Quote:
Originally Posted by SAS-Steward
Flott at dere klager, slike ting MÅ komme inn til selskapet
|
Det er vel det aller viktigste, vi kan sitte her å klage på det ene eller andre selskapet, men det hjelper fint lite om man ikke gir en faktisk beskjed til det aktuelle selskapet.
At folk gjør feil og at ting skjærer seg er en fysisk lov, men når det virker som det er et gjennomgående problem, må noen lengre opp i systemet ta tak i det og rydde.
Jeg tror jeg må kunne anses som kunde fra hel* til tider, ikke det at jeg lager mye bråk på flyet etc. Men jeg er fryktelig flink til å sende en epost når ting ikke er på stell. Trikset er å ta med en setning noe alà, "jeg velger å sende en epost til dere i XXXXXX, fremfor å ringe VG, da jeg håper dere kan forbedre rutinene deres og gi meg som kunde en bedre opplevelse."
Den taktikken har medført et knippe hotellovernattinger, middager og diverse andre frills.
Jeg har egentlig konkludert med at det sjelden hjelper å ta opp saken der å da, vedkommende som gjør en dårlig jobb kommer neppe til å gjøre en bedre jobb bare fordi at jeg klager akkurat den dagen.
Jeg gir derimot gladelig bort setet mitt til trengende, dog sitter det lengre inn å gi bort nødutgangssetet..
Så er det jo viktig å sende en epost når noen strekker seg lengre enn man kan forvente også.
For å avslutte et allerede langt innlegg med et solskinnshistorie som er mange år gammel nå.
"Kortversjonen" er som følger:
Som bondesønn, er man, om ikke født, så oppvokst i en traktor. På sommeren går det stort sett i 130% på et middels stort melkebruk på trøndelagskysten, i en herlig kombinasjon av fôrproduksjon, laksefiske og annet forfallent arbeid.
Siloslåtten nærmest seg faretruende, men eldstesønnen på farmen hadde enda noen eksamener igjen før han kunne melde seg for fulltids sommerjobb.
Jeg konkluderte med at det å ta en langhelg hjemme for å hjelpe opphavet ville være en god idè, siden slike opphav av god bondeætt evner å jobbe armene av seg om det trengs.
Som sagt så gjort, jeg booket en studentbillett, uten helt å ta transport fra
TRD videre til
OSY med i beregninga. Vel framme på
OSL, konkluderte jeg med at det kom til å holde særdeles hardt å nå siste toget fra
TRD til Steinkjer. Så da måtte jeg altså hentes på
TRD, som ville føre til mye klabb og babb, for tidligere nevnte opphav.
Vel framme ved gaten, spurte jeg om det var noen som helst sjangs i havet å rekke det toget, hvorpå beskjeden var at de skulle se hva de kunne få til. Boarding startet uvanlig tidlig, folk ble slengt på flyet, og vi var avgårde 15 minutter tidligere enn beregnet, samt at vi landet 20 minutter før ETA. Dermed rakk jeg toget med glans, samt at opphavet slapp å jobbe seg fordervet påfølgende dag.
Hele denne historien førte til en svært rosende epost til
SAS, hvor jeg etter beste evne takket for hjelp, som var langt utover det man kan forvente..
Nuvel, back to topic.