Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 24-11-2012, 18:29   #1
Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver

Robbiedeluxe's Avatar

Default Hvilke bonusprogrammer og status for 2013?

Kjære godtfolk. Nå som 2013 er rett rundt døren, vil mange av oss måtte starte fra scratch for å opparbeide oss status hos de ulike bonusprogrammene. Tenkte derfor det kunne være en idé med en tråd der man kan revurdere sin bonusstrategi for 2013 og få input.

Så, hvilke programmer satser du på neste år? Hvilken status jakter du? Hva er fordelene?
Robbiedeluxe is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2012, 19:07   #2
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Default Re: Hvilke bonusprogrammer og status for 2013?

Blir MP Platinum i 2013 og MP Platinum i år og OnePass Platinum i fjor .

Og fortsetter MP neste år og har allerede booket til minst MP Gold i 2013...

75% ekstrapoeng på alle UA og LH flighter.. Ifjor 100% ekstra på CO ..

Edit: greide å få HHonors Gold neste år. Oppgradert fra juksegull til ekte..

Last edited by SQ 777; 24-11-2012 at 19:30.
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2012, 19:26   #3
LN-RRE
Data warehouse consultant

EB Basic
Hilton Honors Gold
Thon Hotel Bronze
Club Carlson Red (1000 poeng, bare innmeldingsbonusen det)
Trumf flittig sparer (skal kjøpe EB poeng for det). Ellers blir det noen turer med SAS til utland som gjør at jeg får noen poeng her og.
Bestillt Trumf Visa og vurderer EB Mastercard eventuelt EB AmEx.
Jeg jakter på 60.000 poeng så jeg kan ta meg en langtur, eventuelt 130.000 poeng så jeg kan ta en tur i klasse C.

Må få meg jobb der jeg reiser mye ser jeg
Old 24-11-2012, 20:35   #4
nime
ScanFlyer Silver

Hotell:
- HHonors Diamond har jeg frem til 03/14, regner med at jeg fint klarer å opprettholde Gold fremover.
- ClubCarlson Gold har jeg frem til 2014, tipper det går fint å opprettholde sølv iallefall
- Nordic Choice - mulig sølv, avhengig av antall jobbreiser

Fly:
- Blir sikkert noen turer med EK, så da blir det fortsatt oppsamling av poeng selv om jeg antakelig ikke oppnår status
- Litt avhengig av hva/hvor mye som planlegges fremover kan det jo hende man kjøper seg en status i et flyselskap, f.eks. US.
- Blir helt sikkert noen turer med BA også, fortsetter Avios-sparingen
- SK/EB, samler jevnt og trutt

... utover det blir det selvsagt full utnyttelse av de muligheter som dukker opp underveis, om det passer seg slik
nime is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2012, 21:49   #5
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Planlegger å rekvalifisere til Eurobonus gull. HHonors gull er jeg faktisk bare 4 stays unna å rekvalifisere men det har jeg nok ikke mulighet til å få til før årsskifte, så blir bare sølv neste år.
Old 25-11-2012, 10:20   #6
Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver

Robbiedeluxe's Avatar

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Blir MP Platinum i 2013 og MP Platinum i år og OnePass Platinum i fjor .

75% ekstrapoeng på alle UA og LH flighter.. Ifjor 100% ekstra på CO ..
Hvordan ser reisemønsteret ditt ut? Fornøyd med uttaksmulighetene med MP?
Old 25-11-2012, 10:40   #7
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Det er kun ferie.

3-4 ganger til USA i året, særlig vestkysten litt rundt omkring på samme billett, sist i september SEA-LAS-NYC.

Har også hatt Sør-Amerika ... På CO tiden og LH.

Minst en tur til HNL i året som gir nesten 18.000 poeng pluss 75 %...

Asia 2-3 ganger, gjerne SQ i H klasse. Trekker opp poeng.

Mye LH i Europa på weekender på sommertid. Kun storbyer....

Prøver en tur i året til sandkassa...

Uttak: Neste februar helg BKK med TG i F 744/77W.... Påske SYD i F hele veien med TG 380/744.

Kjekt å bestille UA award på nettet.... Ikke problem med seter på de to ovenfornevnte.
Old 25-11-2012, 10:48   #8
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Fly
Fant ut at jeg skulle gå over til Milage Plus for ett år siden da jeg skulle ha flere turer til Karibien med Continental som ville gitt elendig uttelling på EB. Trodde jeg hadde gull i MP innen sikte, men brant meg på endring av opptjeningsperiode og endring til mindre poeng for flighter i og fra Europa med andre. Gikk så tilbake til EB og klarte bare videreføre sølv der. Det blir antagelig bare sølv der i år igjen. Avhengig av hva jeg finner på resten av året vil kanskje gull være innen rekkevidde, men jeg vil neppe ta noen ekstra reiser i 2013 for å sikre gull med EB for 2014 da jeg regner med at SAS er i enda større økonomiske problemer da. Vil derimot satse på å ta ut flere bonusreiser.
Har endel poeng i andre programmer og vil satse på å ta ut bonusreiser der også. Noen status ligger det ikke ann til der.

Hotell
Tror jeg allerede har sikret gull hos HilonHonors frem til 2014, finner vel snart ut av det. Det er bra awards så jeg vil antagelig sikre fornying til 2015 om man igjen poster en lur link for rask opptjening.
Platinum hos Accor vil gå ut, men det er verdiløst så det vil jeg ikke bry med med.
Gull som jeg overraskende fikk hos Marriott/Ritz Carlton frem til 2014 vil jeg bruke litt om det passer, men vil ikke gjøre noe spesielt for fornying med mindre jeg finner en veldig enkel snarvei.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL

Last edited by robertaas; 25-11-2012 at 10:51.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2012, 10:55   #9
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Har EB Gull grunnet TPI, og fornyer nok mitt TPI til våren igjen. Dermed fornyes automatisk mitt EBG. Har også BA Sølv om en uke, og ender sannsynligvis opp med BA Gull på våren. Klarer neppe å holde det (om ikke Finnair kommer med flere kampanjepriser), men sølv bør jeg klare å videreføre.

Har HH Gull, og har forlenget den. Har også Club Carlson Gull, men klarer neppe å forlenge den.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2012, 11:05   #10
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Har også Club Carlson Gull, men klarer neppe å forlenge den.
Jeg fikk Club Carlson Gold som følge av at jeg har EuroBonus Gold. Kravet for å fornye er i utgangspunktet 35 netter, noe jeg ikke klarer, selv om jeg ikke er så veldig langt unna. Tror du man kan få fornyet Club Carlson Gold ettersom EuroBonus Gold-kortet også fornyes, eller gjøres en slik "status match" bare en gang? Jeg har stort sett vært veldig fornøyd med Club Carlson Gold.
Old 25-11-2012, 11:12   #11
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Jeg fikk Club Carlson Gold som følge av at jeg har EuroBonus Gold. Kravet for å fornye er i utgangspunktet 35 netter, noe jeg ikke klarer, selv om jeg ikke er så veldig langt unna. Tror du man kan få fornyet Club Carlson Gold ettersom EuroBonus Gold-kortet også fornyes, eller gjøres en slik "status match" bare en gang? Jeg har stort sett vært veldig fornøyd med Club Carlson Gold.
Godt spørsmål. Samme problemstilling for meg, og jeg har også vært godt fornøyd. Antar at dette var en engangsforeteelse, og jeg er ikke så mange netter unna fornyelse selv, men ser at jeg aldri vil kunne bo ofte nok på kjedehotellene til å holde på denne statusen.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2012, 11:58   #12
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

2013 blir vel heller et dårlig år.

EBG: denne ryker nok til sommeren. Kombinasjonen med lite reising og endel bruk av poeng når jeg først reiser er enn dårlig kombinasjon. Ikke har jeg noen IC turer planlagt heller.

BA Sølv: denne er gyldig til 2014. Ellers har jeg vel 50 TP til nå, og vet ikke hvor mye mer det blir i år. Og er uansett for langt opp til å oppnå sølv

HH Gold: denne ryker nok. 1 natt er litt snaut hvis man skal beholde statusen.

Andre kort er uansett på laveste nivå.

Men, man vet uansett aldri hva fremtiden bringer og overraskelser kan skje. Men det var enklere å bare kjøpe en IC billett i C fordi jeg fikk lyst da man var young free and single
Old 25-11-2012, 12:22   #13
jb1
ScanFlyer Rusty

Har MP platinum og Flying blue silver. Uvisst hva jeg klarer neste år. Det er mest fristende å bruke poeng istedenfor å kjøpe billetter.
Old 25-11-2012, 12:29   #14
Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver

Robbiedeluxe's Avatar

Jeg vurderer å forlate EuroBonus helt pga. manglende fleksibilitet på *A awards (og kompetanse!) — men sliter med å finne et godt alternativ. Kanskje MP er løsningen? Har vært LH SEN i to år nå, og poster så og si alt av LH IC-reiser dit, men de har veldig høye uttakstabeller. Samtidig så renner det jo inn EB-poeng fra promoer, AmEx-forbruk og diverse annet...

