![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
... det begynte i Januar da undertegnede og 2 kamerater fikk- enda et- innfall om en liten vårtur til New York. Usikkerheten var dog stor på når avreisedagen skulle falle, men etter at alle hadde ordnet seg fri fra respektive jobber var det bare å smøre til!
15MAR12 OSL-EWR UA #39 10:15 SEAT 4E Undertegnede fyrte opp A4'en å kjørte Romerike på kryss og tvers for å plukke opp reisekamerater, ferden endte i P11 på OSL hvor kjerra står varmt og relativt trygt. Litt gange så entrer man en ganske så stille avgangshall, og vi begir oss til United innsjekk. Litt klunder med noen kunder i BF-skranken, og siden man har jobbet noen år med UA sine rep's på OSL og kjenner begge godt ble innsjekk gjort effektivt på Elite-skranken. Tenkte gjøre forsøket med å scanne BP i FastTracken (selvom jeg innerst inne var rimelig sikker på rødtlys), nuff said ![]() Det ble en kjapp tur opp på kontoret vårt i fjerde etasje og deretter inn i loungen hvor det var fullt hus og stormende jubel, Scandinavian Lounge var - for å si det mildt - crowded! Det ble uansett funnet plasser til alle tre og en lettere forkost ble fortært mens man bladde seg igjenom litt nyheter på iPaden. Klokken nærmet seg 09:45 og vi tenkte det var like greit å tusle nedover mot utgang 58 hvor romskipet stod klart til å frakte oss 3894miles vestover, ble stående utenfor glasstanken da det dugget på vinduene og folk satt nesten oppå hverandre. Uansett, opprop og boarding av group #1 ble gjort og vi gikk uansett ombord som de første. ![]() Av totalt 16 seter der fremme var det "kun" 12 som var tatt, inkl crewrest til RFP på 1A. Vel sunket ned i setet var ikke den hyggelige eldre damen sen med å ta imot drikke bestillinger å dele ut dagens meny: Varm forrett Kamskjellsuppe, kyllingspidd og innbakte grønnsaker med koriandersaus. Sesongens friske grønt Slangeagurk, tomat, Kalamata-oliven, mini-eple og valnøtter med valg av kremet yoghurt-dressing eller balsamico-vinaigrette. Hovedretter New York Strip-steak med kantareller, karamelisert løk og rødvinssaus, pannestekte poteter, brokkolifloretter og gulrøtter. Tandori kyllingbryst med tomatsaus, safranris og spinat med karri. Urtemarinerte reker med indisk saus og finskårne grønnsaker. Pasta blandet med soltørkede tomater, buskgresskar, sopp, rød løk, og revet parmesan. Dessert Druer og kjeks servert med Vista Alegre portvin. Iskrem med tilbehør etter ønske. Før ankomst Varmrøkt ørret med safran dillmajonessaus. Sesongens friske frukt Smørbrød med Chimichurri-marinert oksekjøtt og Mozzarella. Vi kan vel la bildene tale litt for seg selv når det kommer til maten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ... jeg trodde ikke det var mulig, men dette var faktisk enda bedre enn sist, det er svært lite å utsette på måltidene man får servert og rødvinen, Chateau Bois 2006 var smukk!! Anyways, tiden går i godt selskap og når jeg først gadd åpne shaden på vinduet var det ikke et reint lite spektakulært skue som åpenbaret seg: 36000fot over Grønland ![]() Kan ikke si annet enn at jeg ble heftig mettet av all denne maten og ikke minst desserten, så her var det tid for litt TV-titting med dertil riktig drikke: ![]() ![]() ![]() Vi nærmet oss med stormskritt nord-amerika og flightdeck sendte kjerra opp i 38000fot, forøvrig hørte vi ikke et kløyva ord derifra på hele turen - det ble opplyst av CSD at flytiden var 7:25 og det var alt vi fikk av info om selve turen, well well - who cares teddy bears, vi hadde det ikke no' mindre trivelig av den grunn! Caaaaaaaaaanada, bad place for carbreakdown ![]() ![]() ![]() Turen gikk smertefritt, alt i alt svært lite turbulens og selvom vi 'nesten' var nedom PHL før vi ble svingt mot final 04R landet vi 20min før STA. Hele reisefølget satt med en følelse av at immigrasjonen idag kom til å se ut som en indisk landsby, men dægger'n!! så feil kan man ta, først av flyet med bra tempo mot 'porten', det var ikke ETT ENESTE menneske å se, total luksus! Når man kan spøke med betjenten i skranken, og får beskjed om at det var godt vi kom så han ikke smalt panna i bordet så måtte dette bli bra. Pri-bag surret på båndet og det tok knapt nok 30min fra vi gikk ut flydøren til vi satt i transporten til Manhattan. Oppholdet i NYC var (for 17 gang) konge, og med temp. stort sett på 16-24 grader og lettskyet skal man ikke klage - jaggu fikk jeg ikke kjøpt meg en Canon 7D au! ![]() Bon Jouuurno!
