Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 27-08-2012, 05:00   #1
Commuter
ScanFlyer Silver

Default God mandag morgen

God morgen fra Bergen. Dobbel espresso inntas før det er full fart mot Flesland igjen. SAS sin innsjekk har vært 'overbelastet' det siste døgnet så dermed havnet jeg på et mindre hyggelig sete, men satser på at gate greier å fikse noe bedre for meg.

Mot slutten av uken er det av gårde til Pakistan, og mye skal forberedes før den tid. Det er dermed et par tettpakkede dager foran meg, så det er bare å kjøre på.

Ha en strålende mandag alle sammen!
Commuter is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2012, 06:42   #2
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Default Re: God mandag morgen

God morgen fra kantina... 4 dager Munchen, bare kos. Ingen skjennepreken fra en eldre drage i *G sjekkinn som for 10 dager siden fortalte oss at vi ikke kunne bruke Fasttrack. Og det gikk som en dröm i FT i dag også.

Ha en fin uke alle sammen, det skal vi ha...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2012, 07:01   #3
CK
ScanFlyer Mile High Club

CK's Avatar

God mandag fra Hovedstaden. I dag testet jeg første morgenbåt fra Vollen, og det var ganske digg å sitte med latten sin og se soloppgangen over Oslofjorden... Etter lang tids "grounding" skal jeg endelig ut og fly igjen - men for første gang på 13 år er det ikke stand-by i tjenesten :-)

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2012, 07:31   #4
killbox
ScanFlyer Blue

God morgen fra Forus. Skikkelig kald morgen i dag. 7 grader føltes absolutt ikke ut som 7 grader. Halv dag på Forus før jeg beveger meg videre til det andre kontoret i byen. Har ikke vendt meg til enda å gradvis jobbe mer i sentrum. Kjipt å gå i fra og kjøre mot køen til å kjøre med den. Ser frem til at ONS sparker i gang i morgen
killbox is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2012, 07:59   #5
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

God morgen fra Lillehammertoget opp mot OSL. Tenkte å teste ut SQ777's anbefaling i togtråden, og det er jo ikke så galt.

Forøvrig ønsker jeg bare å grave meg ned under dyna i minst en måned, men isteden er det ut til dyst. Så får man se om det blir varm frokost eller iskrem på Sun Air idag.

Ha en fjong en!

Fnate - selvutnevnt flyspesialist

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2012, 08:02   #6
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by CK View Post
God mandag fra Hovedstaden. I dag testet jeg første morgenbåt fra Vollen, og det var ganske digg å sitte med latten sin og se soloppgangen over Oslofjorden...-)
Eneste kjipe med den båten er at den ikke går når jeg er "hjemme" på sommerferie.

God morgen fra Stavanger. Rakk et fly tidligere fra BGO. Damen mente 20e var passende når alle midtsetet var ledig samt gang og vindu ved nødutgang. Med gull og C ble det en selvoppgradering der...
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2012, 08:07   #7
JoeW
ScanFlyer Rusty

God morgen fra OSL. Frokost inntatt i kantinen før SAS til AMS. Tilbake med DY i kveld -- blir en lang dag!

Ha en god uke!
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2012, 08:25   #8
Ståle
Amatør

Ståle's Avatar

God morgen, merket godt at høsten er på anmarsj på flere vis i dag - en flott soloppgang, løvet begynner å falle, det lukter svidd støv av varmeapparatet på bussen..nå snakker vi bare om få dager før sommerjakka må frem igjen!

Forhåpentligsvis er det en grei mandag på jobb, og etterpå venter middag med gode venner.

Prøv å ha en fin dag!

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2012, 08:34   #9
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings fra hovedstaden. Klar til å ta fatt på siste arbeidsuken innen solenergi og silisiumprodukter. Begynner dagen med sluttsamtale hvor HR skal stille masse vanskelige spørsmål Fotballkamp i kveld, så satser på vi får skrapet sammen nok til å stille et sjuerlag. Ha en fin dag

Last edited by Someone; 27-08-2012 at 08:46.
Someone is online now   Reply With Quote
Old 27-08-2012, 08:52   #10
ENGM 911
ScanFlyer Rusty

ENGM 911's Avatar

Mandag? Lurer på hvordan det egentlig er å jobbe A4 Nattvakten er over, noen få timer i bingen så spretter vi opp og snur døgnet.....da er man ikke så bråkjekk.

