![]() |
|
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BOO/ENBO
Posts: 1,373
|
![]()
Etter sigende skjedde nogenlunde det samme i Bodø for et par tre år siden. Push-back trucken fikk full stopp da den skulle pushe en 737. Ikke mulig å flytte push-backen, derfor kun en mulig løsning. Stuere og trafikk "hev" seg på kjerra og dyttet den såpass langt bakover at den klarte å svinge rundt og gå klar av broen.
__________________
Ole Bjørn Jensen |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Var det Ryanair som ble pushet der oppe i nord eller?
Jeg er et nytt medlem på scanair-forum, og har bare vært medlem her i noen få dager. Men har allerede fått følelsen av at Ryanair er lite populære her. Hvorfor er de ikke det? De er jo svært populære blandt den menige mann, ihvertfall ser det sånn ut på passasjerøkningen deres. De går jo rett i været år etter år etter år. Og vokser fortere enn noen andre. Og tjener mer penger enn noen andre også... Så når de gjør det, hva er da galt med deres konsept? Tenk om for eksempel SAS hadde samme vekst, og tjente like mye penger. Nei, jeg har reist med Ryanair flere ganger. Og er veldig fornøyd. De tar meg fra A til B. Og det er det jeg trenger. Ryanair har forstått at tiden da det er glamorøst å fly, er historie. Ryanair sine flyvertinner/flyverter rydder opp ombord samtidig som passaserene går ut. Når siste mann er ute av flyet, så er det klart for ombordstigning. Rydder SAS sine flyvertinner selv? Neppe. De står nok fremme i flyet med nesa litt i været, og venter på at bøttebaletten skal komme ombord å rydde/vaske for de. Og når det er klart for ombordstigning, så sender Ryanair en flyvertinne til å hjelpe til på utgangen. Det å stå der og rive boardingkort er nok heller ikke en SAS flyvertinne verdig. Nei, Ryanair har skjønt det de. Ihvertfall slik jeg ser det. At å fly idag er omtrent det samme som å sette seg på et tog, en buss, eller ei ferge. Hverken mer eller mindre. IMM
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Velkommen IMM, det er ikke bare Ryanairhatere her !! Men fryktelig mange av dem.
Har hatt 12 fabelaktige flighter med dem de tre siste årene, og gleder meg til neste ( og de fleste har ikke vært fra TRF ). Alt har vært perfekt, sånn som du beskriver det. Bang on time, hyggelig crew. Akkurat som en Europabuss skal være. I tillegg akkurat som en annen lowcost innen Europa ( med streikerett ), SK. Vil du ha service, bla opp lommeboka. Men det er kun fair. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Mulig jeg tar feil om at SAS sine flyvertinner ikke rengjør flyene selv slik de gjør på Ryanair. Det er kanskje forskjell fra flyplass til flyplass. På Torp så er det ihvertfall en gjeng med vaskedamer som går ombord i flyet etter at passasjerene er ute.
Hate eller ikke hate Ryanair.... Man får ikke alt for ingen ting. Og vil man ha service ut over å bli fraktet fra A til B, så værsegod å bla opp lommeboka. Det koster som regel ganske mye. Selv har jeg en litt artig historie som nå er et par-tre år siden: Vi fikk besøk av en liten jente fra Barbados. Hun hadde følge med min kone fra Barbados til Norge, men skulle alene fra Norge og hjem. Billetten til jenta var kjøpt av hennes mamma, hos British Airways på Barbados. Da hun hadde vært her i et par uker og hjemreisen nærmet seg, oppdaget jeg at hun skulle reise til London på kvelden, for så å reise videre til Barbados neste formiddag. "Nei her må det være noe galt" tenkte jeg, og ringte BA i Oslo. Hvordan i all verden kan man sende ei jente på 10-11 år slik? Hun skulle jo få hjelp underveis og hele greiene. Men BA sa at det ikke var registrert at hun reiste alene. Men det var rart, ettersom de hadde stemplet fast et "barn som reiser alene-skjema" i billettheftet. Og vi kontaktet hun som hadde bestilt, og fikk bekreftet at det var utrykkelig avtalt at hun skulle hjem alene og måtte ha hjelp. Men BA i Oslo ga seg ikke. Jeg sa at min kone og jeg gjerne kunne følge den lille jenta til London, og sove over med henne der i påvente av flyet neste dag. Men at vi da skulle få billettene, helst omtrent gratis. Tross alt hadde BA gjort en feil. Men det ville de slettes ikke være med på, og tilbudte oss billetter tur/retur for ca 8.000 kroner til London. Nei takk du. Vi ble skikkelig frobanna for å si det mildt. Og booket inn billetter for alle tre til London med Ryanair. Og den herligheten kostet oss omtrent 1.000 kroner (to stk tur/retur, og en enveis billett). Så tok vi en weekend i London før jenta reiste hjem. 1.000 kroner for tre billetter med lav service, eller 2 billetter til 1.000 med NULL service... Vel, null service var det vel ikke. For BA ville sikkert gitt oss både kaffe og rundstykke hvis vi ble veldig forsinket. Og det ville nok ikke Ryanair gjort... hehehe. Men valget er jo enkelt det da. Eller hva?
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Om ikke for annet , www.ryan-be-fair.org
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]()
Jeg kan også si meg enig i at det til tider er noen sure oppstøt mot Ryanair her. Men vi er da NOEN som gjerne flyr med et flyselskap med SÅ lave priser. Uten Ryanair hadde det ikke blitt mange flyturene på meg de siste 8-10 årene.
![]()
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BOO/ENBO
Posts: 1,373
|
![]() Var det Ryanair som ble pushet der oppe i nord eller? Det var nok en "herværende" 737-operatør.
__________________
Ole Bjørn Jensen |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
at your service!
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,586
|
![]()
Men kvifor greier eg ikkje å legge inn biletet rett i posten, men må skrive en link?
__________________
Torbjørn ----------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
Kabinperosnalet i Norwegian rydder vel hele tiden....ikke helt sikker på når de har rengjøringspersonalet ombord, men tror det evt må være i Oslo. Kabinbesetningen i Norwegian hjelper alltid til i gaten de gangene jeg har flydd...og har også opplevd at det samme har skjedd når jeg fløy med SAS til Stockholm. Dog har jeg kun opplevd at SAS-kabinansatt har hjulpet til i gaten ved Arlanda. Så bildet er ikke helt sort-hvitt ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe Ground Handling tar 'push back' litt for bokstavelig | Cecilie | Småprat | 18 | 12-08-2016 12:25 |
Approved hand baggage | Hypern | Reiseforum | 6 | 28-12-2012 23:39 |
I serien manuell push-back... | Blubird | Flyforum | 5 | 01-04-2008 21:14 |
Airbus A 340 Approved by Boeing | Gulboble | Samlerhjørnet | 1 | 16-09-2007 11:38 |
Push it... | Blubird | Flyforum | 1 | 09-01-2005 20:25 |