Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 27-09-2013, 10:51   #1
Ph34r
Livsnyter

Ph34r's Avatar

Default Normal "ventetid" for EB-poeng kommer på konto

Jeg har opplevd litt forskjellig når det gjelder hvor lenge jeg må vente før poeng fra reiser vises på min konto..

Hva er innenfor normalen? Venter på poeng nå som etter mitt skjønn har tatt for lang tid og vurderer om jeg må "etterlyse" dem, men tenkte å høre hva folket har opplevd som "normalt" i denne sammenheng :-)
Ph34r is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2013, 10:54   #2
Salvesen
Newcomer

Default Re: Normal "ventetid" for EB-poeng kommer på konto..

En ukes tid? Men det er vell avhengig av hvileken *A partner man har reist med kanskje? SQ er rundt en uke iallefall, sånn jeg har opplevd det, ofte mindre også.
Salvesen is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2013, 11:17   #3
CCS87
Newcomer

Har det siste året opplevd det som veldig varierende uavhengig av hvilket selskap man har benyttet seg av. Alt fra 2-3 dager til 2-3 uker.

Begynte ny opptjeningsperiode i august og har siden det fløyet 17 segmenter, og det virker som om det "endelig" for min del har stabilisert seg på 3-5 dager før poengene er inne.
CCS87 is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2013, 11:19   #4
Ph34r
Livsnyter

Ph34r's Avatar

Takker for svar!

Hva med reiser med SAS selv?

Ble imponert av Qatar i så måte.. De oppdaterte fortløpende. Da jeg landet og sjekket saldo var poeng for reisen allerede på konto
Old 27-09-2013, 11:19   #5
CRJ900
ScanFlyer Blue

Det er også en av de tingene man burde få fikset med nye nettsider og Eurobonus 2.0. Umiddelbar registrering av poeng ved landing med SK (og WF). Det er for dumt at det kan ta opp til én uke før man har registrert segment og poeng med SAS...
CRJ900 is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2013, 11:28   #6
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by CRJ900 View Post
Det er også en av de tingene man burde få fikset med nye nettsider og Eurobonus 2.0. Umiddelbar registrering av poeng ved landing med SK (og WF). Det er for dumt at det kan ta opp til én uke før man har registrert segment og poeng med SAS...
Spiller det egentlig noen rolle? Klarer ikke se betydningen om det tar en dag eller to uker så lenge poengene faktisk kommer
Old 27-09-2013, 11:37   #7
CRJ900
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Spiller det egentlig noen rolle? Klarer ikke se betydningen om det tar en dag eller to uker så lenge poengene faktisk kommer
Spiller jo en rolle hvis du er på vei fra et bonusnivå til et annet og har en mengde flygninger på veg hvor du ønsker å dra nytte av nettopp det.
Old 27-09-2013, 11:39   #8
Hagen
ScanFlyer Blue

SAS Re: Normal "ventetid" for EB-poeng kommer på konto..

Quote:
Om en har 14500/24500/39500 og vil oppgradere for poeng på langdistanse hadde det vært fint å få poengene for tilslutningsflighten med en gang. ;-)
Hagen is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2013, 12:53   #9
JoeW
ScanFlyer Rusty

Synes det ser ut som poeng-kredittering på SAS' egne flygninger tar lengre tid enn før etter overgang til altea--men det kan selvsagt være tilfeldig...
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2013, 13:16   #10
Fly med oss
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
Synes det ser ut som poeng-kredittering på SAS' egne flygninger tar lengre tid enn før etter overgang til altea--men det kan selvsagt være tilfeldig...
Hadde en reise med SK forrige lørdag, med tre legs. Poengene var på plass 24 timer etter siste leg.
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2013, 14:01   #11
Ph34r
Livsnyter

Ph34r's Avatar

Default Normal "ventetid" for EB-poeng kommer på konto..

Quote:
Som de andre sier. Jeg syns det har noe å si. Er ingen grunn til at dette ikke skal skje kjapt!

Det faktum at jeg fikk poengene tidlig hos Qatar gjorde at jeg fikk tilgang til egen Business terminal/Lounge og oppgraderte meg selv til Business hjem fra Doha! Helt gull (bokstavelig talt) spør du meg!

