Quote:
Originally Posted by SQ321
Nå tenker jeg høyt her men det er ikke slik at DY sin interesse for dette har sammenheng med samarbeid de har diskutert med JetBlue for et par år siden (eller evt andre) og at de er interessert i gå videre? DY lander på domestic der eksempelvis JetBlue eller Southwest har sine ops så vil det være praktiske årsaker ved pre-clearance som forenkler transfer for både selskapene og også til dels de reisende?
|
Det er jo litt forskjell avhengig av hvilken flyplass, paa
JFK vil en slik hoey tankegang ha noe for seg, DY kan ankomme JetBlue's terminal og det vil bli en mye enklere transfer. Andre plasser da speseillt
LAX hvor det vil vaere Southwest saa egner Southwest terminalen seg heller daaarlig for ankommst / avgang med 787 - Oakland er vel liten nok til at spiller liten rolle.
Florida vet jeg ikke mye om (jeg er ikke gammel nok til aa reise dit

).
Men en ser jo at enkelte av DY sine konkurenter (Transatlantiske LCCer - ja de finnes

) har valgt Codeshare og transfer som tilleggservice - og tilbyr priser til en rekke destinasjoner paa DY nivaa.