Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 06-03-2006, 13:09   #1
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

Default Innstillinger og rettigheter

GRRRR. Ble ringt opp fra reisebyrået i sted med beskjed om at flyet mitt WF954 fra Alta til Vadsø var innstilt på grunnn av tekniske problemer. Jeg fikk plass på en annet fly via Tromsø i stedenfor. Får prøvd å fly Tromsø - Vadsø for første gang så det er jo positivt. Men problemet er at jeg skal videre til Tana og til WF954 gikk det buss som korrsponderte. Men bussen er for lengst gått når WF984 som jeg nå kommer med lander. Har en noe rettigheter i forhold til videretransport i slike situasjoner ? Frykter at jeg ikke har det, men jeg tenkte jeg må høre med dere som har greie på det.

Om ikke WF ordner noe transport videre, har du LCH78 noen tips på hvordan jeg skal komme meg videre til Tana i kveld ? Haike er jo et alternativ, så det spørs om jeg må prøve på det om det ikke ordner seg på annen måte. Tror ikke mine oppdragsgivere blir så veldig glad for en drosjeregning på turen hvis det ikke er flere som kan dele på den.
Old 06-03-2006, 13:28   #2
Småen
Newcomer

Default Replying to Topic 'Innstillinger og rettigheter'

Quote:
Originally posted by SK384
GRRRR. Ble ringt opp fra reisebyrået i sted med beskjed om at flyet mitt WF954 fra Alta til Vadsø var innstilt på grunnn av tekniske problemer. (...) Har en noe rettigheter i forhold til videretransport i slike situasjoner ?
Om dine rettigheiter her: Luftfartstilsynet om passasjerrettigheiter

Og når det gjeld den vidare bussturen, så er det vel heller tvilsomt. Generelt sett har flyselskapet berre ansvar (etter Lov om luftfart) for å frakte deg frå flyplass til flyplass. Men det er jo lov å prøve å få refundert utgifter i ettertid, sjølv om det sikkert er litt risikabelt. Litt surt å bli sittande med ei stor taxirekning...

Lykke til!
Småen is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2006, 13:33   #3
TG923
ScanFlyer Crusty

TG923's Avatar

Kanskje Vadsøkorrespondenten tar et ekstra taxiskift for deg?

Har ikke han flere "hatter" (eller ben å stå på)...
Old 06-03-2006, 15:51   #4
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

Mye rart en opplever. Ble sittende ved siden av en dame på flyet til Tromsø. Hun hadde billett med WF974 fra TOS til ALF og videre med WF954 til KKN. Hun ble sendt med WF974 til ALF for så å få beskjed om at WF954 var innstilt. Hun måtte tilbake til TOS med WF975 og deretter til KKN med WF696. Rart de ikke oppdaget i tromsø at 954 var innstilt slik at hun slapp å reise tur retur TOS ALF.
Old 06-03-2006, 17:15   #5
LCH78
www.lch78.net

LCH78's Avatar

trur nok ikke at du får dekket noen taxi til Tana, WF skal jo kun få deg til Vadsø da og det gjør dem jo Du kan jo alternativ sjekke om taxiene har en tur innom til Tana og om du kan få haike med dem.

Har heldigvis friuka nå jeg da
Mine Bilder på Airliners.net
=====================
Upcoming:
LCH78 is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2006, 17:16   #6
LCH78
www.lch78.net

LCH78's Avatar

Quote:
Originally posted by TG923

Kanskje Vadsøkorrespondenten tar et ekstra taxiskift for deg?

Har ikke han flere "hatter" (eller ben å stå på)...
Har vel totalt 3 "hatter" jeg bytter på, to av dem brukes når jeg er på jobb på flyplassen (WF-"hatt" og Securitas-"hatt") samt en taxi "hatt" når man føler for det
Mine Bilder på Airliners.net
=====================
Upcoming:
LCH78 is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2006, 08:42   #7
TigerBlack
ScanFlyer ettellerannet..

TigerBlack's Avatar

Jeg syntes det er blitt helt ekstremt at folk forlanger kompensasjoner i hytt og pine om ett fly har fått tekniske problemer.. Det er endel av verden vi lever i..
Flyselskapene kan ikke ta ansvar for hva folk skal videre ut av flyplassen. Selskapet skulle ha plikt til å booke deg om til annet fly (samme selskap). Eller refundere billettene for deg så du kunne klare deg på egenhånd..

Tenker jeg skal ha kompensasjon hver gang noe går til helvete.. da blir jeg steinrik..

-Kaffemaskinen her streiker ,jeg skal ha dekket innkjøpt kaffe + for tort og svie..

-Kopimaskinen står igjen. Jeg skal ha dekket transport/utgifter til å ta meg til annen kopimaskin,få tatt kopiene og tilbake igjen + tapt arbeidsforjeneste og tort og svie..

Det er akkurat samme prinsippet. Bare med andre tekniske inretninger..
Old 07-03-2006, 09:22   #8
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

For ordens skyld. Jeg verken forlanger eller forlangte noe kompensasjon for problemene kansellerigen påførte meg. Men jeg synes det er greit å spørre om en har noen rettigheter, da det ikke er så enkelt å ha oversik over alle regler som gjelder. Når saken var den at en ikke hadde noe rettigheter har jeg ingen problemer med å akseptere det.

Jeg kom meg til Tana i morges etter å ha måtte overnatte i Vadsø. Tok bussen i morges. Ble litt forsinket med kurset, men det får stå sin prøve.
Old 07-03-2006, 10:00   #9
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

Scanor påpeker nok slik den ikke-reisevante delen av befolkningen tenker, iallefall oppleves det slik noen ganger.

Har opplevd folk som har gått helt av konseptene om de har fått en liten ripe i kofferten sin. Den er jo der for å beskytte innholdet..........

Opplyser folk om en halvtimes forsinkelse , og det virker som om verden faller i grus for enkelte. Jeg skjønner det bare ikke

Edit; leif....

Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2006, 10:28   #10
TigerBlack
ScanFlyer ettellerannet..

TigerBlack's Avatar

Quote:
Originally posted by LN-FHU

Scanor påpeker nok slik den ikke-reisevante delen av befolkningen tenker, iallefall oppleves det slik noen ganger.

Har opplevd folk som har gått helt av konseptene om de har fått en liten ripe i kofferten sin. Den er jo der for å beskytte innholdet..........

Opplyser folk om en halvtimes forsinkelse , og det virker som om verden faller i grus for enkelte. Jeg skjønner det bare ikke

Edit; leif....
Det er riktig. Det er sånn jeg i allefall opplever det. Vi får slike henvendelser flere ganger for dagen og da virker det sånn det er de fleste opplever det.

Posting Rules