Quote:
Originally Posted by TOS
Du tror mao ikke at lojale kunder gjør at selskapene kan sette opp prisene noe i det stille (hvis forholdene ligger til rette for det)?
Hva angår anciallary revenue så mener jeg å huske at easyJet henter inn rundt 120kr per pax, mens DY henter inn rundt 80,- per pax, så la oss kanskje nøye oss med at easyJet ligger ca 50% over DY. Fortsatt mye å hente, for all del.
Men, ja, et bonusprogram er også en inntektskilde, men du trenger ikke gi ut bonus innenlands for å hente ut inntekt fra andre kilder (jeg fikk bonus med bruk av Amex selv når det ikke var tillatt å tjene opp bonuspoeng innenlands). Det samme gjelder vel strengt tatt Air France-appen din også. Ingenting i veien for å bruke slikt selv om man ikke tjener opp bonus innenlands (og det er vel ingen som mener at slike programmer skal forbys på generelt grunnlag i alle markeder, for det er det ingen grunn til).
|
Kort sagt NEI ! Jeg tror ikke det - du er flink til veldig mye
TOS, men du er ikke flink til å tro på mine vegne - jeg er den beste i verden til å være meg

(og jeg har respekt for at du ikke liker å bli tillagt meninger - så det er kanskje ikke en umulig tanke at jeg heller ikke liker det

)
Jeg tror at dagens Bonus Ordninger ikke greier å skape den lojaliteten som skal til for at selskapene kan øke prisene, ser vi på "Loyalty" bransjen som jobber for å skape en slik lojalitet (ikke nødvendigvis noe man liker) så omtales airline loyalty programs as "Inertia loyalty" og den ranges svært lavt - Strabucks, som jeg har nevnt før har klart "True Loyalty" og på toppen finner vi "Cult Loyalty" med Apple og Harley Davidson som eksempler.
Det fleste Airline programs, med noen unntak regnes som Loyalty 1.0 - men mange er på vei mot Loyalty 3.0 (2.0 er passe allerede) jeg nevnte tidligere også Nike smamne med Starbucks - nettop fordi begge har klart å oppnå Loyalty 3.0.
Og det dit jeg mener at Norwegian må komme seg, de må klatre ned fra Eslet å slutte å jage Vindmøller (Loaylty 1.0) og sette i gang med sitt eget Loyalty 3.0 program
Definisjon på Loyalty 3.0 = Motivation + Big Data + Gamification (fra Boken med samme navn) Amazon har god snurr på Big Data og er ok på Motivation, men mangler totalt Gamification. Nike er suverene på alle 3 og har virkelig lykkes (mye av Gamification utviklet sammen med Apple.
Disse ser alle mulighetene med vår nye Mobile hverdag, Starbuck bruker Bluetooth og har oppnådd over 10% av alle transaksjoner via Smart Phone (best i verden på dette).
Men hos Norwegian med et av verdens mest avanserte fly, står man i laaaange køer slik vi gjorde på Polet påsken 1995 for å levere fra seg en sliten koffert og motta en papir lapp.
jeg er opptatt av pris, og med en svært solid andel av inntektene som går til flybilletter følger jeg nøye med - jeg har absolutt ikke noe som helst loyalitet til Myndighetene (spesiellt ikke de Norske som tvinger meg til pendling

) men de klarer likevel, ved hjelp av sine Monopoler å øke prisene - utvilsomt den absolutt største prisøkning på mine billetter (fra Januar 2011 til Januar 2014 har myndighetene lagt på USD 500.00+ på mine billetter fra Seattle som i Januar 2011 kostet USD 615.00 nå i 2014 USD 1150.00 - og jeg skal love deg at jeg ikke noe Bonus Kort hos Myndighetene

