![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Skal fly SAS charter fra Værnes til Chania på torsdag.
Trodde fristen for setereservasjon var 48 timer, men da jeg skulle sjekke dette i går viste det seg at det var sju dager. Noen som vet om løpet er fullstendig kjørt når det gjelder dette nå? Er det slik at oppsettet nå er klart, eller har jeg noen som helst mulighet til å ordne det!? Er det mulighet til å velge sete ved innsjekk dersom man møter tidlig? Dersom det ikke er mulighet til å gjøre noe valg, vet jeg at med min flaks, havner madamen og jeg på nest siste rad i 737-800´n - verdens verste seteplassering uansett selskap ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Takk for det FlyHi - jeg får prøve å ringe Apollo i morgen tidlig.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
For de som skal reise med Apollo fra Norge er det nok lurt å sette seg inn i ordningene med seteplassering med de forskjellige flyselskapene først som sist
http://www.apollo.no/no/bestill-din-...lassering.aspx Tydligvis ikke lurt å vente
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Seteplassering på de fleste SAS seriechartere blir gjort av Paxport. Det er veldig lite du kan få gjort kort tid før utreise, og charterfly i denne perioden er som oftest fullbooket, dermed er også alle setene bestemt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Apollo/StarTour/Solia låser seatingen 1 uke før avreise, noen ganger litt
tidligere ved spesielle forhold. Ving med Thomas Cook Airl. Scand. , låser fem dager før.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Løpet er kjørt. De gangene jeg har hatt kontakt med Paxport for å få til noe har vært forgjeves.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
Hei, løfter denne litt. Skal med SK 7411 til Lanzarote frå TRD i februar. Ser på setekartet til Apollo at det er 24 rader i flyet, så kva flytype er det?? Seatguru kan ikkje hjelpe. Skal reise med ein på 1,5 år, og tenkte egentleg å få midtgangssete. Men sjølv om det er markert med spebarnsplassar vindu/midtgang for annakvar lovleg seterad, så får eg ikkje lov å velge midtsete+midtgang om vindussetet står tomt.
Til spørsmålet: Kva flytype er det når det er 23 fulle rader og halv rad 24 på høgre side? Er det "like ille" å sitte kvar som helst, eller bør ein prøve å sitte framme? Kan velge sete frå rad fem og bakover.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Da er det en eks- Braathens 737-705 som er satt opp.. Disse er grusomt trange lengre bak, anbefaler på det sterkeste rad 5 eller rad 6 (husker ikke helt hvor skillet i pitch går, men vet at rad 5 gir brukbar beinplass). God tur
![]()
![]() |
#10 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
Takk! Då vart det rad fem. Håpar at blir ein grei tur. (Sist gang reiste vi med Spanair, og der var det iallefall himmelvid skilnad på plass framme og bak.)
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Bare hyggelig:-) Det er også stor forskjell i disse maskinene.. For et par år tilbake ønsket bolaget å få likt antall seter i deres 737-700 maskiner. Opprinnelig hadde dissemaskinene 134 seter, og med et par ekstra rader etter nødutgangen blir det trangt, særlig på en slik lang tur. Hadde forøvrig en eks Braathens til ACE i januar i år. Rad 2 gir plass til to knyttnever - noe jeg også mener jeg tilfellet på rad 5 etter å ha forsøkt dette i LN-TUK.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Setereservasjon SAS ved bestilling via wf.no | jjessen | Reiseforum | 2 | 12-11-2012 22:24 |
Setereservasjon hos SAS på nett? | zico77 | Småprat | 20 | 21-06-2012 22:09 |
Setereservasjon-trøbbel på SAS IC | Fry | Reiseforum | 12 | 03-04-2010 21:58 |
Setereservasjon SAS | jb1 | Flyforum | 12 | 05-12-2008 11:23 |
Setereservasjon SAS IC | TG923 | Flyforum | 1 | 20-11-2006 07:46 |