Quote:
Originally Posted by Someone
Nå fungerer vel en charter slik at et selskap har inngått en avtale med en kunde om å frakte X antall passasjerer eller et helt fly (prinsippet er det samme) med dertil bagasje fra A til B med forhåndsavtalt servicenivå til Y kroner.
Har SAS på noen måte her brutt vilkårene i denne kontrakten når det visste seg at det var ledig plass til å ta med noe bagasje? Måtte kunden betale noe mer enn avtalt pris eller ble komforten noe dårligere
Sorry, men her virker det som en kunde som vil krangle for krangelens skyld.
|
Quote:
Originally Posted by Dash
Det hører jo også med til historien at flyet ble oppgradert til et større fly, og at det var denne ekstra kapasiteten som ble brukt til bagasje. Antar at det er fra B73G til B738.
|
Det er godt mulig man kan klassifisere kunden som kranglete, men i følge kontrakten som Fluxie la ut så står det at equipment change skal man orientere kundene om, og om man setter inn et større fly for å ta unna bagasje så ser det ut til at
SAS burde orientert kunden om dette (samt kanskje redegjort for at dette gjøres for å få med ekstra bagasje). I henhold til denne kontrakten så står det at
SAS selv disponerer eventuelle posisjoneringsflighter, men det står så langt jeg kan se ikke noe eksplisitt om ledig kapasitet. Hvordan dette så behandles rent kontraktsmessig vet jeg ikke.
Såvidt jeg forstår på avisoppslaget så hadde denne kunden chartret 5 maskiner med plass til så & så mange passasjerer. Han hadde mao ikke kjøpt en visst antall seter, men står ansvarlig for alle 5 flightene selv om de skulle gå tomme for passasjerer.