Ellers fornyes SPG Gold, HHonors Gold og EBGen (gjennom TPI) rimelig greit.

Fornye InterContinental Royal Ambassador derimot blir en nøtt. Kommer til å ha ca 45 netter totalt i perioden min, så er vel 20-25 netter for lite. Så med mindre min snille onkel i Amerika sender en ny invitasjon (), blir det til å måtte kjøpe en voucher på ebay eller lignende...
Old 25-11-2012, 12:44   #15
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

2013 blir et helt vanlig flyår for min del, og jeg har kvalifisert meg for et nytt år som EuroBonus Gold når perioden går ut i januar. For første gang på flights og ikke på poeng. Satser på å gjenta bedriften uten store problemer for 2014. Med en månedlig rundreise til Polen, og mellomlanding i København, kommer poeng og status av seg selv. SAS har den beste tidtabellen, så ville nok valgt dem uansett - og det er befriende å slippe å reise via Frankfurt slik jeg gjorde før. Når prosjektet jeg er på avsluttes på jobben i mars, går jeg over i en litt annen stilling med flere tjenestereiser. Ettersom jeg stort sett reiser med SAS og det nå har blitt veldig lett å tjene mye poeng både på flyvninger og gjennom samarbeidspartnere, ser jeg ingen grunn til å kutte båndene! I fremtiden vil det kanskje bli annerledes - men slik det er nå så passer EuroBonus bra for meg.

Last edited by FlightDeck; 25-11-2012 at 12:48.
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2012, 12:45   #16
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Godt spørsmål. Samme problemstilling for meg, og jeg har også vært godt fornøyd. Antar at dette var en engangsforeteelse, og jeg er ikke så mange netter unna fornyelse selv, men ser at jeg aldri vil kunne bo ofte nok på kjedehotellene til å holde på denne statusen.
Da jeg sendte mail til Club Carlson om statusmatching av EBG, så fikk jeg til svar:

Quote:
Tack för ditt mail. Din status är giltig fram till 28e februari 2014. Är du fortfarande guldmedlem i Eurobonus i februari 2014 så kan vi matcha igen.
Så da går vel det!
Old 25-11-2012, 13:58   #17
Doll
ScanFlyer Blue

Doll's Avatar

Jeg har ingen andre planer enn å forlenge FTL statusen min til 2017. Jeg har lagt alle gullprosjekter på hylla, da det egentilg er mer enn greit nok med sølv i M&M med mitt reisemønster.
Kun intraeuropeisk med vestlandet som utgangspunkt, og her borte har vi ingen gullstuer uansett.
Old 25-11-2012, 14:00   #18
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Da jeg sendte mail til Club Carlson om statusmatching av EBG, så fikk jeg til svar:

Så da går vel det!
Gode nyheter! Dermed matches EuroBonus Gold automatisk til Club Carlson Gold, en ikke ubetydelig medlemsfordel!
Old 25-11-2012, 14:06   #19
Islending
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post

Så da går vel det!
Hvilken mail kan jeg sende mail til ang. statusmatch?
Old 25-11-2012, 14:32   #20
haakonks
ScanFlyer Silver

Fly:
Mitt kvalifiseringsår hos EuroBonus er fra slutten av juni. Jeg kvalifiserte allerede for EuroBonus Gold frem til 2014 i oktober, får en del poeng fra AmEx, men tror ikke jeg kommer til å poste flyvninger på EB frem til juni 2013, så får vi se hvordan SAS ligger an da.

I våres og nå i november under StarMegaDo 4 har jeg kreditert all flyvning på MileagePluss, er nå oppe på Platinum der. Får se om jeg klarer 1K iløpet av neste år, men tviler på det. Jeg har også ganske mange poeng jeg må få tatt ut fra SAS.

Hotell:
I likhet med andre statusmatcher jeg EBG med Club Carlson Gold.
Rekvalifiserte også til Hyatt Gold Passport Diamond for 2013. Tviler litt på at jeg også klarer dette til neste år.
haakonks is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules