Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyteknisk forum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-07-2013, 22:20   #1
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Raskt spørsmål til de som kjenner innmaten av en 777-200

De av dere som har innsikt og kunnskap, er FOHE på en 777 felles mellom forskjellige typer motorer, eller er det et design som er unikt pr motortype?

Spørsmålet kommer herfra:

http://forum.flyprat.no/showpost.php...1&postcount=66

Ifbm med at sånn på overflaten ligner denne landingen på BA38 sin.

Det kan virke som om det er noe som er unikt designet for hver motortype, basert på ordlyden i denne saken:

http://www.flightglobal.com/news/art...hanger-323729/

-A

Last edited by Utflyttet; 07-07-2013 at 13:21.
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2013, 13:43   #2
Dag Johnsen
ScanFlyer Gold
 
Dag Johnsen's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
Default Re: Raskt spørsmål til de som kjenner innmaten av en 777-200

Heisann Utflyttet!

Jeg svarte paa dette i post #86, men det ble vel borte i alle de nye innleggene.

Quote:
Heisann Utflyttet!


Quote:
Originally Posted by Utflyttet
Men mindre Google-foo'en min er svak i dag, så har Asiana PW4090-motorer og ikke Rolls-Royce, og slik jeg leste ting fra BA38 så var de problemene veldig knyttet til RR-spesifikt design. Det er mulig jeg tar feil, vi har andre her på forumet som vet mer.

Dag J., vet du om FOHE er felles for både PW og RR-motorer på 777, eller om det er et unikt design pr type?

Naa er jeg ikke ekspert paa P&W, men av det jeg forstaar har baade RR og P&W FOHE etter 1st steg motor dervet fuel pumpe, i motsetning til GE90 som har FOHE etter 2nd hoey trykk steget. Naa husker jeg at P&W ikke var underlagt det Airworthiness Direktivet som ble paalagt RR, og jeg vil spekulere paa at dette kunne ha noe med design av FOHE, der den varme oljen kommer i direkte kontakt med fuel inlet og vil forhindre ising av dette. Paa RR sin FOHE var det slik at is kunne legge seg paa fuel inntaket uten at det kom i kontakt med den varme oljen og dett ble redesignet paa RR senere.
Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets!
Dag Johnsen is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Noen her som kjenner til Swiss og deres IC-operasjoner? Utflyttet Småprat 8 26-08-2011 00:18
OT: Noen som kjenner til rimelig og sentralt hotell i Riga? Fokker 50 Reiseforum 5 17-06-2008 09:21
Raskt spørsmål... flyKSU Flyforum 5 09-03-2008 18:34
Synskrav for flygere, noen som kjenner til gjeldende krav? Fokker 50 Flyforum 8 06-05-2007 18:15
Noen som kjenner til denne ATC-GAME ATC-flyradar Flyforum 1 24-01-2007 22:01


All times are GMT +2. The time now is 23:02.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.