![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei!
Vet ikke om det finnes en egen Roma-tråd (evt. Hotell-tråd), isåfall beklager jeg spamming... Jeg skal til Roma første helga i November, (sportstur med Fotball og Kickboxing). Har planer om å finne et relativt bra hotell som ligger litt utenfor alt bråket. Har lett litt å funnet Cavalieri som ligger litt utenfor, men som har shuttle.. De har nå 40% avslag i prisen, så de kommer ganske så bra ut. Det har ingenting å si for meg at det ligger litt utenfor, bare transportmulighetene er tilstede og det ikke tar mer enn ca. 20min til sentrum.. Ser gjerne også at det ligger et supermarked eller lignende i nærheten.. Noen som har vært her, og evt. vet hvordan det ligger an i forhold til Flyplass, Olympiastadion, Sentrum++ ? Evt. så taes andre forslag imot med stor takknemmelighet. Thoves |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
|
![]()
Jeg bodde der for noen år siden. Ligger på en høyde utenfor sentrum. Fin utsikt. Men, det er svært vanskelig å komme seg fra hotellet til sentrum fordi det er omtrent umulig å få tak i taxi der oppe, og shuttle er ganske skjelden. Rundt hotellet er det boligområde, altså ingenting å gjøre i nærheten. Vi var mest fornøyd med den flotte haven med svømmebassenget, og utsikten. Retur til hotellet er enklere fordi man kan alltids finne en taxi i sentrum. Ligger langt fra Termini stasjonen hvor flytoget ankommer, men det kan være at det er en stasjon før termini som ligger nærmere. Rommet vi fikk var et såkalt 'classic', altså ikke helt ny-oppusset, men jeg mener de har gjort en renovering siden vi bodde der.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takker for kjapt svar!
Har sett det fine bassenget ja, men er vel rimelig uaktuelt i November.. :P Men ser at de har innendørs basseng også, + et meget bra spa. Men det med sjelden shuttle FRA hotellet kan jeg legge opp timeplanen etter, så det funker greit. Men hvor mye koster en taxi fra byen da tror du? Kanskje verre å komme seg til flyplass? Ellers fint med et rolig område med fin utsikt. Det kan likes. Sammen med en god frokost ![]() Får spekulere litt videre. Marriott har også et stort hotell litt utenfor. Samme med Sheraton. Og begge ser bra ut prismessig ihvertfall.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er forresten HH-gold.. (etter tips herifra) Noen som vet om oppgradering m.m funker @ Cavalieri?
Isåfall er det jo bare å bestille et "vanlig" rom, og håpe på rom med utsikt og tilgang til Lounge ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Bodde der for tre år siden. Gikk shuttle hver time. Bra treningstom i tillegg til bassenget. Vanlige rom ville passert som juniorsuite på andre hotell. Ble bare oppgradert til cityview da da loungen ble pusset opp. De har en dårligere lounge for statusmedlemmer enn loungen for imperial floor eller hva de kalte det. Frokosten var blant de bedre jeg har vært borti og koster egentlig 45 euro pr pers. Med 40% ville jeg valgt dette hotellet, iallfall med gullstatus.
Usikker på supermarked, men det var iallfall minibar en kunne ta ut varene fra. Last edited by Chriscross; 18-08-2012 at 19:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Newcomer
|
![]()
Betalte ca 15-20 euro for drosje fra Termini-området til hotellet i sommer - om kvelden. Hadde ikke problem med å få drosje oppe ved hotellet, conciergene fikset det i løpet av 5-10 minutter.
Kan anbefale restauranten i toppetasjen. Den eneste med 3 Michelin-stjerner i Roma. Nydelig mat, utsikt og ekstremt god service. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takker for svar, willl og Chriscross!!
Med disse svarene tror jeg nok at jeg går for dette hotellet ![]() Michelin-restaurant frister også på tidligkvelden.. ![]() ![]() Takker igjen! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Waldorf Astoria i Ras Al Khaimah | SudCaravelle | Reiseforum | 9 | 20-05-2014 22:17 |
Noen som har prøvd Ethiopian? | PH-BXA | Reiseforum | 7 | 15-11-2011 14:44 |
Noen som har prøvd flysimulator på Heathrow? | gardkarlsen | Flyforum | 20 | 02-02-2011 10:46 |
Noen her som har prøvd Primera Air? | Flopp | Flyforum | 2 | 28-07-2009 23:38 |
Noen som har prøvd CO 764? | KLMfan | Flyforum | 7 | 26-02-2006 15:57 |