Quote:
Originally Posted by Dag Viking
Det enkleste her er å stenge et par av de vanlige slusene, og holde køtid over 15 minutter hele tiden. Vips vil fasttrack bli mer attraktivt. Vi er bortskjemte med korte køer på osl, og en del av sakene som nevnes i denne tråden er ikke-problemer.
Hilsen en som velger den korteste køen, uten å irritere seg over det, men heller setter pris på å bruke 35 minutter fra Nationaltheatret via bagasjeinnsjekk til gaten.
|
Vel jeg er ikke sikker på at forbrukermyndighetene ville sette pris på at den vanlige køen til sikkerhetskontrollen skulle forsinkes med vilje for at man skal få de reisende til å betle ekstra for rask gjennomgang i en annen kø til sikkerhetskontrollen. Dessuten har jeg forstått det slik at det ligger en betaling hos alle reisende for den sikkerhetskontrollen som allerede er. Den er lagt til som avgift i billetten. Og skulle man aktivt begynne å forsinke køen til sikkerhetskontrollen kan man begynne å stille spørsmål om man får det man betaler for. Og vil Avinor stille seg lagelig til for hugg fra majoriteten av sine kunder for at
SAS skal få klø sine kunder for gryn?
For min del er jeg svært kritisk til hvilke tilleggstjenester jeg velger å benytte. Jeg kjøper f.eks ikke sete på flighten. Jeg vet at jeg får et sete uansett. Det skal alle ha, med setebelte og greier. Hvorfor skal jeg da betale ekstra for det? Og velger flyselskapet å plassere meg på sete B eller E, så er det ikke mitt problem, men flyselskapet og de passasjerene som eventuelt sitter på A/C eller D/F om de ikke liker å ha meg mellom seg. det er ikke en krangel jeg legger meg bort i.
Så også med fast-track og lounger. Tåler jeg ikke å oppholde meg med almuen (alle oss andre) får jeg heller leie meg en privat flymaskin, selv om den som regel leveres med en eller to personer, kalles ofte piloter. Eventuelt om man ikke tåler disse to heller, ta eget flysertifikat og kjøp eget fly.
Vidar