![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er det noen her som har forsøkt å ringe til SAS fortiden? Jeg har merket at det tar EKSTREMT lang tid å nå dem på telefonen. (spesielt EB spørsmål) For to dager siden greide jeg å ringe i 1 time og 50 minutter og jeg kom ikke igjenom. I går kom jeg heldigvis igjenom etter "kun" 45 minutter...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Å ringe til SAS er så og si umulig. Så det unngår jeg så sant jeg kan.(Det er vel det de vil oppnå med de lange køene). Så for å unngå dette:
- bestill billetter hos Widerøe - bruk feedback skjema for saker som ikke haster - bruk feilrapporeting på nett, når nettsiden svikter(skjer ganske ofte). De svarer i løpet av dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Husk at SAS også har support via chat på nettsiden sin...
![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg prøvde faktisk å kontakte dem på chatt for å slippe telefonen men, de sa at jeg måtte ringe 05400.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eurobonus Diamond
|
![]()
Kjent problem helt siden store deler av Customer Contact Center (05400) ble outsourcet til SYKES for noen år tilbake i tid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hm... I så fall hadde jeg kontakt med kundeservice på chatten før SYKES kom på banen. Jeg hadde også en "dobbel profil" som jeg fikk ordnet via chatten for en del år siden (ca. 2009/2010?), helt uten å måtte ringe...
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Vil gi ris til SAS ankomstservice på OSL i dag.
Ankom 4 timer forsinket fra TRD, flere passasjerer var frustrerte ettersom siste flytog var gått for kvelden. Ankomstservice sa at de ikke hadde noen rettigheter etter at vi hadde kommet til ankomstflyplass og kjente ikke til EUs regler, hvorpå kollegaen sier at EU-reglementet ikke gjelder for SAS (!) Her må det være noe galt i opplæringen et eller annet sted. Har forøvrig ingenting å utsette på mannskapet på flyet eller TRD. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hadde selv en spesiell erfaring med SAS kundeservice nå i helgen.
3 Venner skulle reise KRS-CPH-PEK-HKG på fredag. 2 på en bestilling, 1 på en annen. samme flighter. KRS-CPH ble 2 timer forsinket (pga dårlig vær i bergen), de rakk ikke CPH-PEK. SAS booket de på hotell i CPH og dagen ble de omroutet CPH-FRA-PEK-HKG. Flyet til FRA ble 3 timer forsinket (pga snøkaos i FRA) og de mistet connection til PEK igjen. Jeg ringte til SAS kundeservice og fikk beskjed om at de kun kunne booke om 2 av de 3, da sistemann hadde bestilt via reisebyrå (flygstolen). Han måtte derfor vente i FRA til mandag (dette var på lørdag) til reisebyrået åpnet. De andre ble booket FRA-ICN-HKG samme dag som de ankom FRA. Da ventet jeg til etter stengetid, ringte inn og fikk engelsktalende konsulent. Forklarte at sistemann også måtte ombookes asap. Ingen problem, bare si hvilke fly han vil på så ordner de det var beskjeden jeg fikk. Oppga samme flighter som de 2 andre hadde fått og de ga ny billett på 10 minutter på de flightene jeg oppga (Som var på Korean+Cathay Pacific (Oneworld). Hører med til historien at flyet fra FRA-ICN ble 2 timer forsinket (Også pga snøkaoset i FRA) og de rakk ikke flighten til HKG der heller.. heldigvis gikk det litt lettere med Korean som hadde ordnet med nye billetter til HKG før de hadde landet i ICN. Last edited by mcduck; 29-12-2014 at 03:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]() Quote:
Jeg har sittet å hjulpet konsulenten å legge inn AVIH i bestillingen min.. Ellers er min oppfatning av sykes at det er heller begrenset med både kundevennlighet og imøtekommenhet. Fagkunskapen gidder jeg ikke gå innpå engang. Den er totalt fraværende. og det er når jeg har kommet med litt vanskligere saker så er det mye stamming med en gang. I detheletatt opplever jeg det nå som lite profft. På en annen side er ikke kundesenteret til Norwegian mye bedre.. jeg har funnet ut at det å velge "norsk" konsulent der er dødfødt.. de gangene jeg har gjort dette har det vært krampe umulig å forstå hva vedkommende sa.. Det virker som de har kundesenter i østen eller østeuropa en plass. Norsk kan i alle fall ingen av de jeg har pratet med der. Må jeg ringe Norwegian nå velger jeg engelsk-talende, mye enklere å kommunisere med og konsulentene jeg har prata med der har vært både imøtekommende og hjelpsom, og snakker rimlig perfekt britisk.
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Litt OT, men jeg valgte norsk konsulent på telefon med BA. Han var riktignok lett å kommunisere med enn disse "norske" litauerne jeg pratet med tidligere. Her var det sannsynligvis en tysker eller noe.
Kunne ikke endre Avios-bookingen min da det var bookingkode T med AA, og det fantes ikke på tidene jeg ønsket. Fikk de til å kansellere og så booket jeg på ny selv. Og har du sett, jammen var det ikke bookingkode T med AA. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS kundeservice | Dreyer | Småprat | 17 | 23-08-2019 09:13 |
SAS kundeservice svarer ikke på ros | Solvi | Småprat | 14 | 17-02-2015 05:28 |
Litt kudos til SAS kundeservice | fluxie | Reiseforum | 6 | 07-09-2013 17:56 |
Har SAS kundeservice tatt ferie? | TommyL | Reiseforum | 10 | 19-07-2013 12:30 |
jcnorway lærer opp SAS Kundeservice | jcnorway | Reiseforum | 7 | 25-05-2010 13:36 |