Vi har det også slik i jobben at vi reiser MYE i enkelte perioder og ingenting i andre. Om man skal sitte og vente to uker før man får status kan man (litt i verste fall) gå glipp av alle gullfordeler på 4-5 t/r flighter.. Det syns jeg personlig er unødvendig!
Old 27-09-2013, 16:49   #12
JoeW
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Fly med oss View Post
Hadde en reise med SK forrige lørdag, med tre legs. Poengene var på plass 24 timer etter siste leg.
Mine innenriksflighter i Norge forrige onsdag og torsdag tok hhv. fire og seks dager før de ble kreditert. Ikke noen big deal, men greit å kunne sjekke av "mottatt" slik at man ikke trenger å følge opp videre.
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2013, 20:50   #13
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ph34r View Post
Som de andre sier. Jeg syns det har noe å si. Er ingen grunn til at dette ikke skal skje kjapt!
Jo, det er en teknisk grunn, evt. så kan man si at man kan finne andre tekniske løsninger, men det koster. Ikke alle systemer snakker i sanntid, og mange utveksler bare data hver natt el.l. Flybransjen er omtrent som bankene, de har tonnevis av gamle stormaskinløsninger på bakrommet.

Old 27-09-2013, 20:57   #14
Ph34r
Livsnyter

Ph34r's Avatar

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Jo, det er en teknisk grunn, evt. så kan man si at man kan finne andre tekniske løsninger, men det koster.
Point well taken :-)

Var kanskje litt rask til å konstatere at det ikke fantes NOEN grunner. Tenkte mer på at det ikke fantes gode grunner om teknologien var på plass :-)
Old 27-09-2013, 23:48   #15
notus
Newcomer

Quote:
Originally Posted by CRJ900 View Post
Spiller jo en rolle hvis du er på vei fra et bonusnivå til et annet og har en mengde flygninger på veg hvor du ønsker å dra nytte av nettopp det.
Ja, fikk erfare dette selv. Ble sølvmedlem nå og SAS registrerte de to siste flyvningene ca. 24 timer etter endt tur, mens første flyvning tok det et døgn ekstra før kom på plass. Det resulterte i at det ikke ble noe ekstra poeng på de to andre flightene som det egentlig skulle bli og chat'en så ikke problemstillinga og mente man ikke krav på det. Nå var ikke dette akkurat så mange poengene, men kan jo evt. hende det er de som gjør utslaget om jeg havner rett under en slik grense en gang der jeg vil bruke poengene for å kjøpe en tur eller oppgradere.
notus is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2013, 08:54   #16
Dash
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by notus View Post
Ja, fikk erfare dette selv. Ble sølvmedlem nå og SAS registrerte de to siste flyvningene ca. 24 timer etter endt tur, mens første flyvning tok det et døgn ekstra før kom på plass. Det resulterte i at det ikke ble noe ekstra poeng på de to andre flightene som det egentlig skulle bli og chat'en så ikke problemstillinga og mente man ikke krav på det. Nå var ikke dette akkurat så mange poengene, men kan jo evt. hende det er de som gjør utslaget om jeg havner rett under en slik grense en gang der jeg vil bruke poengene for å kjøpe en tur eller oppgradere.
Fyr av en mail til Customer Care, så skal du se det ordner seg! Chatten er ubrukelig.
Dash is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2013, 09:22   #17
CRJ900
ScanFlyer Blue

SAS Re: Normal "ventetid" for EB-poeng kommer på konto..

Quote:
Originally Posted by notus View Post
Det resulterte i at det ikke ble noe ekstra poeng på de to andre flightene som det egentlig skulle bli og chat'en så ikke problemstillinga og mente man ikke krav på det.
+1

Det samme skjedde med meg sist. To flygninger i "ventetiden" som står tilgodekjent med sølvbonus i stedetfor gullbonus...
Old 28-09-2013, 12:12   #18
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Default Re: Normal "ventetid" for EB-poeng kommer på konto

Widerøe kom inn med en gang, venter fortsatt på MegaDo poengene.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2013, 17:13   #19
FQTV
EBD

FQTV's Avatar

Norge Re: Normal "ventetid" for EB-poeng kommer på konto

Har jeg reist med de veletablerte *A selskapene, f.eks LH og SQ går det kun et par dager. I sommer kom SQ poengene for BKK SIN etter to dager. Samme med returen. Det var fortere enn SAS klarte på CPH EWR og retur til OSL en uke etterpå. Reiste med ET i slutten av juni. De poengene fikk jeg i forrige uke

Men Qatar tok kaka i sommer. Sjekket mailen i loungen i DOH og der fikk jeg "velkommen som sølv medlem"-mail.
EK brukte "hele" 3 dager før de kom med poengene og samme mail

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2013, 10:14   #20
TommyL
Trangsynt

Default Re: Normal "ventetid" for EB-poeng kommer på konto

Synes det går utrolig tregt å få inn poeng fra Widerøe ihvertfall...det kan gå flere uker. Sist reise var for 8 dager siden, og den er ikke registrert enda...
Blir dette lagt inn manuelt?
TommyL is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules