jeg skulle være med og det sa jeg meget glatt ja noe som kollegaer og dragen skjønte lite av.. Fly opp og ned bare for å fly?? Jeg skulle egentlig opp på tirsdag og ned på onsdag, men fikk dette fikset meget lett via en av «event» jentene på Emirates. Hvordan de booket, informerte, ordnet «limousine» pick up osv er vel noe av det proffere jeg har opplevd. Ble hentet 04.45 i en sliten Volvo V70 (da jeg skulle fly Bærums klasse opp og Vindern klasse hjem) Jeg synes dette er meget rart da jeg med all ydmykhet kan påstå at de fleste som flyr business class og bor i UAE er nok temmelig godt vant med bil. Du har for eksempel en ny Jaguar XJ (L) for 350.000 kroner som muligens ville imponert mer (de bruker E klasse til over 500.000 på Bærumsklasse fra Oslo og S klasse til over 1 mill på Vindernklasse) Uansett – det var en liten men svært hyggelig gruppe som ventet på First innsjekken på Terminal 3s preimum avdeling. Selveste EB og Tommy737 var der også, noe som gjorde dette ekstra trivelig. Vi ble meget proft geleidet til First kantinen som var kun imponerende. Enorm og ufattelig proff.. Deretter var det ombordstigning på den noen uker gamle 77W og man kan si turen opp var svært komfortabel og morsom. Da vi landet var det en meget god behandling hvor etter mye PR frem og tilbake så ble man kjørt bort til Sonja og Harald?? terminalen med NULL taxfree og vi ble satt rett inn i en gruppe med Mercedes S Klasser. Vi såkalte VIPene ble innlosjert på Continental som gir mange gamle minner og var fast sted for søndagsmiddag som liten pjokk. Det ble litt avslapping før man igjen ble hentet av en flokk med S klasser (mulig folk trodde Karoli familien hadde bryllup?) Oslo Spektrum var lasset ned i Emirates reklame og de pøste ut med svart god mat og drikke. Hylbak, Rimmen, Spandau Ballet og et par andre jeg ikke har fått med meg. Rimmen var faktisk også ny for meg, men fattern (som også var invitert) var meget betatt.. Festen var proff fra start til slutt, og alle Karoli-sledene ventet pent utenfor når vi skulle hjem.. Kort oppsummert – etter noen aar i UAE hvor de har en tendens til å dra p å skikkelig s å var jeg spent p å hvordan de skulle f å til å kopiere dette hjemme i «trauste» Oslo.. men det klarte de til gangs. De man måtte i ledelsen av Emirates var stort sett veldig proffe mennesker og deres CCO Thierry Antinori var en herlig fyr og var også innlosjert på Continental. Rosinen i pølsa ble at man fikk en nydelig tartar-lunch med Senior og noen fra VIP gruppen på Theatercafeen og en nydelig fårikål hos Modern Onsdag kveld.. ![]() Neste: Hjemturen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Takk for titten.
Var det stort sett "inviterte" med på første flighten opp? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Resten av flyet var vanlig passasjerer, men langt i fra fullt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Så var det hjemturen … hva skal man si.. Klokken 10.55 gled S klassen frem hjemme hos Modern hvor jeg tok kveld nummer to. Dette var andre gangen jeg hadde denne sjåføren på turen (av totalt fire) og han var meget proff. Bilene de bruker er kun sekssylindrede og oljebrennere, men ganske nye.
