![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Sakser fra flynytt.no
"Allmennflyging og luftsport ble ikke hørt i gebyrsaken. 26. mars trådte nytt gebyrregulativ i kraft som blant annet innebærer en økning av årsgebyrene for vanlige småfly på mellom 25 og 35 prosent. I tillegg innføres en rekke nye gebyrer" http://www.flynytt.no/nyheter_reader...edium=facebook Helt fantastisk at LT ikke ser de holder på å utradere hele bestanden av privatpiloter...
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Til slutt kommer det jo ikke til å være GA-flyvning i Norge igjen-sett bort fra FTOene- om de fortsetter slik. Bortimot samme skjedde i Serbia for et par år tilbake i tid mtp. skatt. Småfly ble satt under skattekategori uberluksus, og et A4-fly som f eks en '75 172 skulle man skatte +-4000 euro årlig bare for registreringa. Folk betalte ikke i protest, og de fant fort ut at det lureste var å droppe hele greia, og fortsette med å ta rundt 600e årlig..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tragisk rett og slett. LT mister mer og mer goodwill fra brukerne ved å øke gebyrene så mye. En reduksjon i gebyrsatsene rettet mot allmenflysegmentet hadde vært det fornuftige.
![]() |
#4 |
Upgrade me....
|
![]()
Det er jo historikk på at det er de som får regningen: http://www.flynytt.no/nyheter_reader...ebyrsjokk.html
Er innehaverne av sertifikater organisert? Er det noen som arbeider for privatflygingen her i landet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja, det er i hovedsak to organisasjoner. NLF og AOPA. Er medlem i begge, og har verv i NLF.. Begge jobber hardt, men får ikke gjennomslag...
![]() |
#6 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er det noe problem å fly på svensk PPL med LN-fly?
![]() |
#8 |
FlyKirurg
|
![]()
Det kan jeg aldri tro. Så lenge sertifikatet er et JAA-Sertifikat.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg flyr LN-fly med islandsk sertifikat. Da jeg tok ut sep-rettigheter for litt siden skulle de ha noen få hundrelapper for å sende meg nytt sertifikat i posten. Å fornye rettigheter koster meg ingenting i avgifter (kontrollanten fører selv inn den forlengede rettigheten i sertifikatet og jeg sender bare tilsynet en kopi på e-post.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvilken skole valgte du på Island? (send PM om du vil)
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Driver SAS med ulovlige gebyrer for ekstra baggasje? | Utflyttet | Småprat | 14 | 24-06-2014 22:53 |
Nettmøte med Norwegian i Stavanger Aftenblad - slutt på doble gebyrer på connection | Mjolnir | Småprat | 1 | 17-03-2012 13:48 |
Englænderne gør op med gebyrer... | sk931 | Småprat | 2 | 23-12-2011 21:43 |
Inspektører i Luftfartstilsynet flyr gratis med SAS... | LN-FHU | Flyforum | 144 | 17-02-2011 14:10 |
Dramatisk nødlanding med Dash 7 | Trety | Flyforum | 3 | 17-12-2005 02:46 |