![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei
Reiser snart tilbake til Bangkok, og denne gangen må jeg fly med Thai siden SAS ikke flyr selv nå om sommeren. Har bare økonomibillett, men er EBG. Er det noen mulighet å benytte fasttrack da gjennom immigrasjonen med mitt EBG kort? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Aner ikke men vifte med gullkort kan ofte virke steder hvor en egentlig ikke har lov.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
man trenger en voucher. men de ser ikke ut til å sjekke det veldig grundig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Har hatt 4 ankomster siste par månedene, og med TG C eller F tag er det greit. EBG og Y billett hjelper neppe. Men du kan jo være heldig. Stod ei Thai kjerring foran meg i køen sist, og hun ble bryskt avvist og sendt over til de uvaskede massene, mens jeg ble ekspedert. Viste ikke frem boardingcard-tag'en en gang. BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Da er det tydeligvis forskjellig praksis... Midt i juni ankom jeg fasttracken med golfbil, og regnet ikke med at det var behov for å vise voucheren vi fikk på vei ut av flyet (TG). Den hadde jeg i baklomma, men ble bedt om å levere den sammen med passet. Ingen voucher, ingen fasttrack...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
EBD
![]() Join Date: Aug 2012
|
![]()
I begynnelsen var de litt fleksibel med manglende voucher, spesielt hvis man viste dem boardingkortet med biz printet på.
Nå i det siste er det stortsett ingen kjære mor hvis du mangler voucher'en. Så en som måtte snu seinest på torsdag. Han var sur når han gikk.
![]() |
#8 |
Front section flyer
|
![]()
Du kan bestille fasttrack via vipreiser.no på nettet. Du betaler 1100.- baht og de henter deg ved gaten og geleider deg kjapt gjennom immigration. Har brukt dem selv flere ganger og det fungerer helt utmerket.
![]() |
#9 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er det ja. Jeg brukte den 4 ganger i juni, uten å bli spurt om noe som helst. Fikk heller ikke noen voucher utdelt på flyet, og jeg fløy C og F.
På den andre siden var det ikke noe særlig kø i immigration da jeg landet, så strengt tatt var det ikke noe pes..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hadde en del inn og ut av BKK rundt påske, og husker jeg ikke helt feil så sa flyselskapene at jeg ikke trengte voucher lenger i FAST TRACK. Det skulle holde med business billetten, men tror sannelig jeg ikke viste den heller.
Det skal legges til at det var passkontrollørene som satt i kø og ventet på passasjerene ![]()
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har stort sett ankommet BKK enten med SAS (tilbyr de fasttrack?) og når de lander har det så og si aldri vært mer enn 2-3 personer foran meg i køen i den vanlige passkontrollen, eller ankommet med buggy og egen assistent (TG F) som fikset alt og har da aldri måtte vise billett.
Men som alt i Thailand regner jeg med at hvem du treffer på avgjør om du må vise billett eller ikke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ute på tur
|
![]()
Min erfaring er at de vil alltid ha voucher. Om selskapet har voucher varierer litt, jeg har spesielt opplevd at TG på SIN-BKK i biz har slurvet med dette. SAS (også i biz) har også slurvet men nå er det en stund siden jeg har flydd disse dit.
QR har alltid hatt sitt på stell med vouchere (og har griett å få med noen duplikater derfra, så har jeg til neste gang jeg skal SIN-BKK eller noe sånn ![]() -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Null voucher på intra-Asia med TG i C tidligere i sommer, men så var det også null pax i kø ved skrankene.
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har alltid vært varierende praksis for min del om de sjekker el ikke(blir man møtt på gate er det jo greit for da får man jo en følgesvenn). Dog har jeg, fasttrack el ikke, stort sett i det senere valgt den vanlige passkøen da den er minst like rask og det er den jeg kommer til først stort sett. Strengt tatt ikke særlig mye vits med fasttrack inn til BKK da man må vente på bagasjen uansett(uten bagasje og mye kø i normal kontroll flott). Jeg benytter nok fastracken hyppigere ved avreise BKK for å slippe den lange rundturen opp i 2 etg for security og ned igjen for immigrasjon(ofte lat og sliten når jeg forlater BKK).
![]() |
#15 |
Front section flyer
|
![]()
Så hvis man flyr TG i biz så skal man få voucher til fasttrack? Eller er det noe jeg har missforstått her?
![]() |
#16 | |
EBD
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#17 | |
Front section flyer
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#18 | |
EBD
|
![]() Quote:
Slutt på Premium Lane Voucher for Thai sine pax i C. Boardingkort holder. Ved utreise nå sist søndag fikk jeg Premium Lane Voucher av EK. Ser ut til at de er mer fleksibel når en flyr med Thai i C. Nå i sommer har jeg ha ankommet BKK med ET og QR, begge i C, da fikk vi utdelt Premium Voucher ved ankomst terminal bygget av ground staff.
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Det vakke tale om, og ingen nevnte at jeg kunne gå der uten. Thai grrrr
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ved ankomst fra Europa har jeg alltid fått en slik hos Thai.
![]() Da jeg fløy med SAS i business for noen år siden hadde jeg kun boarding-kortet. Jeg slapp igjennom på nåde siden det ikke var noe kø, men jeg vil ikke tatt sjansen igjen. Ved avgang har jeg fått voucher til felles-fast track fra Lufthansa, hos Thai holder det med boarding-kort. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kan jeg bruke EBG kort med utløpsdato 06/13? | Scanflyer | Reiseforum | 12 | 06-06-2013 14:45 |
Gjest(er) gjennom FastTrack med EBG? | Klgn | Reiseforum | 4 | 31-01-2013 19:40 |
Kan jeg bruke Eurobonus-poeng for å fly SQ i førsteklasse fra CPH? | TGjr | Reiseforum | 6 | 20-01-2013 11:41 |
BKK - OSL med LH. EBG-fordeler? | TriStar | Reiseforum | 2 | 17-01-2011 17:15 |