Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 05-02-2006, 20:53   #1
wf145
at your service!
 
wf145's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,586
Default Push-back approved



Pushback

Slik då..men kvifor får eg [invalid image]??
__________________
Torbjørn
-----------------
wf145 is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2006, 21:12   #2
Olebno
ScanFlyer Gold
 
Olebno's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: BOO/ENBO
Posts: 1,373
Default Replying to Topic 'Push-back approved'

Etter sigende skjedde nogenlunde det samme i Bodø for et par tre år siden. Push-back trucken fikk full stopp da den skulle pushe en 737. Ikke mulig å flytte push-backen, derfor kun en mulig løsning. Stuere og trafikk "hev" seg på kjerra og dyttet den såpass langt bakover at den klarte å svinge rundt og gå klar av broen.
__________________
Ole Bjørn Jensen
Olebno is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2006, 21:26   #3
imm
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
Default Replying to Topic 'Push-back approved'

Var det Ryanair som ble pushet der oppe i nord eller?

Jeg er et nytt medlem på scanair-forum, og har bare vært medlem her i noen få dager.
Men har allerede fått følelsen av at Ryanair er lite populære her. Hvorfor er de ikke det?
De er jo svært populære blandt den menige mann, ihvertfall ser det sånn ut på passasjerøkningen deres. De går jo rett i været år etter år etter år. Og vokser fortere enn noen andre. Og tjener mer penger enn noen andre også...
Så når de gjør det, hva er da galt med deres konsept?
Tenk om for eksempel SAS hadde samme vekst, og tjente like mye penger.

Nei, jeg har reist med Ryanair flere ganger. Og er veldig fornøyd. De tar meg fra A til B. Og det er det jeg trenger. Ryanair har forstått at tiden da det er glamorøst å fly, er historie.
Ryanair sine flyvertinner/flyverter rydder opp ombord samtidig som passaserene går ut. Når siste mann er ute av flyet, så er det klart for ombordstigning. Rydder SAS sine flyvertinner selv? Neppe. De står nok fremme i flyet med nesa litt i været, og venter på at bøttebaletten skal komme ombord å rydde/vaske for de.

Og når det er klart for ombordstigning, så sender Ryanair en flyvertinne til å hjelpe til på utgangen. Det å stå der og rive boardingkort er nok heller ikke en SAS flyvertinne verdig.
Nei, Ryanair har skjønt det de. Ihvertfall slik jeg ser det. At å fly idag er omtrent det samme som å sette seg på et tog, en buss, eller ei ferge. Hverken mer eller mindre.


IMM
__________________
Life is Brutale
imm is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2006, 21:36   #4
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Replying to Topic 'Push-back approved'

Quote:
Originally posted by imm


. Rydder SAS sine flyvertinner selv? Neppe.
IMM
Nå tar du feil
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2006, 21:43   #5
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
Default Replying to Topic 'Push-back approved'

Velkommen IMM, det er ikke bare Ryanairhatere her !! Men fryktelig mange av dem.

Har hatt 12 fabelaktige flighter med dem de tre siste årene, og gleder meg til neste ( og de fleste har ikke vært fra TRF ).

Alt har vært perfekt, sånn som du beskriver det. Bang on time, hyggelig crew. Akkurat som en Europabuss skal være.

I tillegg akkurat som en annen lowcost innen Europa ( med streikerett ), SK. Vil du ha service, bla opp lommeboka. Men det er kun fair.
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2006, 21:57   #6
imm
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
Default Replying to Topic 'Push-back approved'

Mulig jeg tar feil om at SAS sine flyvertinner ikke rengjør flyene selv slik de gjør på Ryanair. Det er kanskje forskjell fra flyplass til flyplass. På Torp så er det ihvertfall en gjeng med vaskedamer som går ombord i flyet etter at passasjerene er ute.

Hate eller ikke hate Ryanair.... Man får ikke alt for ingen ting. Og vil man ha service ut over å bli fraktet fra A til B, så værsegod å bla opp lommeboka. Det koster som regel ganske mye.

Selv har jeg en litt artig historie som nå er et par-tre år siden:
Vi fikk besøk av en liten jente fra Barbados. Hun hadde følge med min kone fra Barbados til Norge, men skulle alene fra Norge og hjem. Billetten til jenta var kjøpt av hennes mamma, hos British Airways på Barbados.
Da hun hadde vært her i et par uker og hjemreisen nærmet seg, oppdaget jeg at hun skulle reise til London på kvelden, for så å reise videre til Barbados neste formiddag.
"Nei her må det være noe galt" tenkte jeg, og ringte BA i Oslo. Hvordan i all verden kan man sende ei jente på 10-11 år slik? Hun skulle jo få hjelp underveis og hele greiene.

