![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Som mange andre her så blir jeg involvert når venner og familie skal ut å reise. Nylig bestilt jeg på vegne av noen andre, billetter til San Francisco med British Airways og det kom på 4456,- tur-retur pr person. Under bestllingsprosessen så kommer "Fare conditions" opp og der står det som forventet:
Changes No changes permitted. No upgrades permitted If you want to cancel your flight There are no refunds except for any government & airport taxes Grunnet snømangel var det ikke så interessant å dra allikevel og på spørsmål om det er mulig å kansellere eller endre billetten så svarte jeg "nei, det er ikke mulig med de billigste billettene, men ring gjerne BA for sikkerhetsskyld". Der var svaret overaskende (for meg) at ja, det er mulig mot et gebyr på 180 Euro (pluss prisdifferansen). Det er jo et voksent gebyr, men bedre å betale det enn å kaste billettene. Det var for øvrig ikke mulig å gjøre dette via "Manage My Booking". Jeg sliter litt med å finne noe info om dette på web siten til BA og skjønner heller ikke hvorfor de skriver "no changes permitted" når det ikke stemmer. Noen som vet om dette er standard BA vilkår (dvs, ikke avhengig av dagsformen til de på kundeservice) og eventuelt hvor disse gebyrene er omtalt på www.britishairways.com ? |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kan/bør SAS ta en "Austrian Airlines"? - operasjonell diskusjon | fluxie | Flyforum | 16 | 30-09-2014 09:25 |
Eigarskap og vilkår (Splitta frå "WF skal selges") | 73H | Flyforum | 20 | 14-11-2012 06:44 |
Kan noen bekrefte at twy "Y" på ENTO er åpnet ? | ENTO | Flyforum | 3 | 25-01-2010 09:51 |