Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 19-02-2012, 16:55   #1
BraathensSafe1985
ScanFlyer Silver

OBB 19 Beste economy product fra Norge til Brasil ?

Hei

Hvem har det beste standard economy produktet fra Norge til Brasil ( Rio de Janeiro )

* KLM

* TAM

* TAP

* Air France

* Lufthansa

Jeg er selvsagt klar over at ingen flyselskap i dag flyr direkte fra Norge til Brasil bortsett fra charter.
BraathensSafe1985 is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2012, 18:07   #2
Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver

Robbiedeluxe's Avatar

Default Re: Beste economy product fra Norge til Brasil ?

Hva med LX til GRU og så hoppe over til GIG? LX synes jeg har best Economy-produkt av dem alle.
Robbiedeluxe is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2012, 19:16   #3
BraathensSafe1985
ScanFlyer Silver

Takk for forslaget. Hadde ikke tenkt på de. Hvordan er de prismessig ? Jeg har også sett på British Airways, men av en eller annen grunn så er de veldig dyre i forhold til de fleste andre ...

Vil vel helst ha minst mulig stopper underveis, om mulig ...
Old 19-02-2012, 20:50   #4
zico77
Developer

zico77's Avatar

For vel eit år sidan reiste eg med TAP og TAM, OSL-LIS-GIG (TAP)/GIG-FOR(TAM)/FOR-LIS-OSL (TAP). TAP's 330 over atlanteren hadde kortare seteavstand enn eg komfortabelt skulle ønske -eg er 175 cm. Eg var også blant dei siste ombord, så det var jo sjølvsagt smikkfullt i alle hattehyller, som sjølvsagt medførte at det eg trudde skulle bli beinplass under setet foran, blei bagasjeoppbevaringsplass. Mat og drikke med TAP, heilt ok. Ikkje noko hurra eller sjampis, men ok. TAM's 320 frå GIG til FOR var heilt ok på rad 6, men ikkje hurra det heller. Pris ca. 12,5k. Terningkast: 4.

Forøvrig, kan priser lett sjekkes på
www.flytap.com

Jaggu fant eg ikkje trip-rapporten min også -står litt om det reisa der: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=78569
(ser eg sjølv har kommenter der: "Dog setene var harde!" -dog, dette er det jo den individuelle bakenden som avgjer....)

Last edited by zico77; 19-02-2012 at 20:55.
zico77 is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2012, 21:03   #5
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

Sett hvertfall en strek over KLM. I tillegg har jeg flydd med både TAM, TAP og LH til Brasil, og holder nok en liten knapp på førstnevnte. Men har best minner fra den aller første Brasil-turen med Varigs MD-11. Men det er dessverre historie...
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2012, 22:58   #6
BraathensSafe1985
ScanFlyer Silver

Takker for respons og reise rapport :-)

Quote:
Originally Posted by zico77 View Post
For vel eit år sidan reiste eg med TAP og TAM, OSL-LIS-GIG (TAP)/GIG-FOR(TAM)/FOR-LIS-OSL (TAP). TAP's 330 over atlanteren hadde kortare seteavstand enn eg komfortabelt skulle ønske -eg er 175 cm. Eg var også blant dei siste ombord, så det var jo sjølvsagt smikkfullt i alle hattehyller, som sjølvsagt medførte at det eg trudde skulle bli beinplass under setet foran, blei bagasjeoppbevaringsplass. Mat og drikke med TAP, heilt ok. Ikkje noko hurra eller sjampis, men ok. TAM's 320 frå GIG til FOR var heilt ok på rad 6, men ikkje hurra det heller. Pris ca. 12,5k. Terningkast: 4.

Forøvrig, kan priser lett sjekkes på
www.flytap.com

Jaggu fant eg ikkje trip-rapporten min også -står litt om det reisa der: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=78569
(ser eg sjølv har kommenter der: "Dog setene var harde!" -dog, dette er det jo den individuelle bakenden som avgjer....)

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
Sett hvertfall en strek over KLM. I tillegg har jeg flydd med både TAM, TAP og LH til Brasil, og holder nok en liten knapp på førstnevnte. Men har best minner fra den aller første Brasil-turen med Varigs MD-11. Men det er dessverre historie...
Hva er det med KLM. Jeg pleier å være ganske fornøyd med de ? Men, ja det er synd at VARIG ikke er lenger. Jeg fløy med de sist jeg resite til Brasil. Både MD 11 og B777 200
Old 20-02-2012, 09:07   #7
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

Quote:
Originally Posted by BraathensSafe1985 View Post
Takker for respons og reise rapport :-)

