Quote:
Originally Posted by Cecilie
Det er jo litt morsomt at ALPA argumenterer at NAI vil koste amerikanske arbeidsplasser, all den tid både NAI og DY har flere fly i ordre hos Boeing. Er ikke det å bidra til å sikre arbeidsplasser, så vet ikke jeg.
|
Godt poeng!
Det er nå forøvrig en gang slik at så lenge konkurranse ikke utelukkende genererer ny trafikk i tilstrekkelig stor grad så vil en ny europeisk aktør - uansett hvem det er - på en transatlantisk rute innebære at det går på bekostning av amerikanske flyselskaper (og motsatt for den saks skyld, om man får en ny amerikansk aktør). I tillegg, og i motsetning til de fleste andre europeiske selskaper, så ansetter faktisk
NAI også amerikanere på baser i USA, så selv om
NAI stjeler noe trafikk fra amerikanske selskaper så blir det mindre reduksjon i antall amerikanske arbeidsplasser enn om f.eks. Lufthansa skulle stjele den samme trafikken. Jeg tror imidlertid ikke det er noe ALPA er spesielt opptatt av (kanskje fordi det i denne omgangen "kun" er snakk om kabincrew og ikke piloter).