Ankomsten på OSL er det fint lite eksklusivt over annet enn at noen glor litt når du blir fulgt ut av bilen og at de har en dedikert First skranke. Tror de med hell kan gi de på innsjekk en liten ekstra training. Ikke at det er noe galt, men med tanke på hvilke kunder som ofte reiser First og ikke minst hva de er vant til så kunne de vist litt mer eksklusivitet. (NB! Jeg bryr meg ikke). Jeg hadde faktisk mitt første besøk noensinne i OSL loungen som heller ikke imponerer mye. Hyggelig sted å sitte, men maten og de i skranken synes jeg helt ærlig ikke har noe med Emirates hverken på Bærums eller Vindern klasse. Jeg fikk denne gangen faktisk også handlet haugevis med tax free så mor og ungene ble glade. Ved gaten var det faktisk eget avmerket område for First/Business og veldig proff ombordstigning. Det var en lokal UAE resident og en nordmann i tillegg til meg foran. Turen var rett og slett en drøm.. Fantastisk service og en unektelig deilig suite. Vinene er jo av en egen klasse og det ble faktisk litt i meste laget… De skjenker noe så inne i hampen (DPen serveres i 30% større glass enn Enka bak i Business) så jeg ble faktisk altfor full for min smak.. (kan kun skylde på meg selv da) Etter osten så skrudde jeg på musikken og sovnet de siste tre timene av denne dagflighten (rookie-nerd mistake). ![]() Kaviaren liker jeg veldig godt, men i likhet med Swiss First og Lufthansa First synes jeg maten er fint lite god (prøver ikke å leke snobb ![]() Ankomsten på DXB var smertefri (immigrasjonsgutta flirte litt av min elegante snøvling). Fra flyet landet (22.37) til jeg var hjemme tok faktisk bare 65 minutter enda jeg var innom og toppet opp med lit mer tax free. Dragen var faktisk litt overrasket over hvor bedugget man var etter en slik sivilisert flight. Så dette var tredje selskapet jeg har flydd hjem til Dubai (Lufthansa og Swiss tidligere) og min dom er: alle tre er jo sinnsyke og det blir nesten for mye til å kunne nyte det.. Emirates synes jeg faktisk skåret best overall, men jeg er jo unektelig hjernevasket ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flott rapport!
![]() ![]()
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Harryturer blir aldri det samme etter dette, eller ... ?
![]() Fin rapport. Blir neppe samme kjøret når EK etterhvert får somlet seg til Atlanta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Takk for flott rapport. Og regner med at du mener Tommy777, og ikke Tommy737
![]() ![]()
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takker for en finfin rapport!
Emirates ser nok en gang ut til å levere et fantastisk produkt, men jeg stusser litt på fiskeretten du fikk servert på returen. Bortsett fra de litt fancy gulerøttene, ser den ut som noe bestemor kunne servert på en tirsdag ![]() Forresten; Bærum og Vindern klasse - Haha, hærlig! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Tusen takk for flott og spennende rapport og at du lagde den. Herlig skrivestil også.
![]() ![]()
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Fisken minner meg om min Special Meal, Seafood... På veien ned i økonomi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takk for gull og glitter-rapport!
Pussig med en maten, det ostebrettet så heller ikke veldig inspirert ut, og anda grå og fisken "bestemoraktig", som tidligere påpekt. Ellers ser Emirates til å være et skikkelig pampeselskap, for å bruke et mye kjent hersketeknikkuttrykk som brukes i disse OL-debattider. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flott Rapport
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
er ikke akkurat lagt opp for noe first class |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Takk for glimrende rapport, får håpe du har blitt nykter nå.
![]() Generelt er jo heller ikke loungene på Oslo (eller andre "endeholdeplasser") laget for at man skal være der i timevis i motsetning til hub-loungene rundtomkring. Men de kunne vært litt "skarpere i kanten", noen ganger blir det litt for mye tøfling og lite rydding på personalet.
![]() |
#17 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Veldig bra !
Frister virkelig med Emirates First igjen, men får vel begrense det til ny tur mellom Bangkok og Hong Kong. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Malaga-Lisboa og litt Oslo ut og hjem | AirbusTrond | TripReports | 7 | 20-06-2017 11:55 |
Oslo-Bergen og hjem | Concorde | TripReports | 12 | 22-02-2010 05:04 |
Med "Pretty Woman" Via Hawaii hjem til Oslo (triprapport fra 1990) | dc-8-63 | TripReports | 1 | 02-08-2009 21:01 |