Ole Lukkeøye, here I come
Old 27-08-2012, 09:15   #11
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

God morgen fra KRS.
Sol i dag også men ikke like bra temp som i går. De neste dagene skal det visst bli øse-pøse vær igjen! Da er det like greit at man jobber inne på kontor.

Ingen store planer verken for dagen eller uken.

Ha en fin en!

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2012, 10:55   #12
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

God morgen fra EU, retur med SK i ettermiddag. Sete blir det nok også hvis de lar meg sjekke inn på nett, da...der er det bare tull om dagen.

Ha en fin dag med sete eller ståplass.

Old 27-08-2012, 15:34   #13
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Da var vi så smått i gang vestpå også .... vår venn som er oppkalt etter han-dere-vet-i-tårnet har bestemt seg for å mobbe folket noe lenger vest enn planlagt, så det blir ikke mye ruskevær vi får se her hos meg. Men litt regn, torden og potensielle tornadoer blir det nok likevel så vi slipper ikke helt unna. Men tidlig på høsten ennå og god tid for Vårherre å fininnstille siktet mot Georgia ..

Da er straks arbeidsuka i gang. Har en tredagers helg å se frem mot, så motivasjonn er upåklagelig. 737-koppen er fylt, mailboksen er i ferd med å fylles med helgens morro og det skulle være klart til start ...
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2012, 15:38   #14
Fredrik74
ScanFlyer Silver

God morgon från Andaz Wall Street. Trevligt hotell det här.
Fredrik74 is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2012, 17:25   #15
JoeW
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
God morgen fra OSL. Frokost inntatt i kantinen før SAS til AMS. Tilbake med DY i kveld -- blir en lang dag!

Ha en god uke!
og da sitter man på spotterterrassen på Schiphol med en øl. Ikke på tale å sjekke inn bag'en tidligere enn to timer før, til tross for at DYs checkin (i form av common Menzies check in) for flighter til CPH var åpen. Så da er det bare å titte litt på flyene og bestille en øl til før jeg kan kvitte meg med bag'en -- ghetto-vibbene fra min forrige tur med DY til AMS (hvor det ble diskuterte deling av horer når man gikk tom for penger, og Norwegians flotte policy om å ikke sjekke pass, "kriminalomsorgen har jo inndratt passet mitt") begynner å komme frem igjen.

Overlever vel. Under tvil.
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2012, 18:15   #16
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
-- ghetto-vibbene fra min forrige tur med DY til AMS (hvor det ble diskuterte deling av horer når man gikk tom for penger, og Norwegians flotte policy om å ikke sjekke pass, "kriminalomsorgen har jo inndratt passet mitt") begynner å komme frem igjen.
BOSE er din venn .... ikke for sent ennå!
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2012, 18:39   #17
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Eneste kjipe med den båten er at den ikke går når jeg er "hjemme" på sommerferie.

God morgen fra Stavanger. Rakk et fly tidligere fra BGO. Damen mente 20e var passende når alle midtsetet var ledig samt gang og vindu ved nødutgang. Med gull og C ble det en selvoppgradering der...
20E er et helt normalt forslag til de med gull og C.

God ettermiddag fra Narvik. Her er første del av arbeidsdagen slutt. Nå skal resten av kvelden brukes til anbudsregning og forberedelse av en presentasjon til i morgen. En god arbeidsdag bør jo tross alt vare i 16-17 timer, slik at det føles at man har gjort noe fornuftig! Trøsten for være at morgendagen blir minst like ille...
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2012, 21:45   #18
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Hiiiidihoooo fra Chicago. Formen er god etter en alt for kort helg.

Denne uken byr paa dagstur til LA i morgen (som alltid er show), full pupp i Chicago resten av uken foer Labor day og St. Regis Bal Harbor venter til helgen.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2012, 21:58   #19
TG923
ScanFlyer Crusty

TG923's Avatar

Grei svømmetur i Ulsrudvannet i dag, god plass i motsetning til byens svømmehaller.
Med værmeldingen framover spørs det vel om det ikke var siste svømmeturen utendørs her i landet i år.

Posting Rules