Da gikk jeg til JetBlue og kjøpte en billett opp til
JFK for så å satse på en KL/AF flygning derfra.
Måtte så fryktelig på toalettet etter avgang. Amerikanske selskaper liker jo å ha på setebeltesignet helt til de har kommet opp på cruisehøyde, men må man så må man.
Snakket med en hyggelig flyvertinne som passerte i midtgangen og fikk tillatelse til å forlate mitt sete. Flaks
Første gang jeg flyr JetBlue og spiser blå chips
Vel framme på
JFK var det å komme seg gjennom immigration. Dessverre var det ankomster fra Midtøsten/Pakistan/India på samme tid og da tar det jo en evighet med hver passajer. Kankje litt mye forlangt å ha egne skranker for EU borgere?
Vel vel etter 1,5 time var det vår tur. Deretter for ferden videre til Delta som tar seg av KLM (Ikke AF) på
JFK.
KLM hadde ingen ledige seter, men de kunne se noen få ledige plasser på AF. Ble mye ringing frem og tilbake med AF kontoret men servicemedarbeideren hos Delta var utrolig flink og tålmodig og fikk til slutt omgjort KL billetten
SXM-
AMS-
OSL til
JFK-
CDG-
OSL.
Veldig bra kundeservice fra Delta
Dette var siste fly for natten med AF og beregnet ankomst rundt kl 1200 i
CDG. Innsjekkingsagenten på AF kunne fortellle at det var en 747 men på gate fant jeg ut at det stemte dårlig. En flott 777-200 var parkert der.
En herlig middag ble fortært før det var God Melatonin Natt
Han som var ansvarlig for min side av kabinen var veldig påpasselig med å sla av lys/tv skjermer som folk har sovnet fra. Veldig god service og proffesjonelt utført jobb av han.
En liten frokost før landing
Så var det å tilbringe noen timer i den triste og kjedelige
CDG terminal 2 (For det meste AF regional) Var som å komme inn i et bygg der tiden har stått stille siden 1977!
Junglejet videre til OSLo. Ikke helt det store serveringstilbud ombord.
Bilder: Samsung Galaxy S2
Takk for turen, velkommen tilbake