View Single Post
Old 13-02-2015, 22:21   #3
Cockpitview
ScanFlyer Gold

Default Re: Fullemann Riga-Dublin

Dette er desverre et ganske stort problem.
Jeg flyr frekvent til baltikum og opplever spesielt på disse rutene at det alltid nesten uten unntak, er en gjeng med karer som lar det gå sport i å tømme et helrør under flighten med medbrakt.
Med nesten alltid fulle fly, er det svært vanskelig å fange dette opp for crewet før flighten går over i nedstigning. Som oftest harmløse og muntre, men fullstendig uforsvarlig og som oftest karer det ikke frister å gå i ringen mot.

Hadde en flight til RIX nå i Januar fra OSL i en Q400 fra Air Baltic.
Glissent belegg og satt nesten bakerst i maskinen med to av mine kunder.
På setet bak meg ble jeg under flighten oppmerksom på en ung kar som oppførte seg svært
uforutsigbart og som viste seg å bli et større og større uro moment. For å gjøre en lang historie kort, så ble det bare værre og værre og han ble bare mer og mer aggressiv. Flyvertinnene klarte ikke å få han til å sette seg og han vandret rundt i midtgangen og bråket med flere pax selv etter at hjulene var satt ut for landing. Da flyvertinnen for ente gang tok av seg sitt setebelte og gikk for å få han på plass, gikk han rett i ansiktet på henne. Jeg vurderte raskt mine 193cm og 95kg opp mot hans ca halvparten av masse og dro han tvert ned i gulvet og presset han inn på et sete hvor jeg mer eller mindre satt på han til vi landet.
Da vi taxet inn forstod jeg på flyvertinnene at Politiet var rekvirert. Overraskende nok så slapp kapteinen av alle passasjerer før Politiet kom inn og tok over på en måte som neppe kan tilsies å reflektere welcome til Riga plakaten i ankomsthallen.

Men til poenget, jeg hadde klikka fullstendig og uten å nøle regelrett tatt telefonen om noen hadde nyttet dette som underholdning og filmet min inngripen. Jeg finner det utrolig respektløst både ovenfor den som er utagerende og de som inngriper.
Det ligger som oftest mer tragisk bak enn bare spriten når slikt skjer og jeg synes det er fullstendig uansvarlig å filme slikt for egen vinning.

Det er ikke uten grunn at man ikke får drikke medbrakt ombord....

Last edited by Cockpitview; 13-02-2015 at 22:26.
Cockpitview is offline   Reply With Quote