View Single Post
Old 01-02-2014, 02:16   #198
Trety
ScanFlyer Rusty

Trety's Avatar

Default Re: Norwegian kutter i norske ruter som følge av bonuspoeng?

Quote:
Originally Posted by LN-KGL View Post
Med hva er forskjellen mellom et nettverksselskap og en LCC mellom OSL og TRD eller TRF og TRD? Dette er direkteflighter - ingen behov for noen nettverksressurser. Er det forskjell i komfort om bord? Er det raskere sjekke inn hos den ene i forhold til den andre? Er det forskjell i hvordan du kan bestille ditt yndligssete? Det det koker ned til er en avis, en kopp kaffe og kanskje frokost hvis du reiser på de tider og til slutt hjemmefølelsen. Spørsmålet er hvor mye er så disse småtingene verdt? En hundrelapp, to hundrelapper, en femhundrelapp eller et helt laken?
Om du spør meg personlig om hva jeg mener er akseptabel prisforskjell, så varierer det i forhold til destinasjon. Men jeg personlig har såpass mye bedre erfaringer med SAS enn Norwegian (særlig i håndtering av irr), at jeg er villig til å betale 2-300 kr ekstra for en innenriksflight. Jeg kan knapt huske sist gang prisforskjellen var større mellom SK og DY, stort sett er den når jeg reiser betydelig mindre.

Og - jeg har ikke endret preferanser eller reisemønster som følge av innføringen av bonuspoeng i Norge i fjor.