![]() |
#2 |
Superflyer
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Meget bra Thomas!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Herlig...men var det noe iskrem under alt tilbehøret?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Veldig bra rapport Thomas! Finfin lesning
![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Flott Thomas..... Joda har samme følelser for byen etter 29 ganger... Sist i forrige uke...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Som vanlig flott rapport fra den kanten, godt det ikke er lenge til man skal ut å fly for slike rapporter gir flyabstinenser.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Takk for flott rapport! Synes Uniteds Business Class ser veldig bra ut, og selv om jeg ikke har prøvd det selv synes jeg i utgangspunktet at det ser bedre ut enn SAS i Business på samme rute. Hvordan var returen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Takk for tilbakemeldinger, folkens!
FlightDeck, returen var mørk, bumpy og ZzzZzzz! ![]()
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Veldig bra rapport. Hyggelig lesning.
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Veldig bra rapport. Tusen takk. Interessant innspill også for meg som ikke får bestemt meg om det er SK eller UA som skal ta meg til USA for første gang i mai.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kanon rapport Thomas!
Maten ser meget god ut. Bra at United har lært av CO catering for maten på UA business tidligere har vert under par. Ellers er det vel ikke akkurat sesong for grøntfor i hverken Oslo eller NY :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
OK, jeg må bare spørre; jeg har innmari lyst å prøve UA foran gardinen og SK hjem, men som førstereis til USA er jeg rett og slett litt vettskremt. Vil jeg føle meg mer hjemme på SK 907 enn UA39? Trenger jeg veiledning på mitt eget språk for å komme velberget inn i USA for å bersøke noen venner for fire dager? Er litt skremt.......
![]() Og hvis SK og UA skal få en vei hver; har noen noen råd til hvilket selskap som kan være best på hvilken distanse; OSL-EWR/EWR-OSL. Takk for flott rapport forresten, men jeg har reisefeber allerede, nesten tre uker før jeg skal reise! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Den maten der så fantastisk ut! Bra triprerport, ble nok en gang fristet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() Før landing vises det også en film både på SAS og UA om hvor man skal gå og hvordan man skal forholde seg, Det står også i inflight-magasinene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Personlig foretrekker jeg SK som opererer med A333 fremfor UAs 752, smak og behag ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
New York neste uke (22 januar)? Selger SAS Go - OSL - EWR og EWR - CPH - OSL | lutt | Reiseforum | 1 | 19-01-2016 21:56 |
UA38 EWR-OSL 5/1 og UA39 OSL-EWR 6/1 innstilt + begge 21/1-14 | Peppep | Småprat | 21 | 22-01-2014 09:11 |
United 737 mellom OSL-EWR? | pkr91 | Reiseforum | 7 | 30-06-2013 18:04 |
OSL-EWR CO39 BusinessFirst | LN-JAV | TripReports | 11 | 27-05-2011 00:38 |
Karibien 2008: OSL-EWR-SXM-EWR-OSL | Thomas | TripReports | 21 | 12-06-2008 10:43 |