![]() |
|
![]() |
#1 | |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]()
Under takeoff kom det flammer fra venstre motor, etter 40 min landet flyet trygt. Selv om ett eller 3 dekk eksploderte under den harde landingen.
Quote:
http://avherald.com/h?article=45ad3851&opt=0
__________________
Upcoming Flights 2016 24. April BKK-OSL (DY) 22.Aug OSL-DXB-BKK (EK) 05.Sept BKK-DXB-OSL 06. Oktober OSL-IST-BKK (TK) 30. Oktober BKK-OSL (DY) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Dekkene punkterte nok ikke pga. hard landing, men under oppbremsing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
|
![]()
Man kan fueldumpe på A332, men det er strenge regler for dette, og det betyr overvektslanding.
Air Berlin har lenge slitt økonomisk. Tally-Ho |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,625
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
|
![]()
---
Jeg regner med at du er i stand til å se at dette siste var en generell tilleggskommentar, og at det ikke er plassert en sammenheng mellom et sannsynlig motorhavari (engine stall e.l.) og den økonomiske situasjonen i et selskap? Tally-Ho |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,480
|
![]()
Mulig det var opplagt for deg, men for meg så det ut som en klar insinuasjon om at det var en sammenheng. Hvorfor nevne akkurat økonomien og ikke fargen på flyene eller noe annet som ikke er relevant?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 819
|
![]()
Men det blir kanskje et litt håpløst forum hvis vi i alle tråder skal diskutere ting som er fullstendig irrelevant for temaet for tråden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Radar man
Join Date: Jul 2008
Location: Stockholm
Posts: 406
|
![]()
Så här såg landningen ut på FR24
http://www.flightradar24.com/#!/2012.../14:10/BER7425
__________________
Flightradar24 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,850
|
![]()
Moderator
Fint om vi holder oss til tema, og tar metadiskusjonen et annet sted. Air Berlin sin økonomi har også en egen tråd her. Tilbake til dommedag.... /Moderator |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2012
Location: Trondheim
Posts: 73
|
![]()
Dumt spørsmål fra meg - kan man dumpe fuel når det står flammer ut av en motor?
Edit, kvalte kanskje motoren ja ![]() Last edited by Yottaby; 21-12-2012 at 20:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2007
Posts: 749
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2012
Location: Trondheim
Posts: 73
|
![]()
Ja kom fram til det etter hvert. Slått av hodet for ferien
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Juletur til Berlin med Air Berlin | Fbu76 | TripReports | 4 | 02-01-2014 08:47 |
Etihad, Air Berlin, og Air France/KLM med samarbeid | Someone | Flyforum | 3 | 22-10-2012 22:52 |
Med Air Berlin til Berlin | AirbusTrond | TripReports | 23 | 11-05-2009 01:39 |
Til Berlin med Air Berlin, DUS-TXL-CGN | WF-380 | TripReports | 14 | 13-04-2009 16:26 |
Phuket Air skifter navn til ... "ett eller annet med STAR" | CK | Flyforum | 2 | 14-03-2006 10:30 |