Hva er det med KLM. Jeg pleier å være ganske fornøyd med de ? Men, ja det er synd at VARIG ikke er lenger. Jeg fløy med de sist jeg resite til Brasil. Både MD 11 og B777 200
Først og fremst at KLM konsekvent har seatpitch på 31". Det er det vel også på mange LH-fly. TAM har 32" og TAP 33". Men TAM sine 777 med 3+4+3 ser heller ikke bra ut, men har heldigvis ikke forsøkt de...
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2012, 12:04   #8
apeks
ScanFlyer Silver

Har ikke prøvd TAM og TAP som du nevner her. Så de vet jeg ikke noe om.
Jeg ser bestandig på pris når vi bestiller langdistanse og har dermed havnet på forskjellige flyselskaper, ut fra hva som har vært rimeligst dit vi har dratt.
Lufthansa, SAS, KLM, Finnair, Austrian, Air France, BA, Thai og Swiss.

Her er sikkert noen uenige med meg.
Men jeg og min familie synes forskjellen på økonomi klasse er veldig liten mellom de forskjellige selskapene vi har prøvd. Synes kanskje Swiss skiller seg noe ut til det positive, ellers synes jeg forskjellene er ganske små.
Benplass er nevnt her, og det kan nok være et poeng om det er 31 eller 32 i pitch. Men jeg synes det er trangt på økonomi uansett jeg

Jeg personlig synes det er viktigere med en skjerm i setet enn det meste annet. I alle fall på en så lang tur.
Så hvis det betyr noe så vet jeg i alle fall at LH ikke har det på alle sine 744. Hvis ikke det er oppgradert nylig da.....

KLM som er nevnt her har vi flydd masse både til USA og Asia, og jeg har positive erfaringer. Ikke noe bedre eller verre enn noe annet jeg har prøvd.
apeks is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2012, 22:43   #9
flybilletterbillig
Newcomer

Fra hva jeg har observert, en gang per semester Lufthansa har gjort en kjempeflott tilbud for flybilletter til Brasil. Jeg dro der i fjor og jeg betalt rundt 5600 kroner (men Jeg ventet nesten 4 måner til finn den kampanje). Dette Jannuar annonserte de seter for 3900 kroner (http://flybilletterbillig.com/no/201...o-3900-kroner/). Jeg selv tenkte om å dra dit igjen =)

For tar ledige seter på kampanje, trenger du ofte å kjøpe på forhånd og tar avganger i midten av uken og utenfor helligdager. Men ikke alltid =)

I den andre hånden, kravet Swiss å har noen seter for 6800 kroner (http://booking.swiss.com/web/bba.htm?i=hdE1&g=2), som er en svært anstendig pris. Fly er til Sao Paulo, men det er ikke så dirt og fly mellom Rio og Sao Paulo hvis du kjøpe på forhånd.

For tar best prisen fra brasiliansk flyselskaper,er det bedre å kjøpe på den brasiliansk websiden. På den internasjonale websiden, liste de ikke de lokale fly tilbud og de bruker en dårlig konvertering av dollar der. Imidlertid, ikke alle brasiliansk flyselskaper aksepterer internasjonale kredite kort i den brasilianske websiden. Jeg vet at Gol aksepterer.
flybilletterbillig is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2014, 00:01   #10
Chr1st1an
ScanFlyer Blue

Jeg vekker til live igjen denne tråden, istedet for å lage en ny.

Jeg vurdere nå en tur til Brasil julen 2014. (19. - 5. ca)
Endestasjon er vel ingen overraskelse; Natal..... ;-)
Mine venner har fløyet til Natal noen ganger tidligere, men det er mange år siden. Vi trenger derfor litt fresh info på hvilken flygning som er best.

Jeg vil benytte star allianse.
Helst ikke for mange stop.
Flyr fra Bergen, men kan ha OSL som avreise fra Norge.
I utgangspunktet økonomi klasse, men vurderer øk + om ikke forskjellen er stor.
Benplass er viktig, da flere av oss er 185+

Etter mye søk har jeg selvfølgelig funnet at TAP har den mest gunstigere ruten hva gjelder reisetid. Det som derimot taler imot er at mine venner ikke er så happy med Tap fra tidligere. (Begrensning på ant alkohol enheter osv hehe) Derfor lurer jeg på hvilket selskap som er best, og gjerne gir flest poeng til EB.

Siden valget på ant flights til Natal uten stop i Rio er få, så vurderer vi også muligheten for å ta 2 dager i Rio på vei ned. For å kunne ha sett det også. ;-)

Så: noen som har noen anbefalinger på hva vi burde gjøre, evt hvem vi burde fly med?
Chr1st1an is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2014, 10:51   #11
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Isolert sett er vel Singapore Airlines det beste produktet til Brasil, men da må du komme deg til BCN, og videre fra GRU.
Hickok is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules