![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei,
En kamerat av meg skal reise med Ryanair (gud forby) innad i Schengen og har ikke skrevet inn mellomnavnet sitt når han booket. La oss si han heter Frank Hansen Paulsen i passet og har booket billetten under Frank Paulsen. Han har bare håndbagasje, og printer dermed selv ut boardingkort. Her kommer da spørsmålet. Vil han få problemer ved gaten med denne navnediskrepansen i pass/boarding kort? De siste gangene jeg har reist kun med håndbagasje i Schengen (non-Ryanair) har jeg ikke vist noe pass ved gaten. Så spørsmålet er om Ryanair praktiserer dette annerledes. Vil han få problemer her? Å endre billetten koster jo mer enn billetten, så det andre spørsmålet er om man kan satse på at dette går fint? Takk for svar. Jeg har kun reist med Ryanair en gang, så kjenner ikke deres rutiner særlig godt.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ok. Jeg hadde misforstått litt.
Han har altså booket med mellomnavnet Hansen som etternavn. Altså Frank Hansen, og ikke Frank Paulsen. Så i passet står det Frank Hansen på fornavn og Paulsen på etternavn. Så da er ikke etternavnet i pass og boardingkort i overensstemmelse. Dette blir jo litt mer kinkig vil jeg tro da Paulsen ikke er med i det hele tatt på bookingen.
![]() |
#3 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Ryanair bruker vel kun pass som legitimasjon og i dette tilfellet vil jeg tror at det betyr problemer. Rygge - Palermo med FR var det sjekk av Pass i Gaten og det er vel innenfor Schengen.....vil nok betale det det koster for en navneendring....
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg har skrevet feil navn på billetten tidligere (RYG-STN-RYG) og det har ikke ført til noe problem, har tilogmed valgt MS istedetfor MR og det ga heller ingen problemer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
En venn av meg hadde samme problem, pga høye avgiften for å forandre det satset vi på det beste. Gikk fint
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Newcomer
|
![]()
Oj, ser det er en tråd her med samme problemstilling som jeg har. Men jeg skal til London, altså må gjennom passkontroll. Men de sjekker vel bare passet? Er så lenge siden jeg har vært utenom Schengen så husker ikke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Som jeg har skrevet over så fløy jeg Rygge - London Stansted/Gatwick - Rygge med både feil i navn og kjønn og har ikke opplevd noe problemer
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Vi åker ofta med Ryanair. Min fru har mellannamn så i passet står det Anna Karlsson Svensson (fingerade namn) men bokas alltid som Anna Svensson. Fungerar alltid utan problem (och har gjort det mer än 10 gånger).
2-3 gånger har jag stavat något namn fel vid bokningen. Då har jag ringt till Ryanair (använt numret för övriga länder som går till Irland = billigare) och de har rättat det åt mig UTAN KOSTNAD.... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Alt som er galt med Ryanair (var: Ryanair øker i Norge (splittet)) | LN-VLE | Småprat | 24 | 19-04-2013 11:18 |
Lufthansa og manglende mellomnavn på billett.. | LTH | Reiseforum | 14 | 27-06-2012 21:36 |
Fikk med mellomnavn i etternavn feltet på bestilling. krise? | siagdestein | Reiseforum | 7 | 31-05-2012 23:59 |
Mellomnavn mangler - Krise? | seatsniffer | Flyforum | 8 | 24-03-2008 18:58 |