![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,779
|
![]()
Tenkte å bare slenge en t/r inn her fra en rundtur til Kranjska Gora.
Ferden gikk SVG-CPH-LJU-BUSS-TAXI-TOG-VCE-FRA-OSL-SVG og inneholder ikke så mye spennende, det var mest fordi JP ikke er overrepresentert her. Kommer til å hoppe bukk over segmentet med SK/LH, så da gjenstår JP og Trenitalia. Bilder er der heller ikke mange av, men de finnes om dere leter godt ![]() JP511 CPH-LJU SETE 22C LOAD C-0% M-98% CRJ-900 S5-AAO ![]() Knytteneve på sete 22c, tja, jo, vel ![]() Greit med øvrigheten i nærheten når flighten bestod av 6 utviste pax med ditto følge, skjønt den står vel der ellers og ![]() Cabinen ![]() Inflight service, greit nok for 1:30 ![]() Lju er en liten flyplass, 4 bruer og en del busser, for oss ble det bussing sammen med våre utviste pax inn til en ankomsthall som for engangs skyld var mindre enn SVG's ![]() Taxi eller buss? ![]() Det ble buss, det har dere sikkert sett før, akkurat som r... på en MB, til Kranj hvor vi fant en ny buss som tok oss videre til målet vårt. Bortsett fra en buss full av skoleungdom så tok den oss helt greit til målet. Etpar bilder fra Kranjska Gora og hotellet ![]() ![]() ![]() Etter 3 dager her tok vi en Taxi til Tarvisio i Italia for å ta toget til VCE, fant ut at vi skulle ha 1ste klasse for litt komfort, NSB er sikkert 1000 ganger bedre, bortkastede penger gitt. Første del av turen var i et lokal tog uten annet enn en klasse for hvermannsen, andre del av turen gikk i en 1ste klasse vogn i et bedre togsett, men av en eller annen grunn så lå denne midt i togsettet og da kan jeg love at det er den fulleste 1ste klasse jeg noen gang har reist i, nå var sikkert resten av vognene like fulle, men dog. Ikke så vi noe til konduktøren på den 1:30 lange turen fra Udine til Vce heller, så vi fikk ikke hjelp til å "kaste" ut bermen ![]() Her er toget som tok oss til Udine, noen som synes det ser litt kjent ut, vedlikeholdet altså. Forøvrig så fikk vi erfare at det ikke bare er i gamlelandet der der mye stein, de første 40 mins fra Tarvisio var stort sett bare tunnel kjøring med unntak ev en og annen dal som hadde en stasjon klemt inne mellom fjellene ![]() Vce er nok godt kjent, så dette er et lite bilde skjenket til Mr. Foss, pakkene skal frem ![]() Takk for turen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
|
![]()
Takk for rapporten. Skal teste ut Adria på nyårets ifbm. en tur til LJU - greit å se hva som er i vente
![]() LJU er for øvrig overmoden for litt konkurranse, da Adria leverer codesharetjenester til både Star Alliance og Sky Team, og prisene dit blir deretter. |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tips til flyplasser langs ruten LJU-BDU? | intotheblue | Reiseforum | 0 | 03-07-2013 23:01 |
ARN SK410/411 CPH-ARN-CPH med A340 | FlightDeck | Spotteralerts | 1 | 27-11-2011 20:17 |
TR: CPH-ORD-CUN-AMS-CPH - med SK/UA/MP/SK | FlyHi | TripReports | 13 | 07-06-2011 11:35 |
Tripreport: CPH-EWR-CUN-EWR-CPH med CO og SK | FlyHi | TripReports | 19 | 11-12-2010 16:56 |
CPH-ZRH-JFK-MSY-FLL//MIA-ZRH-CPH med LX, B6 og US i Y+C | Terminal3 | TripReports | 12 | 29-03-2009 12:18 |