View Single Post
Old 18-12-2013, 14:51   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,106
OBB 19 Delvis skifte i internasjonal trafikk fra Narita til Haneda

Da Narita sto ferdig på slutten av 70-tallet ble det meste av den internasjonale trafikken flyttet fra den langt mer sentrumsnære Haneda, som ble en nesten ren innenriks og regional flyplass. I 2010 begynte man forsiktig å åpne opp for mer internasjonaltrafikk fra Haneda, men det var i begynnelsen relativt store slotrestriksjoner, som blant annet vanskligjorde det får europeiske og amerikanske selskaper å effektiv kunne fly der. Nå ser det ut som dette er i ferd med å løses opp og flyselskapene har begynt å flokke seg til Haneda, både i form av nye ruter og flytting av eksisterende

Noen eksempler:

Lufthansa: Åpner FRA-HND med 744, FRA-NRT beholdes (uvisst om de vil bruke mindre fly) og MUC-NRT (346) flyttes til MUC-HND

Air France: Starter CDG-HND 10-14 ukentlig. 7 med 77W og 3 til 7 ukentlig (avhengig av sesong) med 77E. Beholder 2 daglige CDG-NRT, men reduserer 380 fra 7 til 4 ukentlige

ANA: Flytter en av to daglige NRT-FRA til HND-FRA (77W), og den daglige NRT-MUC til HND-MUC (788) og starter HND-DUS (788). Starter CGK, LHR, LAX, CDG, YVR, MNL, og av disse så legger de ned LHR fra NRT

Air Canada: Starter YYZ-HND (788)

Singapore: Starter en tredje daglig SIN-HND (333)

Så sjansen for å fly inn til HND istedet for NRT i fremtiden er økende
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote