![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2006
|
![]()
I det siste har jeg oppdaget at reisebyrået til arbeidsgiveren min (Berg-Hansen) har begynt å tilby setereservasjon på WFs kortbaneruter når jeg bestiller fullprisreiser. Disse rutene har free seating (veeel, normalt sett blir folk av vekthensyn jaget bakover om de to bakerste radene ikke er fulle...). Det dukker opp et seteart hvor hvilke seter som er ledige varierer fra flight til flight - det er tydeligvis et reellt setekart "i bånn", ikke bare en dummy som vises frem. Setevalget ligger i Amadeus og er synlig på f.eks. checkmytrip.com. Ved innsjekk på SAS.no er ikke setevalget tilgjengelig, og boardingkortet har angitt free seating.
Hvorfor tilbys det da en forhåndsbestilling av seter i reservasjonssystemet? Har WF tenkt å tilby dette på sikt? Ville jo være en OK ting, og da kunne man jo fått slutt på at passasjeres må flyttes rundt etter omborsatigning pga vekthensyn - de fremste seteradene kunne blokkeres og først frigjøres når antall reservasjoner tilsier at flyet vil fylles opp. Selvsagt ville det også være fint de gangene man reiser flere i følge og ønsker å sitte sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dette er en feil som oppsto under omleggingen til Altea. Den er kjent, men blir nok ikke rettet før på sensommeren. Bare å ignorere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
LN-MOW, er det en grunn til at man velger free seating hos WF, annet enn at man vil ha mest mulig vekt bak ved lite pax?
Hadde hvertfall personlig satt stor pris på å kunne velge sete, da man ikke trenger å stresse med å komme seg ombord for å finne gode seter(foretrekker helt bakerst, da det er god sikt ut). |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er ikke praktisk å ha seating på slike ruter, både av balansemessige årsaker samt at mange av våre ruter har mange legs og det ville gi ethvert datasystem kikhoste å kanskje måtte gi deg nytt sete for hver leg ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Okei, takk for godt svar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Skal begynne å øke flysamlingen min | sarpingen87 | Samlerhjørnet | 7 | 18-02-2011 15:55 |
Modeller - Hvordan skal man begynne? | Twin Otter | Samlerhjørnet | 9 | 28-02-2010 06:46 |
Hjelp med seating på WF? | LN-AFG | Flyforum | 6 | 04-08-2008 18:15 |
Seating på Norwegian skal koste ekstra... | EB | Flyforum | 21 | 15-03-2007 20:32 |