![]() |
|
![]() |
#1 |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]()
Har bestilt en tur i F fra CTS til HND (domestic) den 4. januar. I følge reservation code har jeg "Ticket purchased" og fått sete 1K og 1H. Det eneste jeg har fått er en 4-digit reservasjons nummer (hos ANA fikk jeg den vanlige som vi får hos bl.a. SAS).
Bestilte turen for ca. en uke siden, og jeg la merke til at pengene hadde blitt "låst" på konto. Derimot har jeg nå sett at de ikke har trukket meg noen penger, og dermed ringte jeg dem og spurte om alt var i orden. Alt var i orden i følge den hyggelig japanske kvinnen. Jeg syns noe er galt, eller så skjønner jeg ikke hvordan det fungerer innenriks i Japan. Bestillingen ble gjort på deres hjemmesider. Belastes f.eks. kortet når jeg reiser, og ikke før? Eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2011
|
![]()
Hei!
Det er nok helt normalt domestic i Japan. Spurte min kone som er japansk og har bestilt domestic i Japan for oss før. Pengene blir nok trukket fra konto etterhvert. ;-) Du har jo også undersøkt og alt er ok. Noen andre vet sikkert grunnen? Jeg vil ankomme HND fra ITM dagen etter deg med ANAs dreamliner! :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Kredittkort i Japan virker helt annerledes i Japan (dvs. lokale kredittkort) og systemene er tilpasset dette. De har noe som kalles for ikkai/nikai/ribo(bunkatsu)/bonus barai. Det betyr kort fortalt at du bestemmer i salgsøyeblikket om du skal betale alt (ikkai) ved neste kredittkortregning, eller dele i to (nikai) eller flere (bunkatsu/ribo), bonus betyr at du blir trukket når du får utbetalt bonus (i Japan skjer det vanligvis to ganger i året). Det betyr at "kredittkortene" har flere funksjoner som debit/fast og løpende kreditt-kort. Utenlandske blir klarert som løpende (de lokale variantene gjelder naturlig nok ikke for disse), men trekket blir gjort seinere for det er mer kostnadseffektivt. Det er verdt å merke seg at i Japan så er kriminaliteten så lav at brukersteder ikke ser på kredittkort som et ledd i å få ned sikringskostnader, men heller for å få kunder som ønsker å kjøpe på avbetaling.
![]() |
#4 | ||
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]() Quote:
![]() Quote:
![]() Takker for svar/avklaringer begge to ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bestilling av billetter hos SAS | _volcom_ | Reiseforum | 14 | 12-08-2014 15:32 |
Y + C i samme bestilling hos Lufthansa? | petter380 | Reiseforum | 4 | 02-06-2014 12:46 |
Hvor finner jeg "Match me" på SAS sine hjemmesider | BårdK | Reiseforum | 4 | 18-05-2011 18:51 |
JAL har pensjonert alle sine B747 | Lennart | Småprat | 1 | 24-04-2011 17:48 |
Sportspris og bestilling hos WF | SK384 | Flyforum | 4 | 23-01-2006 15:22 |