![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Norwegian Longhaul får mye pes for å ikke inkludere mat i sin billettpris på flyvninger mellom Skandinavia og Asia/USA. Dette er flyvninger som varer mellom 8 og 10 timer, så for de fleste er det naturlig at mat er inkludert i prisen.
Nå har jeg booket meg tur til Honolulu med direkteruta fra/til EWR. På reisen vestover er det en schedulert flytid på 11t10min. Det er 3 timer lengre enn OSL-EWR, hvor man får gratis mat ombord. Spørsmålet mitt er derfor: Er det KUN fordi det er en domestic flight, at United ikke har gratis mat ombord? Meals for purchase står det på billetten min. Enden på visa blir vel å hamstre med seg mat fra flyplassen før avgang.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ja, jeg fikk billetten veeeeeldig billig, ekke meninga å være gnien. Men dette gjelder jo for alle som booker denne flyreisen i economy. Spørsmålet er derfor fortsatt relevant
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Det stemmer nok det, men på HNL-rutene har de noe ganske ok mat du kan kjøpe. Det ser ihvertfall ok ut i menyen.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Stemmer det.. Hadde den senest sist september... Orker uansett ikke flymat, så spiste godt og bunkret opp på forhånd med noe bedre...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jepp. Jeg fløy SFO-HNL med Hawaiian for ca et år siden, og da reklamerte de med at de var den eneste som serverte gratis mat i økonomi til/fra Hawaii.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fløy SEA-HNL med NWA for noen år siden, det var dårlig utvalg i mat til overpris og en laaang reise. Domestic markedet i USA må vel være noe av det kjipeste som finnes når det gjelder flyging, lange turer, betal for mat som er nesten uspiselig. Det beste ombord er oftest potetgull.
Prøvde også PHX-SEA i first med US en gang, da var jeg sikker på at jeg skulle få noe å spise (First og 2.5-3 timers flytid...), men det fantes ingenting ombord annet enn chips, og uhorvelige mengder G&T og øl. Ingen god kombinasjon, og jeg landet ganske brisen og skrubbsulten i SEA. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Egentlig fløy vi CO 14/15 et par ganger før hele Junaiten gikk over til BOB for mat. Ikke-booze er fortsatt gratis... Den maten fikk være i fred... Men var godt forberedt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Samme med AA også. Kan kjøpe mat ombord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Sikkert greit nok å kjøpe ombord, men ser for meg et par ham&cheese sandwiches i bagasjen fra EWR... Betyr dette også, at som en bieffekt av BOB, at folk tar med seg illeluktende junk/fast food ombord?
![]()
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Vel, har ikke merket det, men har dårlig luktesans.... Over er folk våkne, tilbake sovner de raskt.... Og vet en toseter ved vinduet er man litt unna andre... Derfor elsker vi bulkhead...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ser egentlig det ganske sjelden. Folk flest spiser fra seg før de kommer ombord, tror jeg .. Klønete å dra med seg mat ombord i tillegg til håndbagasjen - teller nok litt det og.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Serveres det ikke gratis vann eller annen drikke heller?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
|
![]()
Alkoholfri drikke er stort sett gratis på amerikanske selskaper.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nå svekkes vel både smaks og luktesansen i 40000fot, så stort problem at man tar med wraps eller baguetter fra 7/11, carry out eller hva det heter kan det ikke være. Beste flymåltidet mitt må ha vært en Boston Celtic meny fra Olearys inntatt OSL-BOO pga blingset på klokken og måtte be om expressbetaling og takeawayboks asap, 0.6 carlsberg ble styrtet på 5m gange fra vindusbordet til siste bord man kunne sette fra seg glasset
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Er det virkelig mulig å gjennomføre en 11 timers flytur uten å få gratis mat og boblevann? Nekter å tro at noen faktisk benytter seg av disse rutene, i alle fall ikke medlemmer i fordelsprogrammer og allianser og som alltid reiser med nettverksselskapene! Ikke rart disse selskapene går som en jojo inn og ut av Chapter 11. Dette er intet annet enn en skandale!
![]()
![]() |
#16 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Min siste "langtur" på kvegklasse var faktisk EWR-HNL i 2005 med CO. Say no more...
![]() |
#18 |
EuroBonus Gold
|
![]()
Litt OT. Jeg skal fly EWR-FLL og FLL-EWR med UA. Er det noe gratis ombord?
EuroBonus Diamond, Flying Blue Silver and Turkish Airlines Miles And Smiles Gold! *SVG-BGO-TRD-OSL-SVG* SK Plus *SVG-CPH-ZUR-CPH-OSL-SVG* SK Go *SVG-BGO-SVG* SK Go x5 *SVG-LHR-SVG* SK Go Last edited by KLM 1200; 29-11-2013 at 21:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#20 |
EuroBonus Gold
|
![]()
Hm, da blir det hamstring av mat på flyplassen!
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
New York neste uke (22 januar)? Selger SAS Go - OSL - EWR og EWR - CPH - OSL | lutt | Reiseforum | 1 | 19-01-2016 21:56 |
UA38 EWR-OSL 5/1 og UA39 OSL-EWR 6/1 innstilt + begge 21/1-14 | Peppep | Småprat | 21 | 22-01-2014 09:11 |
SJU - EWR ( AA ) EWR - OSL SK 908 | SBT | TripReports | 5 | 13-12-2011 20:54 |
EWR-MCO, EWR-OSL med Continental og SAS | SudCaravelle | TripReports | 12 | 08-08-2011 20:16 |
CO39 OSL-EWR og CO3472 EWR-YHZ | LN-REF | Reiseforum | 10 | 26-07-2010 11:07 |