Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 16-06-2013, 06:51   #1
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Default God søndag morgen.

God morgen fra sandkassen. Som vanlig gikk helgen alt for fort og ble avsluttet med en nydelig middag på Pirechic (en restaurant som ikke kan utelates ved UAE besøk)

I dag må et par ansatte justeres en smule for å få opp tempoet som har en tendens til å falle litt i takt med termometeret

Nyt dagen.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2013, 08:05   #2
learjet
oversheriffmester

Global Moderator

Default Re: God søndag morgen.

God søndag

Her er det litt jobb på morgenkvisten. Noen docs som må gjøres klar og sendes til terminalen og SAS. Samt at Schenker nok en gang har f.... opp og ikke levert på tid, så en av mine andre kunder får fisken sin forsinket med et døgn.

Men straks frokost og litt indretjeneste før kursen settes sydover til Østfold og besøk hos moderen for middagsbesøk. De har truet med at det er god temp i bassenget (en vits av et lite basseng som forrige eier satt opp, men morro for ungene) så da blir det vel litt bading også

Ønsker alle en god søndag

S
learjet is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2013, 09:23   #3
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

God morgen fra ultima thule.

Skal fly hjem med SAS idag så jeg har som vanlig fått litt rariteter fra SAS IT. Trodde jeg igår skulle få sms 22 timer før innsjekking men den kom ikke. Prøvde for morsomhets skyld å sjekke inn på appen, men der fikk jeg kun tilbud om å sjekke inn på en flight jeg hadde hatt tidligere. Ettter å logge ut og inn, restarte og fått endel feil klarte jeg endelig sjekke inn til riktig flight. Da appen tidligere har feilet ved gaten tok jeg er skjermbilde av boardingkortet som backup.

Fikk i dag tidlig en sms om at jeg kunne sjekke inn. Fulgte linken og der lå det ferdig et boardingkort.

Joda, jeg kommer meg med flyet, men innsjekkingen burde gå litt mere på skinner.

Noe som derimot fungerte er blokkering av sidesete. Fungerte opp hit og skal ifølge expertflyer fungere tilbake.

Min største skuffelse er at jeg ikke kommer meg til Grense Jakobselv. Leiebil eller taxi flere timer innover tundraen er ikke aktuelle alternativer for meg.

Ellers har jeg lært at flighter på en bonusreise ikke kan ombestilles om første flight på bestillingen er påbegynt. Ønsket å komme meg raskere tilbake til sivilisasjonen., fyttirakkern for et kjedelig sted. Jeg glemmer stadig hvorfor jeg ikke reiser mere i Norge.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL

Last edited by robertaas; 16-06-2013 at 10:02.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2013, 09:38   #4
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

God morgen fra Sofitel Bangkok Sukhumvit Nettopp ankommet etter å ha tilbrakt natten i første klasse på TG925 fra München. Fin flytur med 747, champers, kaviar og hummer. Hotellet ser også bra ut, første gangen dette testes ut. Ha en fortreffelig søndag!

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1371368190.740986.jpg
Views:	617
Size:	80.1 KB
ID:	34911  
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2013, 10:03   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings fra Oslo. Ikke det helt store sommerværet, men kanskje like greit da endel indretjeneste må gjøres. Merker gårsdagens sykkeltur godt i kroppen, så de helt store fysiske aktivitetene tror jeg utgår. Vel vel, får vel hive litt egg og bacon i panna og få liv fru søvnig.....ha en fin dag
Old 16-06-2013, 10:08   #6
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

God morgen fra Kongsberg. Grått og trist vær i Kongsberg i dag med en 12-13 grader nå på morgenkvisten. Dagen skal brukes til å rydde i garasjen, noe som virkelig trengs for å si det forsiktig. Regner med det blir et lass eller to til den lokale søppelfyllingen i morgen tidlig. Ellers er planen en litt lenger løpetur i løpet av ettermiddagen/kvelden.
Old 16-06-2013, 10:49   #7
Thomas
ScanFlyer Rusty

Pakke for USA, jobbe i 10 timer, dusje, sove også komme seg langt avgårde!
Sjallabais!
Old 16-06-2013, 11:13   #8
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

God morgen fra London. Ut og få seg en frokost før man retter nesa mot Heathrow og BA hjemover. På BA er B-setet garantert blokkert om man ikke har med fnat.

En topp 2 Bruce konsert i går, avsluttet med Thunder Toad på gitar og munnspill, sitter fortsatt i kroppen.

Ha en fjong en folkens

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is online now   Reply With Quote
Old 16-06-2013, 11:25   #9
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club

sirpjalle's Avatar

God morgen fra Stavanger.

Gullfint vær, 14 grader og vindstille. Jo det betyr at dagen skal nytes til å gjøre ca. ingenting utendørs.... Kanskje man tar seg en tur til byen for litt kjapp dokumentasjon av cruiseskip trafikken som befinner seg i vågen. Senere i kveld blir det en tur på teater og se på Rogaland teater sin sommeroppsetning av Snehvit og de X dvergene. Nytt eventyr hvert år, men i aller høyeste grad knallmorsomt. Kan anbefales.

