![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Indenrigsrute til Esbjerg tæt på genfødsel.
Et flyselskab er parat til at genåbne indenrigsruten mellem Esbjerg og København. 75 Esbjerg-virksomheder bakker op om initiativet. 60 kilometer bag rattet eller en taxatur på op til 900 kroner er mere end virksomhederne i Esbjerg synes er rimeligt for at kunne flyve til København. Men det er hvad det kræver at komme til Billund Lufthavn, som i dag er den nærmeste indenrigslufthavn. Det vil omkring 75 virksomheder i Esbjerg nu lave om på. Sammen med Esbjerg Kommune er det lykkedes dem, at overtale et flyselskab til at genåbne indenrigsruten mellem Esbjerg Lufthavn og Københavns Lufthavn. http://www.check-in.dk/newselement.c...rticleID=61646 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Dette er vel på tide. Taxi fra Esbjerg til Billund er ingen god løsning, det er heller ikke tog til CPH når man skal videre med fly uansett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ja klart - der skal naturligvis være ruter til CPH fra to byer der ligger med 60km afstand.
Så jeg ser da frem til at STA,SKV,TED,ODE,CNL og SKS også får deres CPH forbindelse tilbage, mindre kan vel ikke gøre det. Behovet må helt klart være der - indenrigstallene fra BLL er jo eksplosivt stigende. (Fredagsironi kan være anvendt) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Passasjergrunnlag på ulike flyplasser i Danmark aner jeg ikke noe om, og det interesserer meg heller ikke. Jeg vil bare slippe lange turer i taxi eller på tog ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvem skal fly og med hvilken flytype?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
DY med B737 men det bliver vel fra EBJ sent om aftnen
Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Var det ikke New Air som hadde base i Esbjerg en del år tilbage? De fløy ihvertfall til Bergen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kan man jo ikke andet end at gætte om på nuværende tidspunkt. Alternativerne er vel reelt DAT og Cimber som hovedkandidaterne, mens Flybe og Sun-Air kommer ind bagefter?
Cimber har for nogle år siden sagt, at de gerne vil se på at komme tilbage, og DAT er jo allerede i Esbjerg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
60 kilometer i taxi og 900 kroner for å komme fra Esbjerg til Billund og derfra ta flyet til CPH? Det forstår jeg ikke helt logikken i så lenge det er to togavganger i timen mellom Esbjerg og København og reisetiden er litt over tre timer. Innen tre år er dessuten strekningen Lunderskov - Esbjerg ferdig elektrifisert og da kjører vel toget enda raskere?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Men i øvrigt er det vel primært interessant hvis det er et selskab som vil code-share med SK, så man kan rejse videre ud i verden på én billet. Last edited by jefi99; 27-04-2012 at 17:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
-Man skal fly videre fra København, tog til Kastrup tar minst 3:30. Så skal dette passe med avganger, da kan reisetiden totalt bli lang. - Man må da dra ekstremt tidlig for å rekke et formiddagsfly fly fra CPH. -Man er flere som reiser sammen, og da blir prisforskjellen på tog og taxi liten. Tog koster 600dkr. -Man må uansett ta tog fra hotell eller heliport til jernbanen, og da kan man ofte like gjerne ta taxi helt til BLL Selv har jeg kun tatt tog 2 ganger FRA Esbjerg til CPH, og alltid fly til BLL andre veien. Det er jo mange som tar taxi til OSL selv om flytoget bruker kortere tid fra Oslo S. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
En standard oneway billet koster DKK358
1. klasse koster DKK572 Orange billet kan fås fra DKK149, men skal bookes i god tid, og er ikke fleksibel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg så bare på DSB1, siden det er det jeg har tatt. Standard er selvsagt billigere. Esbjerg-Kastrup koster 586-602dkr, og det avrundet jeg til 600dkr
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
At Cimber fløj er jeg sikker på - boede i Esbjerg da ruten lukkede, et kæmpe prestigetab for lufthavnen! Quote:
Last edited by Fysikeren; 27-04-2012 at 23:46. Reason: Tilføjet kommentar om tog |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Lidt mere lsnng her fra i januar:
http://www.esbjergnetavis.dk/?Id=4765 Bemærk at der dengang var dialog med to selskaber, mod i dag ét, samt at kommunen vil støtte så meget som den kan indenfor lovens rammer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Der er vist nogen der har en udbredt fantasi på wikipedia:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er jo den slags "spam" der findes på Wikipedia. Kun en ting at gøre: Slet det, så det har jeg tilladt mig at gøre
![]() Samme "Steveair" havde for nyligt annonceret en base i Billund (selvom det er et britisk selskab). Kun et problem: Billund Lufthavns hjemmeside kendte ikke til selskabet, og selskabet har heller ingen hjemmeside som jeg kan finde ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nu lader det til at være tættere på en lancering:
- Opstart oktober 2012 - Selskab stadig hemmeligt - Skal feede CPH, connections skal tilpasses http://www.check-in.dk/newselement.c...rticleID=63380 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Billund (BLL) - Esbjerg (EBJ) | Michael Knudsen | Flyforum | 8 | 16-07-2011 00:35 |
Sfb-bgo-svg-ebj | Dag Viking | TripReports | 19 | 26-03-2008 16:50 |
Ny NB indenrigsrute? | Jan | Flyforum | 4 | 22-09-2006 09:33 |
EBJ - BLL FR striden på dansk TV i aften | Guest | Flyforum | 4 | 08-04-2005 12:33 |
EBJ fortsætter med ulovligheder | Guest | Flyforum | 0 | 27-09-2004 08:24 |