![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
http://www.boarding.no/art.asp?id=20586
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Naa staar det ikke hvor mye kapasiteten oekte med - det er ganske vesentlig naar de ekspanderer som de gjoer. Men en kabinfaktor paa 78% i februar staar det respekt av uansett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ryanairs høye kabinfaktor kan jo lett forklares. Ikke rart at folk går mann av huse, inkludert meg selv, når man kan kjøpe billett til London for ei tom colaflaske. Utrolig nok så forlanger de ikke mer et skarve kronestykke...og fortsatt går de med overskudd!! Snakk om beinhardt konkurranse-instinkt
![]() SAS, Norwegian, EasyJet, you name it, kan bare gå å legge seg...nå har Ryanair satt inn nådestøtet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ja, folk reiser med de som aldri før. Og de tjener penger som bare rakkern. Og er regnet som et trygt og godt selskap. De gjør det skikkelig bra!
![]() |
#5 | |
Guest
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hmm...vi hører jo at bl.a SAS-piloter er svært så ettertraktet i Ryanair. Selskapet arrangerte visstnok nylig et møte på Kastrup der pilotene ble invitert. Jeg skjønner ikke helt, noe som ikke stemmer her. Kan da ikke være SÅ ille i Ryanair mener jeg...
Men jeg er helt enig i at piloter i SAS som går over til Ryanair gjør noe meget dumt. Noen av dem har jo vært inne på det dersom de ikke får gjennomslag for sine krav, de vil uansett ha det mye bedre i SAS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg tror man kan lage historier ut av alle verdens selskaper basert på missfornøyde ansatte. I det selskapet jeg jobber for kan man også lage masse historier. Det er mange som går rundt og surmuler. men 90% av folka er fornøyde.
Firmaer og folk som går nye veier blir ofte utsatt for kritikk. Se hva som skjedde da vi fikk en minister fra BI den gangen, som gjorde en del omveltninger i sitt departement. Han ble presset til å slutte. Mobbet. Folk liker ikke forandringer. SAS sin representant for kabinansatte gikk for en stund siden ut i Sandefjords Blad og advarte folk mot å jobbe i Ryanair, basert på at "dere må jobbe mye" og "lønnen er lav". Så begyn å jobbe i SAS istede. Da behøver man ikke jobbe så mye. Og så får man høyere lønn. Men hvordan tror du det vil gå på sikt? Jeg tror ikke SAS vil overleve med den tankegangen om å jobbe lite for mye lønn. IMM
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Alt som er galt med Ryanair (var: Ryanair øker i Norge (splittet)) | LN-VLE | Småprat | 24 | 19-04-2013 11:18 |
KLM satser videre i Norge - øker, igjen | Flying-news | Flyforum | 13 | 25-04-2011 23:50 |
Ryanair øker avgiftene for bagasje. Igjen. | runethomas | Flyforum | 1 | 07-09-2009 17:40 |
Norwegian øker..... igjen! | MartinL | Flyforum | 6 | 30-10-2008 10:45 |
Ryanair øker avgiftene | Concorde | Flyforum | 43 | 28-05-2008 23:13 |