Quote:
Originally Posted by Boeing_fan
I tillegg ser jeg ikke helt hvorfor SAS skal gidde å bruke ressurser på å mate andre selskapers ruter fra LHR, fremfor sitt eget nettverk fra CPH.
|
Når det gjelder langdistanse destinasjonene så er det mange selskaper
SAS ikke er i direktekonkurranse med, bla Thai, SQ, South African, Avianca, Air NZ, Eva Air, Ethiopian Air osv. Det er en del penger på å tjene på å feede disse selskapene. Og
SAS feeder jo Thai og SQ i stor stil i dag og da er London en god destinasjon der frekvensene til begge de nevnte er mye bedre. Det må jo være i alliansens felles interesse og beholde disse kundene, fremfor å miste dem til KLM eller BA.
Det jeg prøvde å antyde var at dersom grunnlaget for å fly til
LHR i dag akkuratt er litt for svakt så vil det hjelpe om en alltid kan fylle opp de siste resterende 20-30% med godt betalende connection pax.
På
SVG-
LHR opplever jeg hvertall at det er mange som skal videre, og da hvertfall med SQ (blant andre meg selv, og jeg tar
LHR forran
FRA any day

).