Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 18-06-2014, 11:43   #1
Sondbjo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
Default SAS kundeservice

Er det noen her som har forsøkt å ringe til SAS fortiden? Jeg har merket at det tar EKSTREMT lang tid å nå dem på telefonen. (spesielt EB spørsmål) For to dager siden greide jeg å ringe i 1 time og 50 minutter og jeg kom ikke igjenom. I går kom jeg heldigvis igjenom etter "kun" 45 minutter... Er dette vanlig?
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2014, 12:08   #2
Dash
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
Default Re: SAS kundeservice

Å ringe til SAS er så og si umulig. Så det unngår jeg så sant jeg kan.(Det er vel det de vil oppnå med de lange køene). Så for å unngå dette:
- bestill billetter hos Widerøe
- bruk feedback skjema for saker som ikke haster
- bruk feilrapporeting på nett, når nettsiden svikter(skjer ganske ofte). De svarer i løpet av dagen.
Dash is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2014, 12:49   #3
Gunnar
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,565
Default Re: SAS kundeservice

Husk at SAS også har support via chat på nettsiden sin...
__________________
Mvh
Gunnar
Gunnar is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2014, 12:58   #4
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: SAS kundeservice

Quote:
Originally Posted by Gunnar View Post
Husk at SAS også har support via chat på nettsiden sin...
Jepp. Supert tilbud. Defaultsvaret der synes å være: Det kan ikke vi hjelpe deg med. Ta kontakt med 05400.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2014, 13:04   #5
Sondbjo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
Default Re: SAS kundeservice

Jeg prøvde faktisk å kontakte dem på chatt for å slippe telefonen men, de sa at jeg måtte ringe 05400. Jeg hadde en dobbeltprofil på eurobonus kontoen min. Så det er dumt at jeg må bruke over to timer på telefonen for en sånn liten ting...
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2014, 13:07   #6
Dash
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
Default Re: SAS kundeservice

Quote:
Originally Posted by Sondbjo View Post
Jeg prøvde faktisk å kontakte dem på chatt for å slippe telefonen men, de sa at jeg måtte ringe 05400. Jeg hadde en dobbeltprofil på eurobonus kontoen min. Så det er dumt at jeg må bruke over to timer på telefonen for en sånn liten ting...
Prøvd og rappoter feil på nettsidene? Tipper de vil hjelpe, selv om det ikke er særlig intuitivt
Dash is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2014, 23:54   #7
LN-RRA
Eurobonus Diamond
 
LN-RRA's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Location: Stavanger
Posts: 1,111
Default Re: SAS kundeservice

Kjent problem helt siden store deler av Customer Contact Center (05400) ble outsourcet til SYKES for noen år tilbake i tid.
LN-RRA is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2014, 13:20   #8
Gunnar
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,565
Default Re: SAS kundeservice

Hm... I så fall hadde jeg kontakt med kundeservice på chatten før SYKES kom på banen. Jeg hadde også en "dobbel profil" som jeg fikk ordnet via chatten for en del år siden (ca. 2009/2010?), helt uten å måtte ringe...
__________________
Mvh
Gunnar
Gunnar is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2014, 02:47   #9
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,923
Default Re: SAS kundeservice

Vil gi ris til SAS ankomstservice på OSL i dag.
Ankom 4 timer forsinket fra TRD, flere passasjerer var frustrerte ettersom siste flytog var gått for kvelden. Ankomstservice sa at de ikke hadde noen rettigheter etter at vi hadde kommet til ankomstflyplass og kjente ikke til EUs regler, hvorpå kollegaen sier at EU-reglementet ikke gjelder for SAS (!)

Her må det være noe galt i opplæringen et eller annet sted.

Har forøvrig ingenting å utsette på mannskapet på flyet eller TRD.
__________________
WF789 is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2014, 03:15   #10
mcduck
ScanFlyer Gold
 
mcduck's Avatar
 
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
Default Re: SAS kundeservice

Hadde selv en spesiell erfaring med SAS kundeservice nå i helgen.

3 Venner skulle reise KRS-CPH-PEK-HKG på fredag. 2 på en bestilling, 1 på en annen. samme flighter.

KRS-CPH ble 2 timer forsinket (pga dårlig vær i bergen), de rakk ikke CPH-PEK. SAS booket de på hotell i CPH og dagen ble de omroutet CPH-FRA-PEK-HKG. Flyet til FRA ble 3 timer forsinket (pga snøkaos i FRA) og de mistet connection til PEK igjen. Jeg ringte til SAS kundeservice og fikk beskjed om at de kun kunne booke om 2 av de 3, da sistemann hadde bestilt via reisebyrå (flygstolen). Han måtte derfor vente i FRA til mandag (dette var på lørdag) til reisebyrået åpnet. De andre ble booket FRA-ICN-HKG samme dag som de ankom FRA. Da ventet jeg til etter stengetid, ringte inn og fikk engelsktalende konsulent. Forklarte at sistemann også måtte ombookes asap. Ingen problem, bare si hvilke fly han vil på så ordner de det var beskjeden jeg fikk. Oppga samme flighter som de 2 andre hadde fått og de ga ny billett på 10 minutter på de flightene jeg oppga (Som var på Korean+Cathay Pacific (Oneworld).

Hører med til historien at flyet fra FRA-ICN ble 2 timer forsinket (Også pga snøkaoset i FRA) og de rakk ikke flighten til HKG der heller.. heldigvis gikk det litt lettere med Korean som hadde ordnet med nye billetter til HKG før de hadde landet i ICN.
__________________

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)

Last edited by mcduck; 29-12-2014 at 03:19.
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2015, 18:38   #11
TigerBlack
ScanFlyer ettellerannet..
 
TigerBlack's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvam
Posts: 2,184
Default Re: SAS kundeservice

Quote:
Originally Posted by LN-RRA View Post
Kjent problem helt siden store deler av Customer Contact Center (05400) ble outsourcet til SYKES for noen år tilbake i tid.
Stemmer, jeg mistet jobben min på kundesentert pga denne outsourcingen.. Jeg har en del konakt med kundesenteret nå og det er altid en utfordring å bestille PETC eller AVIH.. normal behandlingstid på en slik forespørsel nå er 5-10 min.. og da forde vedkommende må spørre åssen fahn man gjør dette..

Jeg har sittet å hjulpet konsulenten å legge inn AVIH i bestillingen min..

Ellers er min oppfatning av sykes at det er heller begrenset med både kundevennlighet og imøtekommenhet. Fagkunskapen gidder jeg ikke gå innpå engang. Den er totalt fraværende. og det er når jeg har kommet med litt vanskligere saker så er det mye stamming med en gang. I detheletatt opplever jeg det nå som lite profft.


På en annen side er ikke kundesenteret til Norwegian mye bedre.. jeg har funnet ut at det å velge "norsk" konsulent der er dødfødt.. de gangene jeg har gjort dette har det vært krampe umulig å forstå hva vedkommende sa.. Det virker som de har kundesenter i østen eller østeuropa en plass. Norsk kan i alle fall ingen av de jeg har pratet med der.

Må jeg ringe Norwegian nå velger jeg engelsk-talende, mye enklere å kommunisere med og konsulentene jeg har prata med der har vært både imøtekommende og hjelpsom, og snakker rimlig perfekt britisk.
__________________
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason
TigerBlack is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2015, 07:28   #12
kosvines
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 181
Default Re: SAS kundeservice

Litt OT, men jeg valgte norsk konsulent på telefon med BA. Han var riktignok lett å kommunisere med enn disse "norske" litauerne jeg pratet med tidligere. Her var det sannsynligvis en tysker eller noe.

Kunne ikke endre Avios-bookingen min da det var bookingkode T med AA, og det fantes ikke på tidene jeg ønsket. Fikk de til å kansellere og så booket jeg på ny selv. Og har du sett, jammen var det ikke bookingkode T med AA.
kosvines is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SAS kundeservice Dreyer Småprat 17 23-08-2019 09:13
SAS kundeservice svarer ikke på ros Solvi Småprat 14 17-02-2015 05:28
Litt kudos til SAS kundeservice fluxie Reiseforum 6 07-09-2013 17:56
Har SAS kundeservice tatt ferie? TommyL Reiseforum 10 19-07-2013 12:30
jcnorway lærer opp SAS Kundeservice jcnorway Reiseforum 7 25-05-2010 13:36


All times are GMT +2. The time now is 12:24.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.