Quote:
The new family is expected to comprise three versions, the A350-800, -900 and -1000. Key design changes from the earlier A350 include a wider fuselage cross-section, larger all-composite wing, higher Mach 0.85 cruise speed and more powerful engines in the 85,000-90,000lb (380-400kN) thrust class.
|
Hm... De har noen valg:
Benytte seg av motorer som allerede eksisterer, eller få produsentene til å lage ny motorer. Per i dag er Trent 900 og GP7200 nærmest å oppfylle en slik thrustrating, men vi vet jo at Trent1000 og GEnX vil føre med seg ca 6-7% lavere forbruk av drivstoff, skal en da velge å gå videre med gårdagens teknologi (Trent900 og GP7200,) eller utvikle nye motorer til den nødvendige thrustratingen, selv etter at GE og RR har brukt større summer på å utvikle motorer for A350?
Dessuten, hvordan har de tenkt at 90klbs er nok til å løfte en maskin på størrelse med 77W (A350-1000)? I såfall må de ha en MTOW på ca 100klbs under det 77W har i dag! Lykke til sier jeg (i og med at de fremdeles vurderer å benytte Al-Li...)
Quote:
The new plan would call for the introduction of the -900 first, with the -800 following and the -1000 coming last in late 2013 or early 2014.
|
Blir interessant å se hvordan de tenker å lage en maskin (-800) med en crossection ca like bred som 777, men med samme kapasitet som 788, den kan jo ikke bli stort bedre på CASM enn 777-100X, som ble kansellert nettopp pga for høy CASM...
Quote:
We have an A350 already which has been successful in the marketplace. We are talking to customers to see if we should do any optimisation
|
Åja... Dagens A350 var så suksessfull at de nå måtte foreslå en ny versjon som krever en egen produksjonslinje, nye motorer, ny vinge mm. Godt de vet å være positivte

Hvem prøver de å lure egentlig...?