![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Ja nok ikke en dum ide at komme af med de CRJ200 med tanke på hvor omkostningstunge de er i vinterhalvåret.
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hvordan vil det påvirke den produksjonen som QI flyr for SAS?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Et godt spørsmål. SAS har videreført avtalen med Cimber Sterling en rekke ganger og så vidt jeg har skjønt går den ut våren 2012. Med introduksjon av stadig nye regionalruter (for eksempel Katowice og Kaliningrad) og økning av frekvens på eksisterende ruter (for eksempel Poznan og Wroclaw), må SAS enten ta inn flere CRJ 900 eller sette inn MD-80 om de skal ha nok kapasitet til programmet. Cimber Sterling har for tiden 7 fly av typen CRJ 100/200, så om fire går ut kan SAS fortsatt kjøpe tjenester fra dem – om de ikke selv har behov for flyene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I artikkelen sier de at en 88-seters CRJ900 blir for stor og ser på 70-setere som CRJ700 og E170.
Rundt om i verden får både CRJ700 og E170 tyn for å være uøkonomiske samtidig som CRJ900 får en del gode ord. Min mening er at 88 seter må da være perfekt for Cimber, da kan SAS leie inn disse på ruter hvor deres egne CRJ900 skulle ha flydd, samtidig som Cimber har nok seter å selge billig på lengre ruter til syd-Europa, slik at de kan lokke flere kunder tilbake. Alitalia (Air One) skal levere tilbake 10 leasede CRJ900 neste år, og jeg vedder på at Challey Ltd gjerne vil lease noen ut til Cimber, som har masse CRJ-erfaring. Jeg tror det er svært få CRJ700 og E170 ledige på leiemarkedet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Kanskje Cimber tenker på å gå "all turboprop". Den operasjonen har de så vidt jeg vet tjent penger på i alle år... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Der er vel intet der forhindrer SAS i selv et lease flere CRJ900, hvis de mener behovet er der. Det er vel ikke dyrere end at lade QI flyve. Til gengæld kan der måske være god forretning i at lade QI dække "hullet" på ruter som passer bedre til turbo-prop og undgå en ekstra flytype i flåden - evt lade WF flyve noget prop i SK-regi. QI har igennem årene vist at de kan drive god butik med ATR, mens det vel langt fra har været en succes med CRJ200 og 737. Tror vejen frem for QI er back to basic og det vil være en model der vil passe godt som et supplement for SK også.
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Fire fly til 2013?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Kender ikke antallet af fly, som denne lease gælder
Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det var 5, men nå tror jeg det er 4. Og ja; frem til 2013.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det gikk vel rykter tidligere om at Mansvell (Cimber og Skyways' eierselskap) skulle overta E170 fra Alitalia, noen som vet om det er noe hold i dette?
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
United med feil flytype? | kimpe | Småprat | 5 | 07-08-2015 23:46 |
Flytype med Delta JFK-AMS? | tigern | Småprat | 2 | 23-08-2013 14:22 |
Forskjellig flytid med samme flytype ? | apeks | Flyteknisk forum | 12 | 06-02-2013 23:57 |
Hjelp med flytype, flyreg (hvis mulig) osv. SK, DY, KL | panerai | Register- og ATC-Forum | 0 | 07-06-2012 20:32 |
flytype FRA - SIN med LH? | plane-spotter | Flyforum | 6 | 18-06-2009 22:31 |