21-03-2006, 20:34
|
|
ScanFlyer Silver
|
Replying to Topic 'Polish pilot in NAS/WAW crewbase'
Quote:
Originally posted by cabincruiser
Quote:
Originally posted by FBU
Quote:
Originally posted by cabincruiser
Quote:
Originally posted by Jack
Er ikke dette noe av det samme som SAS, AY og andre har gjort med serveringsdamene dem har ansatt i Asia?
:smokin :smokin
|
Serveringsdamene? Det var en rimelig respektløs tittulering. Var det med hensikt, eller er du bare uvitende?
|
Respektløs tittulering?
Hva er respektøst med det? Er det noen forskjell på folk som har tatt en servitør utdanelse fremfor kabin crew.. Synes det er rimelig respektløst og heve seg over denne yrkesgruppen!
|
Hvis du ikke forstår hvorfor det er en respektløs tittulering er du enten en kverulant eller litt dum?
Men for all del. La meg stave det for deg:
- Serveringsdame er en yrkestittel ingen kelner eller servitør ville brukt om seg selv.
- Tittelen utelukker det mannlige kjønn fra yrket, hvilket er en fornærmelse for menn i lufta.
- Kabincrew er tilstede i kabinen på grunn av sikkerhetsfunksjonen - ingenting annet. At vi også har en servicefunksjon er jo helt naturlig, ettersom vi har tid til det. Men jeg lover deg: Hadde det ikke vært påbudt å ha kabincrew ombord for sikkerhetens skyld, så hadde det heller ikke dette yrket eksistert. Ergo er det forskjell på en "serveringsdame" og kabincrew.
- Hvilken "serveringsdame" har 6 ukers kurs på restaurant-typen, omfattende førstehjelpskurs, hjertestarterkurs, er trent i å evakuere restauranten på 90 sek, har meget gode språkkunnskaper, har høyere utdannelse? Veldig mange som jobber som CA har nemelig høy kompetanse.
Men alt dette vet du vel. Du er bare ute etter å krangle. Og jeg gidder ikke krangle med en kverulant.
|
Usaklig
|
|
|