Quote:
Originally Posted by Basse-HAU
Eneste grunnen jeg ser de skal slippe en på ett tidligere fly, er at de ser senere avgang er full/overbooket.
|
Det burde være helt utvilsomme tilfeller. Men jeg var tidlig ute til SK269
OSL-
BGO i dag (EK var 40 min før rute), og spurte om det var mulig å komme med SK267 en time tidligere. Fikk beskjed om at det var mulig, men at jeg måtte ta det med billettskranken i så fall for å betale gebyr/mellomlegg, som jeg regnet med. Tenkte ikke mer på det før jeg ved gaten hørte at 269 var stappfull og en del overbooket. Rart at de ikke er mer våken enn dette, og ser at det hadde vært vinn-vinn for alle involverte når jeg spør 2-3 timer i forveien.
Quote:
Originally Posted by LN-MOW
Savner imidlertid et program a la det de fleste amerikanske selskapene har, hvor man kan gjøre endringer samme dag mot et flatt gebyr. Tror volumet av dette ville veie opp inntektstapet. Det er jo tross alt en grunn til at de amerikanske selskapene praktiserer det ....
|
Er ikke det (hos de fleste) begrenset til kunder med elitestatus?
Hvorfor kan ikke logikken din brukes motsatt - det er tross alt en grunn til at europeiske selskap
ikke praktiserer det? Hvordan vet du hvem som har det "rette" svaret - eller kanskje begge har rett, at dagens løsninger er det beste for de ulike markedene?