![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
..... og saksøker staten.
Hørte dette på på på vei til jobb i dag, og prøver febrilsk å finne en kilde på dette på eksempelvis en nettavis. men jeg finner ikke infoen foreløpig. ![]() FANT KILDE: http://www.fvn.no/nyheter/innenriks/...e-2368176.html Quote:
Mine bilder på Airliners Last edited by Utflyttet; 26-02-2013 at 07:41. Reason: Ingress |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hegnar:
SAS-bonus - fra i dag I første omgang vil SAS gi bonuspoeng gjennom storkundeavtaler og bedriftsportalen SAS Credits. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Hm, må jeg inn på firmasiden min for å registrere dette? Da får jeg iallfall fikset for privatreisene mine. Ikke helt sikker på at shappa her vil åne for bousopptjening, eller vil det gå automatisk om en booker gjennom Berg Hansen f.eks?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flysitter
|
![]()
Spennende.. Så da må jeg huske å bruke credittskoden min fremover ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Dette innebærer i hvertfall at man presser frem en endelig avklaring på dette, selv om det fort innebærer at saken må kvernes gjennom fire rettsinnstanser
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Wow, den så jeg ikke komme.
Spennende! Men det oppstår jo mange spørsmål: På hele rutenettet i Norge? Opptjeningskrav på EBG? Vil antall legs på 35 gjelde? Tilbakevirkende kraft? Holder det med en SAS-Credit-kode? Eller må en ny avtale inngås mellom bedrift og SAS? Veldig spennende uansett - og gode, gode nyheter! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
Tar vel ikke så lang tid før Kjos'ern er på banen heller, skulle jeg tro?
![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
De risikerer vel noen saftige bøter nå...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
Dette er høyt spill av SAS. Dersom de vinner fram med sine argumenter, vil de rimelig raskt få det som de vil, men skulle de tape, har de sannsynligvis sementert bonusforbudet for veldig lang tid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Kjos kommer säkert hota med att lägga ner flera inrikeslinjer i Norge inom kort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
at your service!
|
![]()
Smeis - Her viser SAS litt ballar, som faktisk pressar igjennom dette.
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#13 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
Det feires! Liker at SAS tar grep
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2006
|
![]()
Her er eposten min arbeidsgiver fikk inn for noen minutter siden:
"Kjære avtalepartner, Våre kunder har i alle år vist interesse for å kunne ta del i hele SAS servicetilbud, som blant annet innebærer opptjening av EuroBonus-poeng på tjenestereiser – også på norsk innenriks. SAS vil gjerne imøtekomme disse ønskene. Vi tilbyr derfor de ansatte hos [...] muligheten for å opptjene EuroBonus-poeng på tjenestereiser innen Norge med SAS og på utvalgte Widerøe-ruter. Muligheten for opptjening av EuroBonus-poeng på norsk innenriks for bedriftens ansatte vil gjelde fra datoen du aksepterer avtalevilkårene via linken under. Den reisende må selv sørge for at personlig EuroBonus-nummer og bedriftskoden [...] registreres når reisen bestilles. Vi anbefaler at du kontakter reisebyrået for oppdatering av profiler/bedriftens profil for å sikre korrekt bedriftskode og EuroBonus-nummer. Har du ytterligere spørsmål, ta kontakt med Corporate Support på credits@sas.no eller tlf. 64 81 76 00. Vennlig hilsen SAS" |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jøss, den så jeg ikke komme! Bra av SAS, bra med litt høyt spill!
![]() *Kommer det forandringer på opptjeningskrav for Norge også?
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
De som sier dette er positivt, har dere noen annen grunn enn personlig opptjening av poeng (ikke jeg som betaler billetten)?
EB-status kunne SAS fint ha innført uten poengopptjening - kunne fått level miles uten award miles. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Skjermbilde for påmelding ser slik ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I liten skrift:
Opptjening av EuroBonus-poeng på norsk innenriks som et tillegg i SAS bedriftsavtale, er kun mulig for bedrifter hvis reiser er knyttet til næringsvirksomhet. Foreninger, idrettslag, ideelle organisasjoner mv. har pr. i dag ikke anledning til å opptjene EuroBonus-poeng på norsk innenriks, og følgelig er det heller ikke anledning til å ta del i denne tilleggskomponent i bedriftsavtalen. Dette skyldes forbudet mot opptjening som del av bonusprogram på ruter i innenriks luftfart på privatreiser, og at blant foreninger, idrettslag mv. betales ofte flyreisene av privatpersoner. Vi gjør oppmerksom på at overtredelse av ovennevnte begrensning vil medføre at EuroBonus-tillegget i avtalen er ugyldig, og at eventuelle opptjente poeng blir slettet -- Blir spennende å se hvordan de definerer næringsvirksomhet og ideelle organisasjoner for eks. Røde Kors? Politikk? Denne var snodig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har en CMP-kode gjennom bedriften, men har ikke fått mail på dette enda ihvertfall.
Er det forresten mulig å bestille ungdomsbilletter på CMP-kode? ![]()
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Et par måneder etter at de fikk garanti fra staten, så bruker de altså penger på advokater og går til sak mot staten. Saken er jo at det er tverrpolitisk motstand mot bonuspoeng. Så da får det jo vise seg hvor smart det er.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
ESA skal vurdere forbudet mot Bonuspoeng i Norge | sail4fun | Flyforum | 84 | 06-02-2012 13:48 |
SAS vil gjeninnføre bonuspoeng | Concorde | Flyforum | 148 | 12-12-2010 22:33 |
Jobber flyselskapene i Norge får å få tilbake bonuspoeng i norge? | vstenhjem | Flyforum | 6 | 22-03-2010 00:54 |
Bonuspoeng på innenlandsreiser i Norge | vstenhjem | Reiseforum | 20 | 05-01-2010 18:56 |
SAS ønsker å gjeninnføre bonuspoeng på innenlandsreiser i Norge neste år. | sail4fun | Flyforum | 6 | 05-10-2006 11:15 |