Ha en fin en forumister
Old 16-06-2013, 11:30   #10
darkcho
ScanFlyer Gold

God morgen fra vestlandet!

Starter dagen med en kopp kaffe samt litt TR fra godeste MOW som leverer varene, igjen!
Old 16-06-2013, 11:30   #11
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

God dag fra Akersgata. Her er det klart for dobbeltvakt. Ha en bedre søndag!

Last edited by AirbusTrond; 16-06-2013 at 16:19.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2013, 11:44   #12
Hpkris
Front section flyer

Hpkris's Avatar

God søndag fra Pattaya, her merker man at man var på byen i går.
Altid morro å gå ut her nede, men ser desverre altfor mange dumme turister. En full turist av ukjent opprinnelse rappa mobilen til ei dame i går pga 200.-baht. Han hadde kjøpt mat til hu og etterpå ville hu gå hjem og da ville han ha penga sine tilbake.
Jaja duster finnes det nok av her i verden, men han ga henne mob tilbake når turist politiet trua med å tilkalle det vanlige politi

Ha en fortsatt fin søndag
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2013, 12:12   #13
Ståle
Amatør

Ståle's Avatar

Urk, nå skjønner jeg ikke hvorfor det er lovlig å drikke i det heletatt! En kjapp telefon til modern forteller at grillings står på programmet i Drøbak idag så da forsvinner jeg ut av Oslogryta om få minutter.

Ha en bedre dag!

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2013, 12:47   #14
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

God litt over lunsj fra det sørlandske!
Kjenner også at det ble inntatt noen alkohyler i natt. Det var nok en nødvendighet for å bygge seg opp til årets Champagnegallopp som starter om bare 3 dager. Må begynne å tenke på å pakke kofferten snart da.

I dag står indretjeneste på programmet. Like moro hver gang det, not......

Fortsatt god søndag!

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2013, 14:05   #15
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Morn fra Oslo. Her var man oppe 0530 første gangen, da brannalarmen følte for å minne hele bygget på at den fortsatt virker... Siden 0530 i Norge på denne tiden av året betyr dagslys og jeg enda ikke har surret meg til å få no gardiner på rommet så tok det evigheter før jeg sovnet igjen (syns at 4t søvn ble litt lite) og var først oppstanden for 30 min siden...

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2013, 19:18   #16
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

God kveld fra Forus. Her er man klar for nok et halvt døgn på vakt. Blir vel å pøse på noen kopper kaffe etterhvert tenker jeg. Og hvis det blir en rolig natt får jeg nok tid til noen kapitler i "Politi" også.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2013, 20:26   #17
Chriscross
ScanFlyer Rusty

God kveld fra Bgo. En takk til de som oppgraderte oss på Blue1 Osl Bgo. Første test av SAS Plus:-)
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2013, 20:53   #18
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

God kveld fra Trondheim
Her har det vært herlig dag med sol og litt regn,grillings og pils,leik og morro med han ene ungen som er oppegående(minstemann er sjuk med feber og generelt slapp), og deilig kaffe og hjemmelaga kake til slutt. Slike søndager liker vi
Artig når størsten hadde lagt seg, og vi hører fly over huset...; "Det høres ut som SAS.." Joda......de er godt trent

Ha en fortsatt fortreffelig søndag

Quote:
Min største skuffelse er at jeg ikke kommer meg til Grense Jakobselv. Leiebil eller taxi flere timer innover tundraen er ikke aktuelle alternativer for meg.
Ellers har jeg lært at flighter på en bonusreise ikke kan ombestilles om første flight på bestillingen er påbegynt.
Research er no' dritt .....

Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2013, 21:36   #19
ATC-flyradar
Traveler

ATC-flyradar's Avatar

God kveld fra Oslo nord - der hvor sommervarmen er uteblitt igjen.

Jan

Next flight:
ATC-flyradar is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2013, 21:45   #20
Peppep
ScanFlyer Gold

God kveld fra Bergen.

Dagen har inneholdt en hel del avslapping, et trivelig middagsbesøk, og enda en lang økt med planlegging av CMB-turen min, som ser ut til å bli et salig kaos. Det ligger nå an til en kjøpt billett til FRA, en Lifemiles-award til India, en open jaw USDM-award videre til KUL og deretter CMB, kjøpt billett CMB-LAX, en Aegan-award LAX-NYC og en Lifemiles-award NYC-BGO. Puh, er nesten slitsomt (men gøy) å planlegge - håper bare at jeg klarer å holde tungen rett i munnen. Og at jeg får fri fra jobben til dette når den tid kommer. 30 000 miles på et par-tre uker kan bli interessant.

Nyt de siste timene av helgen!

Last edited by Peppep; 16-06-2013 at 21:49.
Peppep is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules