![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,909
|
![]()
Vi havnet (som vanlig) i en god flyprat med noen norske kunder/kollegaer over en Leffe her om dagen hvor DY til og fra DXB var diskusjonen.
Det jeg merker her nede er at det er delte meninger hvor ca litt over halvparten er meget positive og de resterende ikke er helt happy (stort sett de KLM trofaste) med DY. Jeg har hatt tre forskjellig besøk siste tiden ned hit (hvor av tre av de reisende har *A Gold og reiser svært mye) og de har vært meget fornøyde og synes dette var langt bedre enn forventet og vil bruke Norwegian neste gang også. På disse seks fligtene (t/r) har flyene aldri mellomlandet og har alltid har sperret midtseter. Det at DY nå også flyr fra terminal 1 på DXB gjør dette også meget attraktivt. De har alle også vært meget begeistret for WiFien som har vært kjapp og fin og hører med den sjangeren som mener IFE ikke er viktig. (der er ikke jeg) Mine KLM venner under diskusjonen mente at sperrede midtseter er en urban myte og at flyene stort sett mellomlander for fueling. Noen statistikker på dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]() Quote:
Såvidt jeg har skjønt, har de ikke opplevd mellomlanding mens sperrede midtseter visstnok gjelder de fremste radene. Dette har kanskje noe med vekt/rekkevidde å gjøre? Opplevelsen forøvrig har vært helt Norwegiansk, på godt og vondt...
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]() Quote:
Når det kommer til fuelstop så har dette vært en gjenganger, da på DXB-OSL da vindene ikke er helt fordelaktige. Jeg vil tippe at ca 30% av flightene på vinterprogrammet tar en stop på Arlanda for fuel.
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]()
Det stemmer ikke. B og E er blokkert til rundt midtre nødutgang. Bakover er det fritt fram å sitte i midten for dem som liker sånt...
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]() Quote:
Blokking av midtsete tom rad 15 er standard, og seteplanen er laget slik at B og E seter skal være 'umulig' å velge.
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2012
Location: London / Stockholm
Posts: 644
|
![]()
Noen som vet om det blir aktuelt med 787 i fremtiden?
__________________
Businesstudent, BCN/OSL Gravity, thou art a heartless bitch. ~Sheldon Cooper
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,621
|
![]()
Det skal være planlagt med enkelte 787-avganger under sertifiseringsperioden ihvertfall ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Farvel Norge - Swiss i C til DXB | SudCaravelle | TripReports | 16 | 16-05-2012 14:42 |
SWISS First med flyttelass til DXB | SudCaravelle | TripReports | 7 | 27-03-2012 07:27 |
DY på vei til DXB | LN-KKY | Flyforum | 65 | 31-10-2008 14:36 |
Litt OT: Fulle nordmenn får problemer i DXB | MD11 | Flyforum | 15 | 13-05-2008 13:33 |
Emirates åpner SFO-DXB i tillegg til LAX-DXB | Tommy777 | Flyforum | 14 | 17-04-2008 20:10 |