Flyprat

Flyprat (https://forum.flyprat.no/index.php)
-   Reiseforum (https://forum.flyprat.no/forumdisplay.php?f=24)
-   -   Setereservasjon på SAS charter (https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=106515)

VC-10 17-07-2012 21:27

Setereservasjon på SAS charter

Skal fly SAS charter fra Værnes til Chania på torsdag.
Trodde fristen for setereservasjon var 48 timer, men da jeg skulle sjekke dette i går viste det seg at det var sju dager.
Noen som vet om løpet er fullstendig kjørt når det gjelder dette nå? Er det slik at oppsettet nå er klart, eller har jeg noen som helst mulighet til å ordne det!?
Er det mulighet til å velge sete ved innsjekk dersom man møter tidlig?

Dersom det ikke er mulighet til å gjøre noe valg, vet jeg at med min flaks, havner madamen og jeg på nest siste rad i 737-800´n - verdens verste seteplassering uansett selskap :drunk:

FlyHi 17-07-2012 21:36

Re: Setereservasjon på SAS charter

Quote:

Originally Posted by VC-10 (Post 764539)
Skal fly SAS charter fra Værnes til Chania på torsdag.
Trodde fristen for setereservasjon var 48 timer, men da jeg skulle sjekke dette i går viste det seg at det var sju dager.
Noen som vet om løpet er fullstendig kjørt når det gjelder dette nå? Er det slik at oppsettet nå er klart, eller har jeg noen som helst mulighet til å ordne det!?
Er det mulighet til å velge sete ved innsjekk dersom man møter tidlig?

Dersom det ikke er mulighet til å gjøre noe valg, vet jeg at med min flaks, havner madamen og jeg på nest siste rad i 737-800´n - verdens verste seteplassering uansett selskap :drunk:

Ring til charterselskabet og spørg dem. Det er dem der håndterer det, mon ikke de kan fixe det hvis du vil. Det plejer ikke have noget imod at tjene lidt ekstra kroner.

VC-10 17-07-2012 21:55

Takk for det FlyHi - jeg får prøve å ringe Apollo i morgen tidlig. :)

TG923 18-07-2012 01:57

For de som skal reise med Apollo fra Norge er det nok lurt å sette seg inn i ordningene med seteplassering med de forskjellige flyselskapene først som sist

http://www.apollo.no/no/bestill-din-...lassering.aspx

Tydligvis ikke lurt å vente

Superhai 18-07-2012 03:39

Seteplassering på de fleste SAS seriechartere blir gjort av Paxport. Det er veldig lite du kan få gjort kort tid før utreise, og charterfly i denne perioden er som oftest fullbooket, dermed er også alle setene bestemt.

Blackhawk 28-07-2012 00:08

Apollo/StarTour/Solia låser seatingen 1 uke før avreise, noen ganger litt
tidligere ved spesielle forhold. Ving med Thomas Cook Airl. Scand. , låser
fem dager før.

laurenz 28-07-2012 12:30

Løpet er kjørt. De gangene jeg har hatt kontakt med Paxport for å få til noe har vært forgjeves.

roger 20-11-2012 08:56

Hei, løfter denne litt. Skal med SK 7411 til Lanzarote frå TRD i februar. Ser på setekartet til Apollo at det er 24 rader i flyet, så kva flytype er det?? Seatguru kan ikkje hjelpe. Skal reise med ein på 1,5 år, og tenkte egentleg å få midtgangssete. Men sjølv om det er markert med spebarnsplassar vindu/midtgang for annakvar lovleg seterad, så får eg ikkje lov å velge midtsete+midtgang om vindussetet står tomt.

Til spørsmålet: Kva flytype er det når det er 23 fulle rader og halv rad 24 på høgre side? Er det "like ille" å sitte kvar som helst, eller bør ein prøve å sitte framme? Kan velge sete frå rad fem og bakover.

737-405 20-11-2012 09:27

Da er det en eks- Braathens 737-705 som er satt opp.. Disse er grusomt trange lengre bak, anbefaler på det sterkeste rad 5 eller rad 6 (husker ikke helt hvor skillet i pitch går, men vet at rad 5 gir brukbar beinplass). God tur :)

roger 20-11-2012 09:54

Quote:

Originally Posted by 737-405 (Post 800391)
Da er det en eks- Braathens 737-705 som er satt opp.. Disse er grusomt trange lengre bak, anbefaler på det sterkeste rad 5 eller rad 6 (husker ikke helt hvor skillet i pitch går, men vet at rad 5 gir brukbar beinplass). God tur :)

Takk! Då vart det rad fem. Håpar at blir ein grei tur. (Sist gang reiste vi med Spanair, og der var det iallefall himmelvid skilnad på plass framme og bak.)

737-405 20-11-2012 13:05

Bare hyggelig:-) Det er også stor forskjell i disse maskinene.. For et par år tilbake ønsket bolaget å få likt antall seter i deres 737-700 maskiner. Opprinnelig hadde dissemaskinene 134 seter, og med et par ekstra rader etter nødutgangen blir det trangt, særlig på en slik lang tur. Hadde forøvrig en eks Braathens til ACE i januar i år. Rad 2 gir plass til to knyttnever - noe jeg også mener jeg tilfellet på rad 5 etter å ha forsøkt dette i LN-TUK.

All times are GMT +2. The time now is 01:38.

Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.