Quote:
Originally Posted by Cockpitview
Ruter fra Europa er "bank" tilpasset for avganger videre fra DXB.
Det er hele prinsippet til Emirates og Qatar.
Qatar varierer fra OSL for å tilpasse ankomst opp mot 2 forskjellige banks i DOH med en større bredde av destinasjoner. Med en daglig avgang löser det dette ved å fly tidlig/sent forskjellige dager av uken.
|
Det har jeg forstått, og som jeg skrev i forrige i post.
Derimot så syns jeg det er litt dårlig kundefokus fra EK - det viktigste for et selskap er å klare å sette kunden foran seg selv og ikke nødvendigvis la selskapsfokus > kundefokus.
Jeg forstår svært godt at ikke alle kundene er fra Norge - don't judge - men når EK har kveldavganger fra eksempelvis
HAM,
DUS og
VIE så kan man begynne å lure

Det er ikke uten grunn at de fleste som reiser kengeru-ruten til Australia reiser helst på kveldstid fra Europa (selvfølgelig ikke de mest prisbeviste).
Mon tro om EK har laget et business case?