![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Lufthansa har ikke klart å snu bmi og vurderer å selge selskapet.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,632
|
![]()
Dette selskapet er ikke saa lett aa eie tydeligvis. SK og LH har jo forsoekt. En konsolidering paa det britiske markedet er vel sannsynlig, men det spoers vel hvem om det er saa mange egnede partnere for BMI. En mulig kjoeper kunne vaere Virgin Atlantic da deres rutenett overlapper minimalt og vaere viktig feed til Virgins langruter. Kun noen tanker.
Synd om de skulle forsvinne da det er et bra selskap. Det staar om dette paa Boarding.no ogsaa: http://www.boarding.no/art.asp?id=47094
__________________
Upcoming flights: JUN WAW-VIE OS E95, VIE-OSL OS 320, OSL-WAW 78M WAW-ARN LO E95 JUL BRU-ARN SK 32N Last edited by jb1; 02-09-2011 at 19:16. |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2010
Location: Mellan Stockholm och Arlanda
Posts: 629
|
![]()
Tråkigt om de försvinner men ännu värre för alla de som använder BMI Diamond Club som är ett av de allra bästa programmen.
|
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,400
|
![]() Quote:
BMI har jo et litt merkelig rutenettverk vil jeg si, og med endel nisjeruter hit og dit |
|
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]()
BMI har også bare 198 seter i A330-200 og 149 seter i A321-200. Er ikke det merkelig lite? Det må da gjøre det vanskeligere å tjene penger.
|
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,400
|
![]() Quote:
BMI sine A321 utgjør i stor grad dere "langdistanse" flåte. De er blant annet utstyrt med 2-2 konfigurasjon i business og brukes mye på destinasjoner med high yield og lavt volum, hvor +-200 seters A321 nødvendigvis ikke hadde passet så godt. Eksempler på hvor de brukes er Almaty, Baku, Bishek, Khartoum, Moskva, Yerevan etc. Og deres 332 går blant annet mye til Saudi Arabia. Er standard 321 med non-slimline seter til BMI tar/tok 195 seter og de pakker flere seter inn i deres 319 enn SAS, så god plass har de ikke. Man kan alltid diskutere om deres forretningsmodell ikke funker, men å hevde på generelt grunnlag at BMI har få seter i flyene og derfor taper penger, tyder på dårlig research |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,632
|
![]() Quote:
__________________
Upcoming flights: JUN WAW-VIE OS E95, VIE-OSL OS 320, OSL-WAW 78M WAW-ARN LO E95 JUL BRU-ARN SK 32N |
|
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,528
|
![]()
LH Group har vel også "gitt bort" en del viktige slots på LHR fra BD til LH, SR og SN? Da er det kanskje ikke så mye av verdi igjen i det selskapet?
|
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,724
|
![]()
Spekuleres også i om IAG er ute etter deler av BMI pga. LHR-slotes:
Quote:
Er også litt artig å bla bakover på forumet til 2005: Lufthansa vil selge aksjeposten i bmi http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=3536
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,112
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#11 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,724
|
![]() Quote:
Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
||
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,400
|
![]()
Ifølge Skynews skal IAG (BA+IB) gitt et bud på BMI og skal være i forhandlinger med Lufthansa, selv om ingen parter naturligvis har kommentert saken
http://blogs.news.sky.com/kleinman/P...6-db90b7f450e0 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
Hva sier konkurransetilsynet til det da? Eller vil det ikke være noe problem pga. Virgin?
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2009
Posts: 357
|
![]()
Akkurat Virgin tror jeg ikke er et gyldig argument. VS har ikke på noen måte samme type rutenett som BD. Men Ryanair og EasyJet er nok konkurrenter nok til BA. Synd for oss skandinaver som liker å bruke *a ut fra UK.
Last edited by vstenhjem; 17-10-2011 at 18:07. |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,724
|
![]()
høres ut som ting skjer, men at det kanskje ikke er IAG/BA?
Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Det er vel en annen aktør som holder delvis til på ABZ med hovedsetet på Humberside Airport, og det Eastern Airways. Det understrekes flere ganger i Flightglobal-artikkelen dette med Aberdeen, og flåtetypen er også nevnt. Når flybe kjøpte BACon forsvant ERJene raskt ut av flåten, men hos Eastern Airways er ERJene på vei inn (de har et par ERJ-135 som også BMI Regional har). Eastern Airways har også etterhvert opparbeidet seg erfaringen med å kjøpe opp selskap, som Air Southwest er et godt eksempel på. Og etter salg av et par fly (Dash-8-300) og nedleggelse av dette selskapet går allerede Eastern i overskudd på det kjøpet.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
#18 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Selv om man selger regio-dealen, sa gjenstar a se hva skjer med resten av bmi. Og dersom en salg av regio innebaerer slots ved LHR, sa vil salgsprisen av resten synke ganske betydelig. Men dersom man klarer dette uten LHR slots, sa vil bli enda mere interessert i "rest-bmi" (som er den del som gir de betydelige tap).
Godt mulig at LH overförer enda mere slots til LH, SN, LX og OS för man selger eller som part-of-the-deal. Men flykapasitaeter av bmi trenger LH-gruppen definitiv ikke.
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,400
|
![]() Quote:
BMI regional flyr jo endel feed/tynne ruter til de overnevnte steder med code-share for både SAS og Lufthansa-gruppen, så blir spennende å se hvordan et eventuelt salg ut av Star Alliance vil påvirke det |
|
![]() |
![]() |
#20 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
bmi nærmer seg IAG:
Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
BA selger BMI regional | Someone | Flyforum | 6 | 01-06-2012 14:51 |
Lufthansa kutter kraftig i BMI | Someone | Flyforum | 10 | 25-11-2009 21:50 |
Lufthansa vil sælge BMI til Virgin | sail4fun | Flyforum | 13 | 27-09-2009 16:54 |
Lufthansa + bmi + Virigin Atlantic | EB | Flyforum | 1 | 30-05-2008 07:00 |
SAS selger Spanair og BMI | Isbamse | Flyforum | 28 | 15-02-2008 15:49 |