Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-08-2012, 22:17   #1
Fjordheim
ScanFlyer Blue

Default London (sikkert for nte gang)

Hei,

Siden jeg er, "mot normalt", aktiv på dette ypperlige forumet i dag så tenkte jeg å be om enda noen tips.

En av mine gode kamerater har aldri vært i London så en annen av mine kamerater tenkte som så at vi burde dra på en guttetur dit i oktober/november (langhelg). Så da blir det slikt, og pt. så er vi 5 personer som drar.

Vi 4 andre har altså alle vært i London før, opptil mange ganger for noen av oss, og dermed besøkt de fleste turistfellene; alt fra Madame Tussaud via The Science Museum til the London Eye og den slags ting.

Men hvor finner vi det genuine i London?

Vi er alle glad i pubkultur (helst ikke midt i Bayswater), fotball (for G..s skyld ikke Emirates), musikk/konsertsteder (en av mine beste London opplevelser var på et sted som het The Mean Fiddler for bortimot 20 år siden, men tror ikke det eksisterer lenger).

Og siden vi er såpass voksne (passert 40, men ca. 25 i opplevd alder) så krever vi alle som en enkeltrom når vi drar på guttetur.

Vi, det vil si alle utenom en, reiser fra HAU så det blir da en FR flight. Den lykkelige sistemann reiser fra OSL med BA.

Håper på noen tips fra de bereiste.

Mvh
Fjordheim
Fjordheim is offline   Reply With Quote
Old 03-08-2012, 01:28   #2
S. Holberg
ScanFlyer Gold

S. Holberg's Avatar

Default Re: London (sikkert for nte gang)

Vel altså, Arsenal-kamp på Emirates må oppleves. Også om du ikke er fan. Sinnsyk stemning! 60 tusen gale briter som hoier og kjefter er ganske beskrivende

Om du er mer "rolig" av deg kan også Les Miserables på Queens anbefales, selv om gode 3 timer ble i meste laget for undertegnede
Old 03-08-2012, 08:18   #3
VirreVapp
ScanFlyer Silver

Jeg vil anbefale å ta en guided tur til Fullers bryggeriet. Ta mandag-torsdag. Fredag begynner de nedvaskingen. Etterpå er det smaksprøver og god opplæring i de ulike typene de produserer. Er det OK vær er det en fin gåtur opp langs elva der det ligger "genuine" pub'r i perfekt avstand så man får jevnlig påfyll.
Old 03-08-2012, 08:37   #4
Maltwhisky
ScanFlyer Blue

Maltwhisky's Avatar

Tre av mine favorittpuber i London er:
* The Cask Pub & Kitchen - gourmet pub med knall ølutvalg uten at man betaler overpriser
* The Gunmarkers - klassisk liten pub, rimelig fri for turister (ligger litt bortenfor turiststrøket, men kun 1200 meter unna enden av New Oxford Street)
* Chimes of Pimlico - engelsk restaurant og cider bar. Klassisk engelsk mat og tradisjonell drikke (15-20 cidere å velge mellom - må ikke forveksles med svensk rusbrus med ordet cider skrevet på).
Maltwhisky is offline   Reply With Quote
Old 03-08-2012, 10:49   #5
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Hvis det var The Mean Fiddler på Charing Cross Rd (i nærheten av Tottenham Court Rd) så er vel det bygget revet i forbindelse med noe jernbaneutbygging, om jeg ikke tar feil.

For fotball har dere mange muligheter. Kanskje morsomt å prøve Millwall eller Charlton Athletics, hvis de spiller hjemme?

The real London...: Personlig så liker jeg meg godt sør for Themsen. Langs Borough High Street finner dere en gammel, ærverdig pub som heter George Inn. Den har vel vært vannhull siden man reiste med hest og kjerre (og var muligens skysstasjon tidligere - husker ikke detaljene). I tillegg er Shepherds Market, som ligger like nord for Piccadilly (gaten) og øst for Park Lane, et kjekt sted hvor man føler at man kommer litt bort fra kjas og mas. Der er det vel 2-3-4 puber å velge mellom, pluss en rekke spisesteder (bl.a. en polsk-meksikansk restaurant, om den fortsatt eksisterer).

Ellers så er vel det virkelige London litt forskjellig etter hvem man spør. Folk flest som bor i London bor jo i de ulike bydelene og holder seg nok en del der (bortsett fra en og annen øl etter jobb inne i sentrum). Crouch End er et flott sted, med mange gode pub'er (men litt kronglete å komme seg til, fordi man må ta Tube'en til Finsbury Park og deretter en buss, hvis nummer jeg ikke husker, for å komme seg dit). Det samme gjelder Highgate, som er mer tilgjengelig enn Crouch End. Londonere liker jo parkene sine, og i sentrum er Green Park og St James park fine å spasere gjennom. Hampsted Heath er veldig flott, og man finner nok en pub eller to i nærheten...
TOS is offline   Reply With Quote
Old 03-08-2012, 17:17   #6
Fjordheim
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by S. Holberg View Post
Vel altså, Arsenal-kamp på Emirates må oppleves. Også om du ikke er fan. Sinnsyk stemning! 60 tusen gale briter som hoier og kjefter er ganske beskrivende

Om du er mer "rolig" av deg kan også Les Miserables på Queens anbefales, selv om gode 3 timer ble i meste laget for undertegnede
Om de spiller mot Man Utd den helga så drar jeg gjerne på Emirates, har sett en kamp mellom de to lagene på gamle Highbury. Arsenal vant dessverre 2-1 men stemningen va absolutt alle tiders.

Ellers takk for det andre tipset også
Old 03-08-2012, 17:20   #7
Fjordheim
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by VirreVapp View Post
Jeg vil anbefale å ta en guided tur til Fullers bryggeriet. Ta mandag-torsdag. Fredag begynner de nedvaskingen. Etterpå er det smaksprøver og god opplæring i de ulike typene de produserer. Er det OK vær er det en fin gåtur opp langs elva der det ligger "genuine" pub'r i perfekt avstand så man får jevnlig påfyll.
Takk for godt tips; tror dette passer perfekt for ihvertfall 3 av mine medreisende + at det passer perfekt for meg selv også så dette må vi få gjort.
Old 03-08-2012, 17:22   #8
Fjordheim
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Maltwhisky View Post
Tre av mine favorittpuber i London er:
* The Cask Pub & Kitchen - gourmet pub med knall ølutvalg uten at man betaler overpriser
* The Gunmarkers - klassisk liten pub, rimelig fri for turister (ligger litt bortenfor turiststrøket, men kun 1200 meter unna enden av New Oxford Street)
* Chimes of Pimlico - engelsk restaurant og cider bar. Klassisk engelsk mat og tradisjonell drikke (15-20 cidere å velge mellom - må ikke forveksles med svensk rusbrus med ordet cider skrevet på).
Igjen takk for gode tips; ligger midt i vår løype disse stedene høres det ut som og er følgelig notert på blokka.
Old 03-08-2012, 17:27   #9
Fjordheim
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Hvis det var The Mean Fiddler på Charing Cross Rd (i nærheten av Tottenham Court Rd) så er vel det bygget revet i forbindelse med noe jernbaneutbygging, om jeg ikke tar feil.

For fotball har dere mange muligheter. Kanskje morsomt å prøve Millwall eller Charlton Athletics, hvis de spiller hjemme?

The real London...: Personlig så liker jeg meg godt sør for Themsen. Langs Borough High Street finner dere en gammel, ærverdig pub som heter George Inn. Den har vel vært vannhull siden man reiste med hest og kjerre (og var muligens skysstasjon tidligere - husker ikke detaljene). I tillegg er Shepherds Market, som ligger like nord for Piccadilly (gaten) og øst for Park Lane, et kjekt sted hvor man føler at man kommer litt bort fra kjas og mas. Der er det vel 2-3-4 puber å velge mellom, pluss en rekke spisesteder (bl.a. en polsk-meksikansk restaurant, om den fortsatt eksisterer).

Ellers så er vel det virkelige London litt forskjellig etter hvem man spør. Folk flest som bor i London bor jo i de ulike bydelene og holder seg nok en del der (bortsett fra en og annen øl etter jobb inne i sentrum). Crouch End er et flott sted, med mange gode pub'er (men litt kronglete å komme seg til, fordi man må ta Tube'en til Finsbury Park og deretter en buss, hvis nummer jeg ikke husker, for å komme seg dit). Det samme gjelder Highgate, som er mer tilgjengelig enn Crouch End. Londonere liker jo parkene sine, og i sentrum er Green Park og St James park fine å spasere gjennom. Hampsted Heath er veldig flott, og man finner nok en pub eller to i nærheten...
Her var det flere gode tips; takker så mye.

Kanskje ikke så dumt det der nei å gå på kamp med et av de mindre lagene. Er kanskje der man får den virkelig gode gamle atmosfæren?

Hampstead Heath ble faktisk nevnt her om dagen av en av mine medreisende som syntes det var fint der sist han var i London, så det er allerede på programmet.

Angående The Mean Fiddler så lå den faktisk i Harlesden den gangen jeg var der, men det er nok den "samme" vi prater om for ved hjelp av litt googling så ser det ut til at konseptet ble flyttet til Charing Cross for en del år siden.
Old 03-08-2012, 17:32   #10
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Millwall-fans er gale - vær veldig forsiktig hvis dere går dit .. men atmosfæren er topp. Craven Cottage (Fulham) har også fantastisk atmosfære, men det kan være vanskelig å få billetter.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 03-08-2012, 17:52   #11
Fjordheim
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Millwall-fans er gale - vær veldig forsiktig hvis dere går dit .. men atmosfæren er topp. Craven Cottage (Fulham) har også fantastisk atmosfære, men det kan være vanskelig å få billetter.
Ja de er nok litt gale ja. Så nettopp The Football Factory på ny og det illustreres jo ganske bra der. Fulham blir nok et bedre alternativ tenker..
Reply

Posting Rules