![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2005
Posts: 221
|
![]()
Pr. dato er det jo bl.a. en grense på -3 når det gjelder synskrav for å få Class 1. Det ser ut som om dette kravet og andre mykes opp i et utkast fra JAA (se link).
http://www.jaa.nl/publications/npas/Draft%20NPA-FCL%2028%20Text%20-%20Revised%20Version%20Consultation.pdf s. 28-32 Noen som vet mer? Når dette eventuelt settes ut i livet, og om dette vil gjelde også i Norge? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]()
Hvor gammelt er det forslaget?
Ta kontakt med Flymedisinsk Institutt på Blindern. De er behjelpelige med å svare på slike spørsmål. Ligger du utenfor +/- 3 så er det forøvrig mulig å søke godkjennelse for Class 1 i dag. Kjenner flere som har gjort det og fått det godkjent. Også laserkorrigering kan nå godkjennes slik at du kommer innenfor kravene, men da med spesialistundersøkelse etter hva jeg vet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2005
Posts: 221
|
![]()
Hvor langt utenfor -/+3 har folk fått godkjent? Og har dette vært på grunnlag av allerede gjennomført utdanning og mange flytimer? (Som ikke krever Class 1.)
Såvidt jeg kan skjønne er dette et forslag som skal til høring, og fristen for innsigelser er visstnok 1.5.06. Og (også såvidt jeg kan skjønne) skal endringene senest implementeres i tredje kvartal i 06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Langtur: First Class (LX), Business Class (LH/LX), Economy Extra (SK) og 1-Class (WN) | ILS2 | TripReports | 20 | 27-05-2013 23:02 |
SVG-FRA C-CLASS/XER-FRA B-CLASS | krølle | TripReports | 2 | 04-10-2011 18:59 |
Oppgradering fra Economy class til Business class hos Emirates Airline | KrisFlyer | Reiseforum | 2 | 27-11-2009 15:12 |
Lufthansa Business Class vs Thai Royal Silk Class - synspunkter? | kristian | Flyforum | 2 | 06-04-2008 21:28 |
Synskrav for flygere, noen som kjenner til gjeldende krav? | Fokker 50 | Flyforum | 8 | 06-05-2007 18:15 |