Men BA sa at det ikke var registrert at hun reiste alene. Men det var rart, ettersom de hadde stemplet fast et "barn som reiser alene-skjema" i billettheftet. Og vi kontaktet hun som hadde bestilt, og fikk bekreftet at det var utrykkelig avtalt at hun skulle hjem alene og måtte ha hjelp.

Men BA i Oslo ga seg ikke. Jeg sa at min kone og jeg gjerne kunne følge den lille jenta til London, og sove over med henne der i påvente av flyet neste dag. Men at vi da skulle få billettene, helst omtrent gratis. Tross alt hadde BA gjort en feil. Men det ville de slettes ikke være med på, og tilbudte oss billetter tur/retur for ca 8.000 kroner til London.
Nei takk du.

Vi ble skikkelig frobanna for å si det mildt. Og booket inn billetter for alle tre til London med Ryanair. Og den herligheten kostet oss omtrent 1.000 kroner (to stk tur/retur, og en enveis billett). Så tok vi en weekend i London før jenta reiste hjem.
1.000 kroner for tre billetter med lav service, eller 2 billetter til 1.000 med NULL service...
Vel, null service var det vel ikke. For BA ville sikkert gitt oss både kaffe og rundstykke hvis vi ble veldig forsinket. Og det ville nok ikke Ryanair gjort... hehehe. Men valget er jo enkelt det da. Eller hva?
__________________
Life is Brutale
imm is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2006, 22:04   #7
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Replying to Topic 'Push-back approved'

Om ikke for annet , www.ryan-be-fair.org
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2006, 22:30   #8
GF1
ScanFlyer Gold
 
GF1's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
Default Replying to Topic 'Push-back approved'

Jeg kan også si meg enig i at det til tider er noen sure oppstøt mot Ryanair her. Men vi er da NOEN som gjerne flyr med et flyselskap med SÅ lave priser. Uten Ryanair hadde det ikke blitt mange flyturene på meg de siste 8-10 årene.
__________________
Gunnar
Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner
GF1 is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2006, 08:38   #9
Olebno
ScanFlyer Gold
 
Olebno's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: BOO/ENBO
Posts: 1,373
Default Replying to Topic 'Push-back approved'


Var det Ryanair som ble pushet der oppe i nord eller?

Det var nok en "herværende" 737-operatør.

__________________
Ole Bjørn Jensen
Olebno is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2006, 08:45   #10
wf145
at your service!
 
wf145's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,586
Default Replying to Topic 'Push-back approved'

Men kvifor greier eg ikkje å legge inn biletet rett i posten, men må skrive en link?
__________________
Torbjørn
-----------------
wf145 is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2006, 08:48   #11
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Replying to Topic 'Push-back approved'

Quote:
Originally posted by wf145


Men kvifor greier eg ikkje å legge inn biletet rett i posten, men må skrive en link?
tror det ligger noen begrensninger fra AirPics' side
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2006, 10:25   #12
Hurum
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
Default Replying to Topic 'Push-back approved'

Quote:
Originally posted by P.A. VIKING


Quote:
Originally posted by imm


. Rydder SAS sine flyvertinner selv? Neppe.
IMM
Nå tar du feil
Ja SAS crew rydder vel flyene når dem mellomlander og på vei til OSL, SVG eller TRD. Tror dem vaskes av rengjøringspersonale på "basene".

Kabinperosnalet i Norwegian rydder vel hele tiden....ikke helt sikker på når de har rengjøringspersonalet ombord, men tror det evt må være i Oslo. Kabinbesetningen i Norwegian hjelper alltid til i gaten de gangene jeg har flydd...og har også opplevd at det samme har skjedd når jeg fløy med SAS til Stockholm. Dog har jeg kun opplevd at SAS-kabinansatt har hjulpet til i gaten ved Arlanda. Så bildet er ikke helt sort-hvitt
Hurum is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Widerøe Ground Handling tar 'push back' litt for bokstavelig Cecilie Småprat 18 12-08-2016 12:25
Approved hand baggage Hypern Reiseforum 6 28-12-2012 23:39
I serien manuell push-back... Blubird Flyforum 5 01-04-2008 21:14
Airbus A 340 Approved by Boeing Gulboble Samlerhjørnet 1 16-09-2007 11:38
Push it... Blubird Flyforum 1 09-01-2005 20:25


All times are GMT +2. The time now is 11:57.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.