Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 31-03-2012, 18:12   #1
nick5000
ScanFlyer Blue

Default Downgraded ist bkk

Sitter i lounge (veldig fint btw!) i ist, skulle til bkk i C men er satt i eco. Prøver å få kommet meg over på ist pvg istedet, der er det visst et ledig sete. Står oppført med 77W, hvordan er det i bussiness i forhold til 330?

De tilbød meg en gratis r/t hvor som helst i business som kompensasjon på downgraden, men da jeg sjekket nærmere så var det bare bkk - ist, eller hvor som helst til ist. osl - bkk gikk ikke.. så da er det jo ikke så mye vits i.
nick5000 is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2012, 18:34   #2
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Default Re: downgraded ist bkk

Turkish sine 777 har vel alle de beste setene, så vidt jeg vet... (Bekreftes av Seatguru, ser det ut til).

Men en t/fra IST hvor som helst hadde jeg nok tatt, for det er jo ikke så dyrt OSL-IST?

Last edited by AirbusTrond; 31-03-2012 at 18:38.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2012, 18:45   #3
nick5000
ScanFlyer Blue

Fikk akkurat boardingpass på ist pvg, 2G. Fra seatguru ser det ut som det er first? hvis expertflyer er riktig med at det er 77w da..
men jeg får også en ist pvg r/t i C ! Så da ble jo utfallet ganske ok da
Old 31-03-2012, 18:49   #4
nick5000
ScanFlyer Blue

nei, er nok denne, med 2 -3-2 seating
http://www.seatguru.com/airlines/Tur...777-300_V2.php
Old 31-03-2012, 18:54   #5
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Ok, vanskelig å finne ut av disse tyrkiske turene. Du får uansett mer enn nok av god mat!! Husk bare å mase påpasselig nok, så får du drikke til maten også! Ingen grunn til å vente på at de skal spørre deg om hva du vil ha å drikke, for de gjør de ikke... :-)
Old 31-03-2012, 19:21   #6
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Hvordan skal du komme deg fra PVG til BKK da?

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2012, 19:23   #7
nick5000
ScanFlyer Blue

jeg skulle egentlig til PVG ! har cx billet bkk hkg pvg t/r. så må bare sjekke om de kansellerer returen pvg hkg bkk, nå som jeg ikke møter opp på første par legs.
Old 01-04-2012, 20:04   #8
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by nick5000 View Post
jeg skulle egentlig til PVG ! har cx billet bkk hkg pvg t/r. så må bare sjekke om de kansellerer returen pvg hkg bkk, nå som jeg ikke møter opp på første par legs.
Kan du nok regne med. Her må du selv dekke en ny billett PVG- BKK

Ikke særlig imponert av Turkish her. Du burde mottatt minst 1000 euro for nedgraderingen i tillegg til ombookingen, de kan stikke en gratis t/r ut av IST ett visst sted dersom du spør meg.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2012, 13:25   #9
nick5000
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Kan du nok regne med. Her må du selv dekke en ny billett PVG- BKK

Ikke særlig imponert av Turkish her. Du burde mottatt minst 1000 euro for nedgraderingen i tillegg til ombookingen, de kan stikke en gratis t/r ut av IST ett visst sted dersom du spør meg.
Ja, er vel enig i det. Men jeg hadde bare betalt 7700 kr for denne billetten. Jeg tenkte på denne problemstilling, hva hvis de ville betale meg det som var mellom eco og bus, så ville jeg jo ikke fått noen ting. Jeg var ganske fornøyd i mitt tilfelle, da jeg kom meg direkte til pvg dit jeg egentlig skulle, slapp en lang dag med ekstra reising (BKK HKG PVG) i eco.. Men jeg må altså kjøpe ny billett pvg bkk. fant en til 1300 kroner

Men ganske dårlig at de ikke kun gi meg en BKK - OSL billett, bare BKK IST er jo ikke så praktisk.
Og fribilletten står i R klasse. Jeg sjekket R klasse på expertflyer for ca 10 forskjellige datoer i mai og juni uten å finne noe som helst åpent. Det kan kanskje hende at de manuelt åpner hvis det er ledig i C .? hvis ikke kan denne fribilletten vise seg å være verdiløs.

Ellers så var det en fin flight, men alt annet med turkish synes jeg er ikke så bra. Webside, checkin som nevt, men også på flyplassen. Det var flere stykker i loungen da jeg kom som ikke hadde rukket flyet, fordi skjermen i lougen sa "wait in louge".
Og ca 50 min før min flight sto det Boarding. jeg gikk da fordi jeg ikke visst akkurat hvor langt det var til min gate. Da jeg kom til gaten sto det fremdeles boarding, men ingen boarding var å se. Jeg spurte og hun sa nei de boarded ikke. Og 5 minutter senerer så kom forsinkelsen på 45 min opp. Det sto fremdeles new time 1:20 OG Boarding på skjermen da jeg kom tilbake i loungen. 15 mintter senere kom wait in lounge opp.

Kan det være en sammenheng med at de valgt å nedgradere meg med den veldig billige J billetten?
Old 02-04-2012, 13:47   #10
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Det kan være at uten status og laveste bookingklasse blir degradert først. Sk gjør det iallfall sånn. Hadde billig eco med sk i Norge en gang med gullstatus. Noen hadde glemt å sjekke status før de tok meg av flight. Endte opp med 4000 nok, og gratis hotell for å reise dagen før.

Moralen er: fly mer og Skaff deg status:-).
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2012, 13:50   #11
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Eller reis med selskaper som ikke overbooker...
Old 02-04-2012, 13:51   #12
nick5000
ScanFlyer Blue

Quote:
Det kan være at uten status og laveste bookingklasse blir degradert først. Sk gjør det iallfall sånn. Hadde billig eco med sk i Norge en gang med gullstatus. Noen hadde glemt å sjekke status før de tok meg av flight. Endte opp med 4000 nok, og gratis hotell for å reise dagen før.

Jeg har *Gull, men usikker om de hadde klart å få registrert den. Er jo ikke mulig å registrere annet enn TK kort når man bestiller.
Old 02-04-2012, 13:48   #13
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Quote:
Det var flere stykker i loungen da jeg kom som ikke hadde rukket flyet, fordi skjermen i lougen sa "wait in louge".
Og ca 50 min før min flight sto det Boarding. jeg gikk da fordi jeg ikke visst akkurat hvor langt det var til min gate. Da jeg kom til gaten sto det fremdeles boarding, men ingen boarding var å se.
Ja! Dette la jeg også merke til. Det stod "Wait in lounge" fryktelig lenge. Da jeg skulle ta flyet IST-BKK dro jeg fra loungen en drøy time før avgang, og så var jo det et stykke å gå og ny sikkerhetskontroll, og boarding hadde allerede startet. På IST-OSL stod det "boarding" anslagsvis 45 minutter før den startet! Og nordmenn stod selvsagt i køen foran sikkerhetkontrollen, selv om det ikke en gang var kommet fram kontrollanter der...
Old 01-04-2012, 01:12   #14
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Ellers, når man først er her innom, så forventer vi selvsagt en trip report, etter hvert! Fint om noen kan balansere mitt syn på Turkish.
Old 01-04-2012, 01:42   #15
nick5000
ScanFlyer Blue

Wifi på flighten, det trekker opp!
Men er ikke imponert over turikish generelt. websiden /online sjekk inn er håpløs. Og hvorfor var det c3 ifølge expertflyer i går 22 timer før avgang, når det er overbooket idag?
Ganske kaos på ist idag, nesten alle fly var forsinket.
Nå kommer maten !
Old 01-04-2012, 01:52   #16
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Quote:
Wifi på flighten, det trekker opp!
Men er ikke imponert over turikish generelt. websiden /online sjekk inn er håpløs. Og hvorfor var det c3 ifølge expertflyer i går 22 timer før avgang, når det er overbooket idag?
Ganske kaos på ist idag, nesten alle fly var forsinket.
Nå kommer maten !
Fordi de aldri viser helt aktuelle tall. Ingen flyselskap vil vise hvor mye de overbooker med. Så la oss si at de overbooker med 3 så var det allerede fullt når du kikket på expertflyer.

Når det gjelder returen, er det vel et spørsmål om biz eller ikke biz når spørsmålet skal besvares på om du blir nektet bare retur eller ikke. Har du eco billett som ikke kan endres, bør du nok kjøpe ny billett.

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2012, 11:00   #17
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Hvordan er det å komme inn i Kina uten gyldig returbillett?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2012, 11:28   #18
jefi99
ScanFlyer Gold

Quote:
Ingen problemer.
Old 02-04-2012, 21:05   #19
JoeW
ScanFlyer Rusty

Quote:
Nå sjekker vel ikke immigrasjonen hvorvidt en billettutskrift rent faktisk er gydlig eller ikke uansett.
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2012, 22:08   #20
jefi99
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
Nå sjekker vel ikke immigrasjonen hvorvidt en billettutskrift rent faktisk er gydlig eller ikke uansett.
Fra timatec:

"Travel on a one-way ticket is accepted."

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules